Duewag N8C #1133
«Poprzednie zdjęcie: Konstal 105N #5001+06205
Następne zdjęcie: Duewag N8C #1140»
Duewag N8C #1133
Data zrobienia zdjęcia: | 13 sierpnia 2007 roku (poniedziałek) |
Opis: | Jeden z dwóch gdańskich N8C na linii 92 na ulicy Mickiewicza. Popołudniu tramwaj pojawił się na linii 96. |
Słowa kluczowe: | Duewag N8C #1133 ZKM_Gdańsk Gdańsk Mickiewicza |
Data dodania zdjęcia: 17.08.2007 19:18, Wyświetleń: 1851, Pobrań: 10, Wielkość pliku: 159.4 KB | |
Dodał: | Michał Wojtaszek |
Ostatnie komentarze
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 13.07.2008 17:02 |
||
Wiroos Administrator Komentarzy: 3794 13.07.2008 17:30 |
Teraz już trzech 😛
Przy okazji pytanko - czy "nowy" N8C #1125, który jutro ma wyjechać na linię różni się czymś szczególnie od #1133 i #1140? |
|
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 13.07.2008 17:55 |
Hmm, nie mam pojęcia.
Póki co ZKM ani ZTM się nie chwalą. Jeśli dobrze kojarzę fakty, to w Modertransie już remontują jeden N8C i powinien wyglądać tak http://img.trojmiasto.pl/zdj/fotki/15200/z15291.jpg |
|
Kasztann44 Użytkownik Komentarzy: 1858 13.07.2008 19:53 |
no to całkiem sensowna modyfikacja, na tym rysunku prezentuje sie całkiem OK
|
|
Coffee Gość 13.07.2008 20:57 |
Oby tylko Kraków nie wpadł na pomysł wysyłania N8S lub E6 do Modertransu.
|
|
I.G.I Użytkownik Komentarzy: 190 13.07.2008 21:38 |
Już sobie wyobrażam E6 z takim ryjkiem Modertransu. 😈
|
|
UIC60 Użytkownik Komentarzy: 230 13.07.2008 22:32 |
W ZKM-ie maja chyba za duzo pieniedzy....rozumiem wymiane srodkowego czlonu na niskopodlogowy,staram sie zrozumiec likwidacje wygodnych podwojnych siedzen....ale "lifting" to niemal zbrodnia i glupota.Proponuje "parasolom" z ZKM upiekszenie Bergmana.....to tez niemiecka konstrukcja.... 😛
|
|
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 14.07.2008 23:41 |
cała "modyfikacja" N8C kosztuje 28 milionów złotych za 46 sztuk, czyli cena 3 nowych Bombardierów. Wymiana środkowych członów to konieczność, a że je troszkę zliftingują z zewnątrz ... to już efekt uboczny. Mnie osobiście podobają się N8C w oryginale 🙂
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 15.07.2008 06:47 |
Ja wolałbym nie zbulwiać N8C i kupić 3 Bombardiery, no ale widać nie dla wszystkich jest to oczywiste 🤣 Co się dzieje ze środkowymi członami, że na gwałt trzeba je wymieniać?
|
|
Kasztann44 Użytkownik Komentarzy: 1858 15.07.2008 14:57 |
46 sztuk N8C w Gdańsku ? sporo, to tyle co u nas Bombardierów 😉 tak wiec Gdańsk będzie zaraz za Krakowem jeżeli chodzi o ilość tramów niskopodłogowych, bo chyba do takich już można zaliczyć te zmodyfikowane N8C ❓?
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 15.07.2008 15:17 |
Bardzo to naciągane, one co najwyżej niskowejściowe będą. To tak jakby Jelcza Vero nazwać autobusem niskopodłogowym 😛
|
|
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 15.07.2008 16:10 |
Tylko środkowy człon będzie niskopodłogowy, więc zmodyfikowane N8C będą tylko po części niskopodłogowe. Wymiana tego członu to teraz konieczność. Sukcesywnie N8C będą zastępowały najbardziej zasłużone składy 105N i pochodne. Ciekawostką jest fakt, że część składów N8C nie będzie w standardowym malowaniu. Będą pomalowane na biało-zielono, czyli w kolorach gdańskiej Lechii 😁
A co do trzeciego składu N8C, to chyba widziałem go ostatnio w zajezdni we Wrzeszczu. Stał jednak za daleko i nie jestem pewien czy to #1125 ❓ |
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 16.07.2008 07:10 |
Ale dlaczego jest to konieczność? Tak się te środkowe człony sypią?
|
|
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 16.07.2008 13:26 |
Nie sypią się, miasto chce najzwyczajniej zapewnić transport dla niepełnosprawnych, a poza tym N8C nie ma w środkowym członie drzwi. Po modernizacji zyska dodatkowe drzwi, co ułatwi wymianę pasażerów na przystankach 🙂
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2461 16.07.2008 14:01 |
Z tego co widuję regularnie na Alei Pokoju, do 1, 2, 4 czy 5 drzwi zawsze pchają się ci, którzy powinni wsiąść trzecimi (swoją drogą, obecność #3304 i #1133 może wprowadzać nieco zamieszania). Podobnie w Jelczach czy CLLkach - ci, którzy skorzystaliby z niskiej podłogi, zwykle wsiadają tam, gdzie jest to najtrudniejsze.
|
|
UIC60 Użytkownik Komentarzy: 230 17.07.2008 13:03 |
Srodkowy czlon to waska "kiszka".W godzinach szczytu to niemal pulapka z ktorej ciezko sie wydostac.Brak drzwi,o czym juz wspominano, urtudnia rotacje pasazerow,a poza tym szerokie dwuosobowe "kanapy",wygodne zreszta,tez tego nie ulatwiaja.# 1125 dzis jest na linii 1
|
|
To jeden z dwóch N8C