Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Bombardier NGT8» Bombardier NGT8 #RY810

Bombardier NGT8 #RY810

«Poprzednie zdjęcie: Bombardier NGT8 #RY802
Następne zdjęcie: Bombardier NGT8 #RY819»

Bombardier NGT8 #RY810

Data zrobienia zdjęcia: 4 kwietnia 2021 roku (niedziela)
Opis: Kraków, za ulicą Kluczborską.

W wielu miejscach Krakowa krajobraz się zmienia za sprawą inwestycji komunikacyjnych - miejskich, kolejowych czy drogowych. Jedną z tych inwestycji jest budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej - linii która formalnie zacznie się od pętli Krowodrza Górka, ale faktycznie inwestycja obejmuje przebudowę istniejącego odcinka od ulicy Bratysławskiej do pętli. Przebudowa obejmuje przede wszystkim budowę odcinka ulicy wzdłuż istniejącego torowiska - zapewne w ramach swoiście pojmowanej przez iejskich decydentów idei "zrównoważonego transportu", w ramach którego przy budowanych liniach tramwajowych buduje się przerośniętą infrastrukturę drogową...

No dobrze, a wracając do zmian w krajobrazie - to ostatnio wycięto żywopłot wzdłuż torowiska na całej długości objętego inwestycją odcinka. Niebawem pewnie znikną widoczne w tle słupy linii WN, częsciowo już uwolnione od ciężaru, same linie zostały już przeniesione pod ziemię. Zaś słupy będą musiały ustąpić miejsca nowemu przebiegowi torów tramwajowych i jezdni nowej ulicy...
Słowa kluczowe: Bombardier NGT8 #RY810 linia_3 MPK_Kraków Kraków Kluczborska Krowodrza_Górka budowa
Data dodania zdjęcia: 06.04.2021 09:41, Wyświetleń: 1478, Pobrań: 14, Wielkość pliku: 388.2 KB
Dodał: Wypalacz Rafał

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
06.04.2021 15:13
Małe sprostowanie - budowa ulicy na widocznym odcinku była w pierwotnej koncepcji inwestycji, ale została zastąpiona wybetonowanym torowiskiem, czyli PAT-em. Polecam mapkę z naniesioną inwestycją:

https://sites.google.com/view/tramwaj-gn-faq/mapa-inwestycji

Autorem jest użytkownik @vookie z forum skyscrapercity
Offline Wypalacz Rafał
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
08.04.2021 18:16
Wypalacz Rafał napisał(a):
Małe sprostowanie - budowa ulicy na widocznym odcinku była w pierwotnej koncepcji inwestycji, ale została zastąpiona wybetonowanym torowiskiem, czyli PAT-em. Polecam mapkę z naniesioną inwestycją:

https://sites.google.com/view/tramwaj-gn-faq/mapa-inwestycji

Autorem jest użytkownik @vookie z forum skyscrapercity

Ładnie będą tereny przeorane...
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 602
12.04.2021 08:54
Krajobraz istnie księżycowy. Kolejny rejon, który zmieni się nie do poznania.

Wypalacz Rafał napisał(a):
Małe sprostowanie - budowa ulicy na widocznym odcinku była w pierwotnej koncepcji inwestycji, ale została zastąpiona wybetonowanym torowiskiem, czyli PAT-em.

Zamiast przeprowadzić ruch nową drogą do dra Twardego i na Wybickiego, dużą ilość samochodów upycha się po wąskiej Krowoderskich Zuchów i Fieldorfa-Nila... faktycznie pomyślane.

Po co w ogóle taki PAT, na którym nie ma nawet wspólnego przystanku? Ciekawe co by miało tam jeździć?
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
12.04.2021 17:33
kmk napisał(a):
Krajobraz istnie księżycowy. Kolejny rejon, który zmieni się nie do poznania.

Wypalacz Rafał napisał(a):
Małe sprostowanie - budowa ulicy na widocznym odcinku była w pierwotnej koncepcji inwestycji, ale została zastąpiona wybetonowanym torowiskiem, czyli PAT-em.

Zamiast przeprowadzić ruch nową drogą do dra Twardego i na Wybickiego, dużą ilość samochodów upycha się po wąskiej Krowoderskich Zuchów i Fieldorfa-Nila... faktycznie pomyślane.

Po co w ogóle taki PAT, na którym nie ma nawet wspólnego przystanku? Ciekawe co by miało tam jeździć?

Z tego co pamiętam, akurat były ostre protesty mieszkańców o nie poprowadzenie tam drogi właśnie po to, żeby nie powstał ciągły korytarz z Zielonek do Nowego Kleparza "za główną drogą", który mógłby spowodować wtłoczenie wielu samochodów w tamte rejony z podkrakowskich gmin.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 602
13.04.2021 14:35
W ten sposób cały ten "tranzyt" zamiast nową drogą pojedzie Krowoderskich Zuchów - będzie to jeszcze bardziej uciążliwe dla mieszkańców. W takim wypadku po co łącznik Opolska-Fieldorfa?
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
13.04.2021 16:51
kmk napisał(a):
W ten sposób cały ten "tranzyt" zamiast nową drogą pojedzie Krowoderskich Zuchów - będzie to jeszcze bardziej uciążliwe dla mieszkańców. W takim wypadku po co łącznik Opolska-Fieldorfa?

Pierwotnie w projekcie to był jeden ciąg. Po tym jak pojawiły się głosy na temat tego, że "przeszkadzała komuś linia tramwajowa bez autostrady obok", że "tłumy mieszkańców Zielonek ruszą do Nowego Kleparza" itp. to po prostu przeprojektowali najbardziej nerwowy fragment, całej reszty nie ruszali (pewnie prościej i taniej). Sam możesz zaobserwować, że wg części osób, problem z z przepustowością ciągu można rozwiązać jego przecięciem, żeby przestał być wygodny jako droga bezpośrednia (takie teraz głosy pojawiają się ws. Dietla, sugerując stworzenie swego rodzaju rynku na Hali Targowej po otwarciu stacji kolejowej).
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
13.04.2021 21:24
czatowiec napisał(a):
(..) (takie teraz głosy pojawiają się ws. Dietla, sugerując stworzenie swego rodzaju rynku na Hali Targowej po otwarciu stacji kolejowej).


To jest dopiero turbodebilizm...
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Jacekk
Użytkownik

Komentarzy: 23
14.04.2021 08:31
Czym objawia się ów "turbodebilizm" przy tworzeniu placu? Czy oddanie przestrzeni ludziom to jest coś złego? Czy zrobienie dla nich placu może z barami, ogródkami, straganami to coś złego? W takie miejsce dotrzesz tramwajem, pociągiem, pieszo. Nie musi być w tym miejscu parkingu czyli straconej powierzchni miasta należącego do wszystkich a nie tylko do właścicieli samochodów.
Zamiast budować kolejną autostradę prowadzącą do centrum miasta wystarczyło pomyśleć o innej formie komunikacji z Zielonkami, choćby tramwajowej. No tak, ale wpierw trzeba wysiąść mentalnie z samochodu, a to nadal dla zbyt wielu oznaka "zamożności, sukcesu i wolności".
Offline Jacekkjkolodziej at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
14.04.2021 12:10
Jacekk napisał(a):
Czym objawia się ów "turbodebilizm" przy tworzeniu placu? Czy oddanie przestrzeni ludziom to jest coś złego? Czy zrobienie dla nich placu może z barami, ogródkami, straganami to coś złego? W takie miejsce dotrzesz tramwajem, pociągiem, pieszo. Nie musi być w tym miejscu parkingu czyli straconej powierzchni miasta należącego do wszystkich a nie tylko do właścicieli samochodów.
Zamiast budować kolejną autostradę prowadzącą do centrum miasta wystarczyło pomyśleć o innej formie komunikacji z Zielonkami, choćby tramwajowej. No tak, ale wpierw trzeba wysiąść mentalnie z samochodu, a to nadal dla zbyt wielu oznaka "zamożności, sukcesu i wolności".

Szczególnie, że na Dietla może się okazać, że takie rozwiązanie... samo się wprowadzi poniekąd. Bo cały temat wynika z tego, że spodziewany jest gigantyczny ruch pasażerów z/na pociąg tam i nie wystarczy dla nich obecna przestrzeń na placu i przystankach. Z racji wygody, to może być dla naprawdę wielkiej liczby ludzi bardziej istotny węzeł przesiadkowy między koleją a KMK niż Kraków Główny. Schodzimy z peronu w dół i zarówno jesteśmy w centrum, jak i mamy linie tramwajowe we wszystkich głównych kierunkach miasta.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
rodan
Użytkownik

Komentarzy: 68
19.04.2021 10:58
kmk napisał(a):
Krajobraz istnie księżycowy. Kolejny rejon, który zmieni się nie do poznania.

Wypalacz Rafał napisał(a):
Małe sprostowanie - budowa ulicy na widocznym odcinku była w pierwotnej koncepcji inwestycji, ale została zastąpiona wybetonowanym torowiskiem, czyli PAT-em.

Zamiast przeprowadzić ruch nową drogą do dra Twardego i na Wybickiego, dużą ilość samochodów upycha się po wąskiej Krowoderskich Zuchów i Fieldorfa-Nila... faktycznie pomyślane.

Po co w ogóle taki PAT, na którym nie ma nawet wspólnego przystanku? Ciekawe co by miało tam jeździć?

A nie skończyło się przypadkiem na tym by wpuścić tam jedynie karetki? Autobusy za-tramwaj i nocne też będą mieć wygodniej. 😁
Offline rodanhttp://flickr.com/fgkm