Zbliża się koniec eksploatacji w krakowskim MPK. Z serii "białych zderzaków" zostają #BU900- #BU903. Auta #BU851- #BU899 "idą" na sprzedaż. #BU859- #BU869 już nie wyjeżdżają za bramę zajezdni. Powoli następuje demontaż automatów biletowych.
Zbliża się koniec eksploatacji w krakowskim MPK. Z serii "białych zderzaków" zostają #BU900- #BU903. Auta #BU851- #BU899 "idą" na sprzedaż. #BU859- #BU869 już nie wyjeżdżają za bramę zajezdni. Powoli następuje demontaż automatów biletowych.
Skąd ta informacja? Ostatnio widziałem 863 na mieście i inne z tego przedziału.. nawet przetargu nie ma
Informacje potwierdzone, zapewniam. Od około tygodnia, może dwóch stoją koło CPN, tyłem do dyspozytorni. Na Bieńczyce przychodzą Solarisy Urbino 12 IV generacji o numeracji #DU301- #DU335 i prawdopodobnie #PU337- #PU338.
Informacje potwierdzone, zapewniam. Od około tygodnia, może dwóch stoją koło CPN, tyłem do dyspozytorni. Na Bieńczyce przychodzą Solarisy Urbino 12 IV generacji o numeracji #DU301- #DU335 i prawdopodobnie #PU337- #PU338.
Informacje potwierdzone, zapewniam. Od około tygodnia, może dwóch stoją koło CPN, tyłem do dyspozytorni. Na Bieńczyce przychodzą Solarisy Urbino 12 IV generacji o numeracji #DU301- #DU335 i prawdopodobnie #PU337- #PU338.
I to I tak by nie zastąpiło wszystkich 851-899 a Bieńczyce wozy krótkie muszą mieć
Informacje potwierdzone, zapewniam. Od około tygodnia, może dwóch stoją koło CPN, tyłem do dyspozytorni. Na Bieńczyce przychodzą Solarisy Urbino 12 IV generacji o numeracji #DU301- #DU335 i prawdopodobnie #PU337- #PU338.
Co w takim razie Wola Duchacka wyśle na linie? Strata ponad 30 wozów to duża strata, dużo linii do obsadzenia.
Wojtas83, zgadza się. Wszystkie wozy tak samo ustawione bo są wyłączone z eksploatacji póki co. #BU863 jako jedyny może jeszcze jeździć bo ciągle ma "właściciela". Być może przyjdą też wozy #PU978- #PU991 dla uzupełnienia numeracji. Wola Duchacka będzie miała dostawy elektryków. Będzie to zajezdnia z 100% elektrycznym taborem.
Wojtas83, zgadza się. Wszystkie wozy tak samo ustawione bo są wyłączone z eksploatacji póki co. #BU863 jako jedyny może jeszcze jeździć bo ciągle ma "właściciela". Być może przyjdą też wozy #PU978- #PU991 dla uzupełnienia numeracji. Wola Duchacka będzie miała dostawy elektryków. Będzie to zajezdnia z 100% elektrycznym taborem.
Tak, elektryków - ale 18 metrowych. W takim razie linie typu 214, 265, 255 etc..., będą obsługiwane przez inne zajezdnie?
Nie. Obsługa będzie bez zmian. Elektryki nie będą tylko 18- metrowe.
No to skoro ponad 30 wozów spalinowych odejdzie na inną zajezdnie, to co będzie obsługiwać linie aglomeracyjne? Jak dla mnie jest to plotka, MPK nie ogłosiło żadnego przetargu na krótkie wozy.
Nie. Obsługa będzie bez zmian. Elektryki nie będą tylko 18- metrowe.
Jasiek, błagam, zmień piguły. Nie można od tak zmienić sobie warunków przetargu i poprosić o na przykład 25 12-metrowców zamiast 50 przegubowców. 😲
A stare BU śmigają w najlepsze po mieście.
Domas, to oczywiste. Ale kto tu mówi o zmianie warunków przetargu? Zgadza się, że stare #BU jeżdżą po mieście cały czas, z wyjątkiem kilku sztuk #BU859- #BU869, gdyż są to wozy wyłączone z eksploatacji. Poza tym trzeba mieć na uwadze politykę maksymalizacji pojemnościowej taboru, co wiąże się z mniejszym zapotrzebowaniem na tabor 12- nastometrowy.
Domas, to oczywiste. Ale kto tu mówi o zmianie warunków przetargu? Zgadza się, że stare #BU jeżdżą po mieście cały czas, z wyjątkiem kilku sztuk #BU859- #BU869, gdyż są to wozy wyłączone z eksploatacji. Poza tym trzeba mieć na uwadze politykę maksymalizacji pojemnościowej taboru, co wiąże się z mniejszym zapotrzebowaniem na tabor 12- nastometrowy.
Sugerujesz w takim razie, że część 18-metrowych elektryków nie będzie służyło wymianie spalinowych 18-stek oraz zwiększeniu ilości taboru na mieście, a zastąpi spalinowe 12-metrowce (na zasadzie, że SU18IV-E zastąpi spalinowego brata na takim 144, a ten w zamian za to pójdzie np. na 182 czy 511 za solówkę)?
Tak, dokładnie. Myślę, że covidowy bałagan w komunikacji pokazał, że jednak da się "puścić" przeguby, tam, gdzie wcześniej jeździła tylko "solówka", np. 125, 182. Spodziewam się, że po wakacjach niczym nadzwyczajnym będzie widok autobusu przegubowego na liniach obsługiwanych dotąd krótkimi wozami, np. 125, 182 (to już obecnie), 511, a może 123, czy 163.
Domas, to oczywiste. Ale kto tu mówi o zmianie warunków przetargu? Zgadza się, że stare #BU jeżdżą po mieście cały czas, z wyjątkiem kilku sztuk #BU859- #BU869, gdyż są to wozy wyłączone z eksploatacji. Poza tym trzeba mieć na uwadze politykę maksymalizacji pojemnościowej taboru, co wiąże się z mniejszym zapotrzebowaniem na tabor 12- nastometrowy.
A na aglomerację niby co pójdzie? Bieńczyce nie mogą zostać bez krótkiego taboru, tym bardziej Wola jak odda wszystkie kartony. Jak dla mnie są to głupoty wyssane z palca i nie tylko ja tak sądzę jak widzę
Aglomeracja dalej będzie obsługiwana krótkim taborem. Bieńczyce przecież nie zostaną bez krótkiego taboru skoro ostaną "kartony". Wola Duchacka ma przecież krótkie Mercedesy.
Aglomeracja dalej będzie obsługiwana krótkim taborem. Bieńczyce przecież nie zostaną bez krótkiego taboru skoro ostaną "kartony". Wola Duchacka ma przecież krótkie Mercedesy.
Nie wystarczają same C2, zwłaszcza że nie jest ich dużo ... Jak dla mnie fake news 🙂