Skocz do menu Strona główna» Komentarze wysłane przez szalony

Panel kontrolny

[1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »
E1 #HW172 dodał: szalony, 07.11.2015 18:18
Bije zimnem ale ta chmura w tle to chyba zrzut pary na stalowni. Ładny huk wtedy jest koło hali (a na dachu to już w ogóle brak słów).
Konstal 105Na #454+455 dodał: szalony, 09.01.2015 18:38
Nigdy nie natknąłem się na pomiar kiedy jeździłem do pracy na 6 rano linią 125 kier. Złocień. Inna sprawa, że nie wiem jak pomiarowy miałby sprawdzić ilość pasażerów, może wpisać "FULL", albo liczyć ilu zostało na przystanku ?
163-047 dodał: szalony, 17.12.2014 01:38
Zawsze mi się podobały te lokomotywy w kwestii rozwiązań technicznych. Dwusystemowa 363 i jej następcy jak 163 posiadają szereg bardzo miłych rozwiązań technicznych. Rozruch impulsowy, przekształtnik tyrystorowy ze zmienną częstotliwością pracy, hamulec ED, automatyczna regulacja siły uciągu współpracująca z hamulcem ED, układ prędkości zadanej (tempomat), diagnostyka elektroniczna, hamulec Dako BSE z elektropneumatycznym sterowaniem, współpracujący z elektrodynamicznym. Rozwiązania stosowane w tych latach w Polsce w 303E (EU07) czy nawet 104E (EP09) zostają niestety daleko w tyle.
163-022 dodał: szalony, 30.08.2014 01:55
Z Grodziska do Psar jest 170,5km co przy założeniu że EDek będzie jechał cały czas z Vmax daje 93 minuty. Do tego dochodzi postój we Włoszczowie, ograniczenia, i odcinek Kozłów-Sprowa-Starzyny-Psary. W praktyce czas pokonywania CMK z przyległymi łącznicami to jak pamiętam koło 125 minut.
E1 #151+551 dodał: szalony, 24.08.2014 00:18
Przypomina mi też przystanek "Brama nr 5". Czekałem na tramwaj o świcie po nocnej zmianie. Mgła, ciemno jak w d... (najbliższa działająca latarnia koło bramy). Wprawdzie tramwaj rzucał wyraźny stożek światła we mgle (i światło łuku z oblodzonej sieci), ale raz "przejechał" więc od tej pory świeciłem "na żądanie" komórką.
Solaris Tramino S105P dodał: szalony, 20.08.2014 21:02
Tam w prawym dolnym rogu wyziera Barszcz ? Czy jakiś przerośnięty koper albo szalej.
Jelcz M081MB dodał: szalony, 20.08.2014 21:01
szalony napisał(a):
Jak dla mnie główny obiekt to maszt RON przy Malczewskiego ;)
Dziś sam maszt służy tylko za nośny, choć nadal jest na izolatorach.
Jelcz M081MB dodał: szalony, 20.08.2014 21:01
Jak dla mnie główny obiekt to maszt RON przy Malczewskiego ;)
Solaris Urbinetto 10 #A340 dodał: szalony, 17.08.2014 18:40
Gdzie stawiali podbijarkę na tory ? Bo jak mniemam ten Beaver jest z PRK w bieżanowie.
EN57AKM-3003+3005 dodał: szalony, 17.08.2014 15:26
Normalnie europa ! ;) A ten kibel to jest zmodernizowany tak po wierzchu, czy rozruch też ?
SP32-204 dodał: szalony, 16.08.2014 23:22
Oj szybko ta seria poszła do piachu. ST43 i Lxd2 z silnikiem Wola były udane, do reszty rumuńskich konstrukcji chyba nie mieliśmy szczęścia.
SP32-204 dodał: szalony, 16.08.2014 19:27
Ile ich jeszcze jeździ ?
Kinki Sharyo Dubai Metro Car dodał: szalony, 16.08.2014 05:37
Gdzie Dubaj gdzie Pakistan
SU45-115 dodał: szalony, 14.08.2014 22:25
Urocza stacyjka. Nota bene dostępna jest robocza wersja raportu PKBWK z tego wydarzenia. Załamać się można jak się to czyta. Wprawdzie częścią winy obarczono też pracowników DB Schenker, którego drużyna pozostawiła na pochyłej bocznicy niezapłozowany pociąg zahamowany hamulcem głównym (brak ręcznych w tym typie węglarki) mimo nakazu powrotu na stację przed zmierzchem, ale pomysłowość pracowników punktu rozładunku kruszywa powala na kolana. Zepsuła się im koparkoładowarka którą rozładowywali wagony, wobec czego drużyna z lokomotywy powiedziała że rozładunek skończą jutro i pojechała do hotelu. Tymczasem syn prezesa firmy naprawił koparkę i podjęto rozładunek, jednak nie dało się przesunąć wagonów. Pracownicy użyli odluźniacza na każdym wagonie, i próbowali przeciągnąć skład ale zahamowana głównym i ręcznym BR232 trzymała za silno. Udało się im jednak koparką docisnąć wagony do loka i rozpiąć sprzęg, pozostawiając na stoku luźne 7 wagonów. O dziwo po przepchnięciu koparką zaczęły się one staczać. Pracownicy próbowali zatrzymać wagony najpierw koparką czy tam ładowarką, a następnie biegnąc za wagonami i przełączając ładowny/próżny i hamulec zał/wył. (Co świadczy że nie mieli pojęcia jak działa hamulec kolejowy, a raczej że po pociągnięciu za odluźniacz nie działa). O zaistniałym zdarzeniu jako pierwszych poinformowali... maszynistów. :?

Swoją drogą ciekawi mnie czy ktoś w krakowie zainteresuje się demolowaniem chodnika koło przystanku MPK "Tischnera" przez kierowców wożących kruszywo z wagonów do tutejszej betoniarni. W końcu po co objeżdżać całą rampę przy Bonarce skoro można wyjechać chodnikiem między słupami estakady.
EU05-22 dodał: szalony, 12.08.2014 05:03
Tak, ale wiele stacji straciło miano rozrządowych (utrata rejonu ciążenia) - np. Szczecin Port Centralny, Zajączkowo Tczewskie, Lublin Tatary, Łazy, Wrocław Brochów, a wiele stacji nigdy formalnie nie było rozrządowymi mimo że prowadziły/prowadzą rozrząd z górki - np. Toruń Główny (TrB/TrG), Kutno, D.G. Towarowa. A ruch tam jest o wiele większy niż w Krakowie. Ze stacji które widziałem to bardziej smutno od Prokocimia wyglądał tylko Zabrzeg Czarnolesie (Muchowiec pomijam bo tam już nie ma prawie nic).

Jeżeli moje wiadomości są na bieżąco to mamy w Polsce obecnie 3 stacje rozrządowe :| Są to: Poznań Franowo, Tarnowskie Góry, Skarżysko-Kamienna. Jest to nieco zaskakujące bo oznacza że status stacji rozrządowej utraciły tak potężne stacje jak Wrocław Brochów czy Łódź Olechów. Jeszcze w 2004 było coś koło 10 stacji rozrządowych.

BTW. Nie wiem na ile to jest aktualne ale w wykazie który mam istotnie są trzy stacje. I tak Prokocim, Nowa Huta, Zabrzeg Czarnolesie, Dąbrowa Górnicza Towarowa, Łazy, Wrocław Brochów, Rybnik towarowy i wiele innych znalazły się jako stacje manewrowe w rejonie stacji Tarnowskie Góry. Poznaniowi przypadły m. in. Zajączkowo Tczewskie, Gdynia Port.
Mercedes O530 #836 dodał: szalony, 12.08.2014 00:51
Kolorystyka jakaś psychodeliczna. Fakt faktem - wielka ci*a to symbol tego miasta :)
EU05-22 dodał: szalony, 12.08.2014 00:46
Ostatnio trochę załatwiałem na rybitwach, i często bywałem koło stacji. Może się mylę (oby) ale mam wrażenie że ta lokomotywa symbolicznie opisuje cały Prokocim Towarowy. Pomijam że jedna grupa torów kierunkowych cała zarośnięta trawą i krzakami, ale w ogóle ruch jakiś nędzny. W rejonie PrB stał pod semaforem wyjazdowym do Gaja jeden pociąg, a jeszcze na "Krakowskich Ladacznicach" imprezowa jednostka czekała chyba 40 minut na jakikolwiek wolny tor na tej grupie. Na PrD było zupełnie pusto a niektóre tory wyglądały na niejeżdżone przez parę dni. Pod kładką koło PrC-31 smętnie pierdzi odnowiona stonka, jedyna żywa dusza w okolicy. Boję się żeby kiedyś ta stacja nie podzieliła losu Katowic Muchowca, bo jeśli rozwój ruchu towarowego przez małą obwodnicę i samej stacji będzie przebiegał w takim tempie jak dziś, to może tak być. Górka PrD-21 nie chodzi chyba od czterech lat. Potem zamknie się niepotrzebne nastawnie, rozjazdy wyłączy się z nastawiania i pozamyka na zamki, a tory zarosną krzaki. Resztę nastawni sprowadzi się do roli "posterunków odgałęźnych" prowadzących niewielki ruch po torach tranzytowych i wyjazd loków z szopy. Lokalizacja jest nawet dobra więc może po zerwaniu torów na grupach kierunkowych i przyjazdowych zrobi się jakieś centrum logistyczne albo market budowlany. Będzie przynajmniej więcej ludzi niż na Muchowcu gdzie dziś można wejść do ruin nastawni KMA i popatrzeć na wielką płaską łąke przypominającą że kiedyś były tu tory.
Ustrzelona Tablica KST dodał: szalony, 08.08.2014 02:14
Wyświetlacz na Dauna jest znowu rozwalony, uszkodzenie wygląda na ciosy dużym kamieniem albo kilka trafień z wiatrówki. Niedawno rozwalony był też na nowosądeckiej. Odkąd wyprowadziłem się z centrum i wynajmuję na Kurdwanowie mam wrażenie że gorszą patologię widziałem tylko na Śląsku i w Zagłębiu.
ST48-002 dodał: szalony, 08.08.2014 02:01
Ale mutant. Silnik z kołomny czy catterpillar ?
EU8N #3031 dodał: szalony, 14.06.2014 22:25
Fakt, walnąłem się, myślałem że kosztuje tysiak.
[1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »