Regulamin fotogalerii Fotozajezdnia
- Strona ta jest poświęcona fotografii.
- Użytkownicy:
- Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto.
- Nazwa konta nie może być dłuższa niż 15 znaków. Wybrana nazwa nie może reklamować, ani też być adresem żadnej innej strony internetowej, w tym prywatnych stron użytkownika. Wybrana nazwa nie może być dla nikogo obraźliwa. Zabrania się używania nazw mających na celu podszywanie się pod użytkowników innych stron o podobnej tematyce, nawet, gdy w momencie rejestracji konta dany użytkownik nie jest zarejestrowany na galerii.
- Po rejestracji za pośrednictwem formularza, należy w przeciągu 1 dnia wysłać maila na adres: rejestracja@fotozajezdnia.pl - dopiero wtedy konto zostanie aktywowane przez Administratora. Adres e-mail nadawcy musi się zgadzać z adresem w formularzu. W przeciwnym razie konto jest usuwane.
- Po aktywacji konta, użytkownik ma możliwość komentowania zdjęć, oraz głosowania na zdjęcie tygodnia.
- Dodawanie i akceptowanie zdjęć:
- Aby móc publikować swoje zdjęcia, użytkownik wysyła próbkę swojej twórczości poprzez formularz znajdujący się na stronie internetowej. Próbka powinna zawierać nie mniej niż 4 zdjęcia, spełniające wymagania (rozmiar zdjęcia, wielkość pliku) opisane w formularzu. Po zaopiniowaniu przez administrację użytkownik dostaje mailową odpowiedź. W przypadku decyzji odmownej użytkownik może przesłać kolejną próbkę swojej twórczości po okresie nie krótszym niż 30 dni.
- Wszystkie zdjęcia przechodzą przez wstępną akceptację administratorów/ moderatorów fotogalerii. Po uzyskaniu akceptacji zdjęcia są publikowane na stronie.
- Można zamieszczać jedynie zdjęcia własnego autorstwa. Administratorzy nie ponoszą odpowiedzialności za szeroko pojęte wady prawne zdjęć, w tym także za obciążanie zdjęć prawami osób trzecich.
- W szczególnych przypadkach w porozumieniu z administracją można umieścić zdjęcia nie swojego autorstwa jeśli dany użytkownik posiada zgodę autora na publikację zdjęcia. Informacja o zaistnieniu takiego faktu powinna zostać umieszczona w opisie dodawanego zdjęcia.
- Dla nowych użytkowników istnieje limit ilości dodawanych zdjęć (1 zdjęcie dziennie) który będzie się zwiększał w zależności od jakości nadesłanego materiału do maksymalnego limitu 7 zdjęć dziennie.
- Maksymalny rozmiar pliku dodawanego zdjęcia to 1 MB. W przypadkach indywidualnych w porozumieniu z administracją użytkownik może zamieścić większe zdjęcie (dotyczy to przede wszystkim zdjęć panoramicznych). Zalecane maksymalne wymiary zdjęć: 1920px (dłuższy bok) * 1440px (krótszy bok), a dla zdjęć kwadratowych 1440px.
- Zdjęcia powinny być opisane wg schematu podanego w tym temacie. Zdjęcia notorycznie źle opisywane, nie będą akceptowane!!!
- Zabrania się wstawiania zdjęć:
- Pornograficznych
- Naruszających dobra osobiste innych osób
- Prezentowanych równocześnie na innej internetowej fotogalerii (nie dotyczy prywatnych stron www użytkownika).
- Dodawane zdjęcia nie mogą zawierać adresów, ani reklam innych stron internetowych, chyba, iż wspomniana strona jest prywatną stroną użytkownika o charakterze niekomercyjnym.
- Dodawane zdjęcia są oceniane przez pozostałych użytkowników na zasadach określonych w punktach 7.1. - 7.5. niniejszego regulaminu.
- Dodawanie zdjęć z zablokowaną możliwością oceniania możliwe jest jedynie w przypadkach, gdy dane zdjęcie prezentuje wartość historyczną lub informacyjną (przede wszystkim zdjęcia historyczne, zdjęcia z wypadków, zdjęcia prezentujące jednorazowe, niepowtarzalne wydarzenia etc.). Nadużywanie powyższego skutkować będzie pozbawieniem użytkownika możliwości dodawania jakichkolwiek zdjęć.
- Zdjęcia wysłane i niewykorzystane są usuwane z serwera bez powiadomienia.
- Usuwanie zdjęć. Administracja zastrzega sobie prawo do usuwania zdjęć w przypadkach:
- gdy nadesłane zdjęcie w przeciągu 7 dni od publikacji nie osiągnie średniej ocen: 5,00 przy 3 głosach - dla kategorii komunikacyjnej; 6.00 przy 3 głosach - dla kategorii Różne. Nie dotyczy to zdjęć, przy których autor poprosi o nie ocenianie jego zdjęcia.
- gdy zdjęcie będzie zawierać błędy w opisie i nie zostaną one poprawione w przeciągu 7 dni od daty wykrycia błędu.
- w przypadku wykrycia, iż użytkownik wrzuca identyczne zdjęcia na różne galerie. Nie dotyczy to prywatnej strony WWW autora.
- Po 10 usuniętych zdjęciach użytkownik traci prawo dodawania zdjęć na okres 1 miesiąca. Wraz z 30-stym usuniętym zdjęciem, użytkownik zostaje pozbawiony możliwości dodawania zdjęć na stałe. Aby znów dodawać zdjęcia należy przesłać próbkę - patrz pkt 3a. Uwaga! Do liczby usuniętych zdjęć wliczają się zdjęcia usunięte na prośbę autora (np z powodu niskich ocen).
- W przypadkach indywidualnych, administracja zastrzega sobie prawo do odstępstw od zasad usuwania zdjęć.
- Komentarze:
- Każdy zarejestrowany użytkownik ma możliwość komentowania zamieszczonych zdjęć.
- Komentarze służą do wyrażania opinii o zdjęciu.
- W przypadku pisania komentarzy obraźliwych i łamiących szeroko rozumiane zasady współżycia społecznego, a także wszczynania kłótni, komentarze takie są usuwane zaś użytkownik dostaje ostrzeżenie.
- Komentarze nie służą do dyskusji na tematy polityczne i religijne.
- Łamanie powyższych zasad może być również przyczyną natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy użytkowników (wraz z powiadomieniem odpowiednich władz). Aby wspomóc te działania rejestrowane są adresy IP autorów.
- Notoryczne nieprzestrzeganie zasad pisowni języka polskiego spowoduje zablokowanie możliwości komentowania zdjęć na okres 1 miesiąca.
- Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż komentarze mogą zostać usunięte przez administratorów bez podania przyczyny.
- Prywatne wiadomości oraz shoutbox.
- Prywatne wiadomości służą do przesyłania sobie nawzajem przez użytkowników różnego rodzaju informacji.
- Zabrania się przesyłania wiadomości o charakterze obraźliwym, noszących znamiona gróźb oraz wszelkich innych niezgodnych z prawem.
- Zabrania się wykorzystywania wiadomości w celu reklamowania innych stron internetowych, włącznie z prywatnymi stronami użytkowników.
- Shoutbox służy do wymiany informacji w formie widocznej dla wszystkich.
- Zabrania się wypisywania informacji obraźliwych, noszących znamiona gróźb oraz wszelkich innych niezgodnych z prawem.
- Zabrania się wykorzystywania shoutboxa w celu reklamowania innych stron internetowych, włącznie z prywatnymi stronami użytkowników, chyba że administracja, po wcześniejszym poinformowaniu przez użtkownika, postanowi inaczej.
- Osoby niestosujące się do powyższych zasad będą wykluczane z listy użytkowników galerii bez ostrzeżenia.
- Ocenianie zdjęć:
- Zdjęcia oceniane są poprzez wskazane przez administrację osoby.
- Wybór osób mogących oceniać zdjęcia jest subiektywną oceną administratorów, lecz opiera się w głównej mierze na twórczości, jaka została zaprezentowana przez poszczególnych użytkowników na łamach fotogalerii.
- System ocen jest anonimowy i nie może być używany jako narzędzie w prywatnych sporach pomiędzy użytkownikami. Oceniamy zdjęcie - nie autora.
- Administracja posiada wgląd w oceny i w szczególnych przypadkach, gdy system oceniania jest używany niezgodnie z przeznaczeniem, dany użytkownik może zostać pozbawiony możliwości oceniania zdjęć, a nawet i konta.
- z członkostwa w grupie Jury pozbawiane są automatycznie osoby które:
- stracą możliwość dodawania zdjęć
- liczba dodawanych zdjęć w miesiącu jest mniejsza niż 3 zdjęcia.
- średnia wszystkich ocen uzyskanych przez Jurora, spadnie poniżej 6.20
- Zdjęcie tygodnia:
- Są 2 kategorie zdjęć tygodnia: komunikacyjne i artystyczne.
- Do kategorii artystycznej nominowane są zdjęcia z działu Różne, natomiast komunikacyjnej - z pozostałych działów.
- Zdjęcia nominowane do tytułu zdjęcia tygodnia są wybierane automatycznie spośród zdjęć, które do godziny 23.59 w każdą niedzielę zdobędą jak najwyższą średnią. W przypadku zdjęć z taką samą średnią, o wyborze decyduje liczba ocen, licznik odsłon, itd.
- Na zdjęcie tygodnia głosujemy w poniedziałki w godzinach od 0:00 do 20:59
- O 21:00 następuje automatyczne podliczenie głosów i wyłonienie zwycięzców.
- Nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu może skutkować:
- Zablokowaniem możliwości ocenianie zdjęć (jeśli użytkownik takową posiada).
- Zablokowaniem możliwości dodawania zdjęć.
- Zablokowaniem możliwości pisania komentarzy.
- Banem czasowym użytkownika.
- Usunięciem użytkownika z galerii.
- Postanowienia końcowe:
- Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
- Założenie konta na fotogalerii jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
- Jeśli nie akceptujesz powyższego regulaminu, po prostu nie zakładaj konta.
- Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania.
- Wszelkie pytania, problemy, sugestie prosimy zgłaszać do administratorów.
- W kwestiach spornych ostateczne zdanie należy do administracji.
Opublikowano przez: Funthomas w dn. 17 lutego 2006 roku. Ostatnia zmiana: 22 października 2015 roku.