EP09-019
EP09-019
Data zrobienia zdjęcia: | 11 listopada 2018 roku (niedziela) |
Opis: | Kraków/Batowice. Część pociągów z Krakowa do Tarnowa (i z powrotem - jak na załączonym zdjęciu) nadal omija jadąc linią 95 przez Nową Hutę, newralgiczny odcinek Podłęże (a w praktyce od ostatnich rozjazdów dawnego podg. Rudzice) - Kraków Główny, na którym ruch odbywa się po jednym torze. A na dokładkę rozpoczęły się prace na stacji Kraków Płaszów, gdzie wyłączono z ruchu jedną krawędź peronu 2 i rozkopano część głowicy wjazdowej od Krakowa Zabłocia/Olszy. Jednym z tych pociągów jest IC3808 "Mehoffer" z Przemyśla, który dojedzie do krakowskiego Dworca Głównego, gdzie nastąpi zmiana kierunku jazdy i w swoją dalszą drogę do Szczecina pojedzie widoczną po lewej stronie linią numer 8... Poza tym szczęśliwie się złożyło że skład był prowadzony lokomotywą w specjalnej okolicznościowej okleinie upamiętniającej setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości - choć rzecz jasna należy pamiętać że data 11 listopada 1918 roku jest mocno umowna i ponownie tworzenie polskiej państwowości było procesem który zaczął się znacznie wcześniej i trwał jeszcze dobrych kilka lat po tej dacie... P.S. Jeszcze parę słów o stanie remontu linii 95 między stacjami Kraków Batowice i Kraków Nowa Huta - choć co tu pisać, na zdjęciu widać że remont toru 1 ma się już ku końcowi - sieć już rozwieszona, choć ruch pociągów jeszcze odbywa się po jednym torze. Pewnie za kilka lat wszystko ponownie zarośnie krzewami... |
Słowa kluczowe: | EP09 EP09-019 1_150 1_150_046 PKP_InterCity PIC D29-95 Mehoffer Kraków Dłubnia Kraków_Batowice |
Data dodania zdjęcia: 11.11.2018 17:02, Wyświetleń: 1970, Pobrań: 3, Wielkość pliku: 426.1 KB | |
Dodał: | Wypalacz Rafał |
Ostatnie komentarze
vear Administrator Komentarzy: 2462 11.11.2018 17:06 |
Ten podg Rudzice to już tylko historycznie, bo od dłuższego czasu już formalnie nie istnieje 😉 Jego zespół rozjazdów wchodzi w skład stacji Podłęże.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 11.11.2018 17:30 |
No to już się wprowadzi stosowną korektę 😉
|
|
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 12.11.2018 13:51 |
Za kilka lat to będzie tutaj wielki węzeł drogowy i milion ekranów akustycznych
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 12.11.2018 16:40 |
Węzeł drogowy to raczej za tym wzgórzem będzie, chyba że masz na myśli budowę nowego wiaduktu nad liniami kolejowymi, przystanku kolejowego i przedłużenie linii tramwajowej z osiedla Piastów - kiedyś...
|
|
snaczu Użytkownik Komentarzy: 76 12.11.2018 18:06 |
Od Podłęża do Batowic wisi już nowa sieć trakcyjna. Pewnie lada dzień puszczą ruch torem nr. 1. i nie trzeba będzie stać w Hucie w oczekiwaniu na skład jadący torem nr 2. Nie wiecie czasem czy remont linii 95 dotyczy również odbudowy zniszczonych przystanków Kraków Lubocza i Kraków Nowa Huta?
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 12.11.2018 18:56 |
Nie wiem, ale osobiście spodziewałbym się raczej ich przynajmniej częściowego usunięcia niż remontu. Realnych perspektyw na jakiś ruch pasażerski to tam nie ma.
|
|
snaczu Użytkownik Komentarzy: 76 12.11.2018 20:12 |
Dziś jechałem Mehofferem przez dużą obwodnicę https://youtu.be/qbka45RVWjk i powiem tyle, że dziwie się, że te wiaty jeszcze stoją na Luboczy.... przecież to się może w każdym momencie zawalić.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 12.11.2018 20:23 |
snaczu napisał(a): Od Podłęża do Batowic wisi już nowa sieć trakcyjna. Pewnie lada dzień puszczą ruch torem nr. 1. i nie trzeba będzie stać w Hucie w oczekiwaniu na skład jadący torem nr 2. Ale z tego co widzę na podlinkowanym przez Ciebie filmie, to tor 1 od Nowej Huty do Podłęża wygląda na otwarty, jeżdżony. |
|
snaczu Użytkownik Komentarzy: 76 12.11.2018 21:18 |
Wypalacz Rafał napisał(a): od Huty do Podłęża tak, ale od Huty do Batowic jeszcze nie 🙂Ale z tego co widzę na podlinkowanym przez Ciebie filmie, to tor 1 od Nowej Huty do Podłęża wygląda na otwarty, jeżdżony. |
|