Karsan Jest #PA100
«Poprzednie zdjęcie: Karsan Jest #PA101
Następne zdjęcie: Karsan Jest #PA100»
Karsan Jest #PA100
Data zrobienia zdjęcia: | 25 marca 2021 roku (czwartek) |
Opis: | Kraków, ulica Widłakowa. Bardzo krótko trwała kariera Karsanów na linii 176 w Bodzowie - obecnie na linii nadal jeździ wypożyczony (?) biały Sprinter. |
Słowa kluczowe: | Karsan Jest #PA100 linia_176 MPK_Kraków Kraków Widłakowa |
Data dodania zdjęcia: 01.09.2021 23:55, Wyświetleń: 1151, Pobrań: 26, Wielkość pliku: 420.6 KB | |
Dodał: | Wypalacz Rafał |
Ostatnie komentarze
kmk Użytkownik Komentarzy: 602 02.09.2021 12:14 |
I co dalej będzie z tymi cudakami?
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 02.09.2021 12:28 |
Na razie jeżdżą na Telebusie, ale czy do tej usługi potrzeba aż pieciu pojazdów?
|
|
pavlack Użytkownik Komentarzy: 392 02.09.2021 12:32 |
no jak się kupuje autobus, który zgodnie z prawem nie może jeździć na regularnych liniach, to później tak to wygląda 😉
|
|
lesiu88 Użytkownik Komentarzy: 76 02.09.2021 12:36 |
pavlack napisał(a): no jak się kupuje autobus, który zgodnie z prawem nie może jeździć na regularnych liniach, to później tak to wygląda 😉 A na czym problem polega? |
|
kmk Użytkownik Komentarzy: 602 02.09.2021 12:51 |
Brak drugich drzwi w przestrzeni pasażerskiej.
|
|
kmk Użytkownik Komentarzy: 602 02.09.2021 12:51 |
pavlack napisał(a): no jak się kupuje autobus, który zgodnie z prawem nie może jeździć na regularnych liniach, to później tak to wygląda 😉 Pytanie zatem jak ten pojazd dostał homologację i został dopuszczony do ruchu? |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 02.09.2021 19:07 |
kmk napisał(a): Pytanie zatem jak ten pojazd dostał homologację i został dopuszczony do ruchu? Z tego co czytałem, chodzi o to że nie może być wykorzystany do regularnej komunikacji w mieście, nie że nie może być eksploatowany w ogóle. Zresztą w Polsce są przewoźnicy prowadzący przewozy tymi pojazdami. |
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 02.09.2021 23:55 |
kmk napisał(a): Pytanie zatem jak ten pojazd dostał homologację i został dopuszczony do ruchu? Może być dopuszczony do ruchu i jest, ale nie może być wykorzystywany na regularnych liniach w ramach systemu komunikacji miejskiej. Może być wykorzystywany np. jako bus albo lokalny autobusik gminny. Inna sprawa, że część przewoźników w mniejszych miastach się tym specjalnie nie przejmuje. Dlatego ludzie zasadniczo podzielili się na dwa obozy - jeden zarzuca, że ktoś w MPK ewidentnie zawalił sprawę pisząc SIWZ i teraz firma zmarnowała sporo kasy której nie odzyska w jakikolwiek sposób. Drugi z kolei uważa uważa, że dlaczego Kraków ma przestrzegać "martwego" przepisu, którym część operatorów się w ogóle nie przejmuje i nie ponieśli z tego tytułu konsekwencji ani od ITD ani od policji, a takie autobusiki są wykorzystywane z powodzeniem w Europie. Cytat: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1 z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. § 18. [Obowiązkowe wyposażenie autobusu] 1. Autobus powinien być wyposażony w: 1) co najmniej jedne drzwi po prawej stronie, a autobus regularnej miejskiej komunikacji publicznej - co najmniej w dwoje drzwi po prawej stronie, wyposażone w uchwyty lub poręcze; w razie urządzenia oddzielnego przedziału kierowcy przedział ten powinien umożliwiać wyjście na zewnątrz autobusu; |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 24.09.2021 11:22 |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 28.09.2021 09:27 |
I kolejna ciekawostka - GAiT podpisały umowe na dostawę trzech Karsanów w wersji elektrycznej:
https://www.gait.pl/aktualnosci/przetarg-na-dostawe-elektrycznych-autobusow-rozstrzygniety/ Autobusy mają być przeznaczone do ruchu po Starym i Głównym Mieście. Ciekawe czy i u nich ITD wkroczy do akcji, tym bardziej że dystrybutor twierdzi że pojazdy spełniają warunki dopuszczenia do ruchu. |
|