Strona główna» Imprezy komunikacyjne i kolejowe» 80-lecie autobusów w Krakowie» San H01B #86

San H01B #86

«Poprzednie zdjęcie: Ikarus 280.26 #DK280
Następne zdjęcie: San H01B #86»

San H01B #86

Data zrobienia zdjęcia: 8 września 2007 roku (sobota)
Opis: Zmiana biegów w Sanie to nie taka prosta sprawa.
Słowa kluczowe: San H01B #86 Kraków MPK_Kraków Muzeum_Lotnictwa 80_lat_autobusów_w_Krakowie skrzynia_biegów
Data dodania zdjęcia: 10.09.2007 06:35, Wyświetleń: 1507, Pobrań: 0, Wielkość pliku: 114.4 KB
Dodał: MeteorKKR
IPTC Info
Byline: Picasa 2.6
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS Kiss Digital
Czas ekspozycji: 1/125 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 08.09.2007 13:10:24
Długość ogniskowej: 55mm

Ostatnie komentarze

Owsik
Użytkownik

Komentarzy: 758
10.09.2007 11:36
Czemu nie prosta ?
Offline Owsik
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
10.09.2007 11:43
Bo może mieć skrzynie bez synchronizacji i wtedy trzeba zmieniać biegi z międzysprzęgłem.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Owsik
Użytkownik

Komentarzy: 758
10.09.2007 13:36
Na pewno ma skrzynię bez synchro.
Offline Owsik
Dziwny
Użytkownik

Komentarzy: 238
10.09.2007 14:07
Owsik:
Skoro taka kolejność biegów jest prosta, to ok 😉
Offline Dziwny
Paweł Pajor
Użytkownik

Komentarzy: 390
10.09.2007 14:45
Mógłby być problem. Bo ja 2 mam poniżej jedynki (zresztą dużo aut tak ma). I z tym wstecznym mógłby być problem.
Offline Paweł Pajor
Owsik
Użytkownik

Komentarzy: 758
10.09.2007 15:29
Nie sądziłem, że układ biegów może stanowić jakąś trudność 😉
Offline Owsik
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
10.09.2007 18:03
Stare dostawcze mercedesy miały podobny układ biegów. W takich ciężkich pojazdach I używa się do ruszania z dużym obciążeniem/pod górę albo do manewrowania. Normalnie rusza się z II biegu. Przynajmniej tak było od połowy lat 70. Nie wiem jak to się ma do tego SANa.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
10.09.2007 18:25
Dobra, a w jakiej normalnej skrzyni trójka jest OBOK czwórki?
Offline Wiroos
Owsik
Użytkownik

Komentarzy: 758
10.09.2007 20:41
Co rozumiesz przez pojęcie "normalna skrzynia" ? 🙂
Offline Owsik
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
10.09.2007 20:54
Taka, którą możesz spotkać w typowym samochodzie, autobusie lub ciężarówce.
Offline Wiroos
ABSOLWE_NT
Użytkownik

Komentarzy: 545
10.09.2007 22:07
Pojeździjcie czymś o DMC wiekszej od 3,5 tony a zobaczycie, ze taki układ skrzyni to normalna rzecz.


Unreal: W pojazdach nie wyposażonych w synchornizatory na skrzyni biegów wykorzystuje się międzygaz i podwójne wysprzęglanie , a nie międzysprzęgło 😲. Zresztą w osobówkach w ramach umiejętności dobrze zrobi mechanizmom, gdy sie będzie stosowało powyższe sztuczki podczas zmiany przełożen.
Offline ABSOLWE_NT
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
10.09.2007 22:16
Międzyspęgło: wciskamy sprzęgło, włączamy luz, puszczamy sprzęgło, wciskamy gaz żeby rozpędzić elementy skrzyni biegów do odpowiedniej prędkości, wciskamy sprzęgło i włączamy kolejny bieg bez zgrzytów. Tak wygląda w teorii technika zmiany biegów w skrzyni bez synchronizacji. W praktyce trzeba mieć niezłe wyczucie i praktykę żeby się udało.
W samochodach osobowych (w ogóle w skrzyniach z synchronizacją) takie zabawy spowodują szybsze zużycie się sprzęgła i łożyska. A skrzyni biegów nie ma co oszczędzać. Skrzynia na żywotność porównywalną z żywotnością silnika, a na naszych drogach i tak pierwsze wysiadają podwozia.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
ABSOLWE_NT
Użytkownik

Komentarzy: 545
10.09.2007 22:25
Daj sobie spokoj jak sie nie znasz: mozesz mi nie wierzyc w sprawie nazewnictwa, ale sprawdz sobie we wyszukiwarce to o czym piszesz. Nawet nie ma takiego słowa.

Aha - zabieg międzygazu stosuje się podczas redukcji, a nie "zwiekszania" biegów.

I kto Ci nagadał takich głupich głupot nt. szkodzenia skrzyni poprzez międzygaz? Wlasnie gdy skrzynia jest juz uszkodzona i dogorywuje, to ostatnią deską ratunku są zabiegi znane sprzed wielu dziesięcioleci! Wiecej: stosując sztuczki na co dzien spowodujemy ze mechanizmy bedą działały dłużej.


Wiroos: przyklad samochodu z dokłądnie takim samym układem skrzyni - cała seria naszych rodzimych ciężarówek - jak jeździełm tylko jej nowszym przedstawicielem Starem 1142 Turbo. Tylko najstarsze i najuboższe wersje bez Turbo miały IV i V odwrócone miejscami.
Offline ABSOLWE_NT
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
10.09.2007 22:32
A, to nie wiedziałem. Jak się często przesiadasz między ciężarówką a osobówką, to może być problem z zapamiętaniem 😉
Offline Wiroos
ABSOLWE_NT
Użytkownik

Komentarzy: 545
10.09.2007 22:33
Niektorzy się oddzywali ze to nienaturalny układ - w osobówkach tak naprawde lewarka uzywa się tylko popychając go w przód lub w tył. Jest on krótki, wiec biegi znajdują sie blisko siebie, a dzieki spręzynom naciagającym biegi wskakują same.

Natomiast w duzych samochodach, gdzie lewarek ma np. 50 cm długości, biegi są dalego od siebie i aby wrzucic kazdy bieg, to nalezy przejsc przez luz i znaleźć sobie kolejne przełożenie - więc nie ma tutaj róznicy czy popchniemy dzwignię w przód czy w tył. Lewarek goni luźno w położeniu biegu jałowego - nie wskoczy on samoczynnie na kolejne przełożenie jak ma to miejsce w osobówce.
Offline ABSOLWE_NT
Paweł Pajor
Użytkownik

Komentarzy: 390
11.09.2007 10:31
Wsetczny
Jeszcze powiem coś na temat wstecznego. W każdy aucie wrzucenia tego biegu wygląda inaczej ze względu na jego umiejscowienie i zabezpieczenia.
Np.
Maluch dajemy na luz wciskamy lewarek do dołu i wrzucamy.
Seicento: tak samo jak w Maluchu z różnicą taką,ze na leawrku jest taki pierścień, który ciągniemy do góry i wrzucamy wsteczny.
Favorit/ Polonez. Na luz i bez wciskania/podnoszenia wrzucamy wsteczny
VW Garbus: tu jakoś R był pod 2 czy jakoś tak.
Trabant 2SUW: jeździłem ale nie pamiętam jak sie go wrzucało.
Offline Paweł Pajor
Owsik
Użytkownik

Komentarzy: 758
11.09.2007 12:22
Paweł Pajor - tak można by długo wymieniać 😉
Offline Owsik