Skocz do menu Strona główna» Komentarze wysłane przez Gość

Panel kontrolny

« Pierwsza strona  «  ...  108  109  110  111  112  [113]  114  115  116  117  ...  »  Ostatnia strona »
Nysa 522 dodał: adek, 21.12.2010 13:23
No niestety nie :) Za dużo szczęścia naraz by było :p
Konstal 105Na #823+824 dodał: Maciej12991, 19.12.2010 22:23
I zapomniałem o najważniejszym. Zazdroszczę Wam systemu informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym. Bez wątpienia to krok w stronę likwidacji rozkładów przystankowych :lol:
Bombardier NGT6 #2050 dodał: Maciej12991, 19.12.2010 22:17
Mroźne zdjęcie :lol: Grubo ubrani piesi, śnieżna sceneria i mrozem jarzący wyświetlacz :p
Konstal 105Na #823+824 dodał: Maciej12991, 19.12.2010 22:09
vear napisał(a):
Nie chce mi się głębiej polimeryzować, ale kiedy ostatnio byłeś w Poznaniu? Bo ja odniosłem wrażenie, że wprowadzenie tam przed dwoma laty ZTM dało dokładnie taki sam rezultat jak u nas :twisted:

Rezultat jest jeden - fikcja. Miasto powołuje zarząd (samo go kontroluje), który zleca przewozy przewoźnikowi, będącemu własnością miasta :p Wszystko po to, by błędy krążyły od zarządu do zarządu i nic z tego nie wynikało. Dla pracowników MPK zmieniło się wiele i w większości, obiektywnie patrząc, na lepsze. Masz pretensje do prowadzącego, że nie możesz kupić biletu, a on Ci na to od tego jest ZTM. Nie odpowiada Ci rozkład, a prowadzący na to: od tego jest ZTM. Mnie to pasuje jako pracownikowi, ponieważ z biegiem czasu przestanę być przysłowiowym "chłopcem do bicia".
Unrealgod napisał(a):

Wyobraź sobie że jedziesz do Hiszpanii na wycieczkę autobusem a tu okazuje się że jest tylko jeden kierowca bo firma która realizuje przewóz dla biura podróży ma mało kierowców. Kierowca nie chce płacić mandatu, więc jedzie 4 godziny, robi przerwę, następne 4 godziny i koniec jazdy w tej dobie. A jak masz pretensje to cie odsyłają z nimi a to do przepisów prawa a to do przewoźnika a to do biura podróży. Pojechał byś jeszcze gdziekolwiek z takim biurem?

Zapomniałeś tym przykładem o jednym. Tramwaj przyjedzie w Poznaniu za 10 minut a na wycieczce autobus nie. Ot drobna różnica. Zresztą nawet kiedy jest dwóch kierowców to nie mogą jechać dłużej niż 8 godzin, po których muszą mieć najmniej 45 minut przerwy, później następne 8 i basta. Stoisz w polu nawet jeśli zostało Ci do celu 3 km. Ot tak gwoli uzupełnienia niewielkiej wiedzy o przepisach dotyczących przewozu osób. To znaczy, że w swoim życiu powinieneś liczyć wyłącznie na samochód. Tego się trzymaj.
AndrzejK napisał(a):
Dlatego zawsze umiarkowanie chwalę KM w Poznaniu, która jest najlepsza w Polsce (uwaga: nie przyjmuję argumentów przeciw temu twierdzeniu :lol: ;) )

Nie mówię, że najlepsza. Jednak jeśli chodzi o systematyczność rozkładów, czytelność układu komunikacyjnego (ciągi autobusowe i tramwajowe sporadycznie się pokrywają), dobrą ofertę nocną oraz coraz większe uprzywilejowanie KM niewątpliwie wyprzedza inne miasta. Obecnie także, wzorem Warszawy" zaczyna "raczkować" bilet aglomeracyjny. Trwają prace nad wspólnym biletem kolej-KM. Nie mówię, że źle się nie dzieje, choćby ostatnia "inteligentna" decyzja o nocowaniu tramwajów na ulicach :evil:
Pamiętam początki ZTM Warszawa. Też było kiepsko. A dzisiaj? Uważam, że w ciągi kilku ostatnich lat zrobiono tam milowe kroki w KM.
W tym roku na wakacjach byłem w Krakowie i powyższe wyglądało w mojej ocenie przeciętnie. Jednak mimo dużej ilości tzw. "szrotu" miło zaskoczył mnie stan taboru, jego czystość. Nie mniej chwalebną jest czytelna i konsekwentna polityka taborowa, której brakuje w Poznaniu. Nie bez znaczenia jest rozwój tras tramwajowych, co w Poznaniu idzie wręcz tragicznie. Ostatnie wypowiedzi pana Majchrowskiego o zbędności wspólnego biletu kolej-KM wprawiły mnie wręcz w osłupienie.
:)
Konstal 105Na #823+824 dodał: Maciej12991, 19.12.2010 16:57
AndrzejK napisał(a):
@ Maciej12991 Zgadzam się z tobą o tyle, że przerwa musi być, bo tak mówi prawo. Ale nie zgadzam się, że przerwa może być usprawiedliwieniem dla nierealizowania kursów. To jak przewoźnik sobie zorganizuje czas pracy i przerw nie obchodzi pasażera - kurs ma się odbyć. No chyba, że jest to linia co jeździ co 5 minut i nie ma większego kłopotu. Ale jak ma linia nie kursować przez 20,30,40 minut to niech będzie rezerwa, zastępstwo, zamiana prowadzących - to nie jest problem pasażera. Jeśli przewoźnik zamierza uprawiać padakę i zasłaniać się prawem, to ja dziękuję.

Nie wiem jak wyglądają wskaźniki w Krakowie, ale podam Ci na przykładzie mojej zajezdni. Stan motorniczych jest mniejszy o 19 osób niż wskazywałaby to prosta statystyka. W stosunku do stanu posiadania uruchamiamy 88% taboru. Możesz mi zatem wytłumaczyć jak fizycznie chciałbyś to wykonać?
My sobie tak naprawdę pierdy opowiadamy, a urzędnikom na papierze wszystko się zgadza. :lol: Wymaga się rzeczy niemożliwych od przewoźnika, który tak naprawdę często nie ma wpływu na rzeczy o których piszecie. Mało tego musi się ścierać na przykład z opiniami takiego #Unreala :roll: Przyjmuje się je do wiadomości i często przyznaje rację, ale i tak nie ma szans, by coś zrobić w tym kierunku, ponieważ wiele rzeczy leży po stronie miasta (bądź zarządu jakiegośtam, który jest de facto przedstawicielem miasta).
Osobiście jestem zdania, iż z przystanków powinny całkowicie zniknąć rozkłady szczegółowe na liniach tramwajowych o częstotliwości <10minut. Uważam także, iż tramwajowa linia o mniejszej częstotliwości jest kompletnie nieatrakcyjna dla pasażera. I z zadowoleniem patrzę na miasta, które wzorem Poznańskiej reformy z 1993 roku, wprowadzają podobny system. Mało linii a często. Linie powinno się rozróżniać długością pojazdów, a nie częstotliwością kursów.
Awaria #168 2010-12-17 dodał: Coffee, 19.12.2010 15:21
Piti napisał(a):
@PE 099
[...] pijany koleś w tunelu w N8S otworzył sobie drzwi w trakcie jazdy[...]

Jakim cudem? Przecież N8S (jak i EU8N) mają rygle drzwiowe...
Konstal 105Na #823+824 dodał: Maciej12991, 17.12.2010 20:36
Owsik napisał(a):

Co to jest przerwa "unijna" ? 8o

Taka potoczna nazwa przyjęła się w Poznaniu. Zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców i motorniczych jest to przerwa 30- bądź 45-minutowa, której jedna z części nie może być krótsza niż 15 minut. Jej długość zależy od czasu prowadzenia pojazdu (a nie czasu pracy). Przy czym prowadzeniem pojazdu w myśl ustawy jest nawet podjazd na przystanek dla wsiadających i umożliwienie pasażerom wchodzenia do pojazdu. Wtedy nawet jeśli kierowca jest poza pojazdem nie jest to liczone jako przerwa. Oprócz tej przerwy prowadzącemu pojazd przysługuje także 15 minut przerwy na posiłek, jeśli jego czas pracy (prowadzenie i postoje) przekracza 6h. Kary za nieprzestrzeganie tego są dotkliwe zarówno dla kierującego, jak i przewoźnika. Nie omieszkam także nadmienić, iż "czuć także oddech prokuratora na plecach", bo nigdy nie wiemy, czy i kiedy spotka nas wypadek.
Mówienie zatem, że niektórzy mogą sobie odmówić takiej przerwy, jest świadectwem skrajnej nieodpowiedzialności i braku poszanowania prawa. Nie wyobrażam sobie płacić mandatu w wysokości do 1000zł, ponieważ jeden pasażer jest "panem i władcą", a kierujący to śmieć, który musi go zawieść, bo on jest klientem, który ma zawsze rację.
Prawa nie trzeba rozumieć, trzeba natomiast do niego się stosować, bez względu na to kto na tym traci.
Jelcz 120M #BF221 dodał: Johnny, 17.12.2010 20:11
Słońce napisał(a):
Ostatnim dniem eksploatacji M120 w Krakowie był 19.12.2008 (piątek). Dodam jeszcze, że ostatnią linią, którą obsłużyły, była zastępcza linia "721" do Pleszowa.

To się trochę pospieszyłem z dodaniem zdjęć :p
E1 #154+554 dodał: Coffee, 16.12.2010 18:35
Wozy Ci się chyba porąbały...
TEM2-136 #90 dodał: Marcin_FTŚ, 14.12.2010 20:44
Nie rosyjskie tylko radzieckie, produkowali je w Ługańsku który dziś leży na Ukrainie.
Zachód Słońca dodał: b.2050, 14.12.2010 17:55
O 20:30 słoneczko można było podziwiać... czasy...
Widmo szrot #3 dodał: b.2050, 14.12.2010 17:53
AndrzejK napisał(a):
Wszystko prócz NGT6 jest.

Chociaż dla mnie najlepszym jest EU8N
Konstal 105Na #372+373 dodał: b.2050, 14.12.2010 17:51
Z tej perspektywy ta pętla, którą znam jest baśniową krainą.
Sto piątki, owszem są stare, ale tradycyjne. I ładnie wychodzą :D
EU8N #3017 dodał: b.2050, 14.12.2010 17:50
Chyba się domyślam, jakie zaskoczenie miałeś :D
Będzie 3020, słyszałem :)
Chociaż i tak uważam, że Bombardiery są bardziej wygodniejsze od tych.
EU8N #3014 dodał: b.2050, 14.12.2010 17:43
Dominiak napisał(a):
Ta linia to jest marnotrawstwo pieniędzy na ludzki kaprys...

Słuchaj... teraz to takie życie :p

Najlepsze wyjście to EU8N tylko na 20, bo ostatnio widziałem mijankę 3013 i 3014 na 12.
E1 #172 dodał: b.2050, 14.12.2010 17:42
Ja go widzę często :)
EU8N #3014 dodał: b.2050, 14.12.2010 17:40
Ja widziałem dzisiaj na 12 EU8N 3014 i 3013 8o
Jestem ciekawy jak to się skończy. Pierwsze dni, co 12 była na nowej trasie były 2x 105Na. Teraz widać, że puszczają EU8N. Ciekawe co z 20... na początku były wszystkie EU8N, a jak teraz? Czyżby stozłomki...?
Scania CN280UB 4x2 EB #278 dodał: Coffee, 14.12.2010 16:20
Nówka sztuka :)
Widmo szrot #3 dodał: Coffee, 13.12.2010 23:35
To to opisz widmo złom i będzie...
« Pierwsza strona  «  ...  108  109  110  111  112  [113]  114  115  116  117  ...  »  Ostatnia strona »