Czy ktoś może się orientuje, skąd wynika zróżnicowanie systemów zasilania wagonów w Lizbonie? To, że odbierak rolkowy nie może jeździć po sieci trakcyjnej dostosowanej pod pantografy/liry to sprawa jasna. Ale w drugą stronę, po odcinkach dostosowanych pod rolki widzę, że wagony czasem jeżdżą na pantografach, a czasem na pałąkach. Ma to jakieś uzasadnienie, że utrzymują dwa osobne systemy, zamiast przejść na jeden tam gdzie to jest tylko możliwe? 😉
Czy ktoś może się orientuje, skąd wynika zróżnicowanie systemów zasilania wagonów w Lizbonie? To, że odbierak rolkowy nie może jeździć po sieci trakcyjnej dostosowanej pod pantografy/liry to sprawa jasna. Ale w drugą stronę, po odcinkach dostosowanych pod rolki widzę, że wagony czasem jeżdżą na pantografach, a czasem na pałąkach. Ma to jakieś uzasadnienie, że utrzymują dwa osobne systemy, zamiast przejść na jeden tam gdzie to jest tylko możliwe? 😉
Z tego co wiem, niektóre odcinki na Starym Mieście są tak wąskie, że zwykły pantograf połówkowy by się nie mieścił i uderzyłby w balkony kamienic znajdujących się przy trasie.
Dziękuję za głosy oraz wyrazy uznania 😉 Co prawda nie jest ciężko znaleźć w Lizbonie fajny motyw ale faktem jest, że robienie zdjęć tramwajom na starym mieście do najłatwiejszych nie należy. Co do pantografów to zwykłe pantografy używane są głównie na trasie Belem - Zajezdnia - Praça da Figueira, a w dalszych częściach centrum jest to tylko odbierak rolkowy z uwagi na duże nachylenia po których poruszają się tramwaje oraz ciasne uliczki gdzie zwykły pantograf mógłby zahaczyć o pranie czy też właśnie balkony oraz inne elementy budynków. Na trasie na której można poruszać się z klasycznym pantografem widuje się też wagony na odbierakach rolkowych (np. zielony niezmodernizowany zabytkowy wagon jeżdżący jako "Belem Tram Tour"😉. Zostało mi jeszcze kilka bardziej pospolitych motywów z Lizbony i w przyszłości chętnie się nimi podzielę 🙂
To najlepsze, genialny motyw.