Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Konstal 105Na» Konstal 105Na #740

Konstal 105Na #740

«Poprzednie zdjęcie: Konstal 105Na #RZ237+RZ238
Następne zdjęcie: Konstal 105Na #RZ219+RZ209»

Konstal 105Na #740

Data zrobienia zdjęcia: 15 sierpnia 1996 roku (czwartek)
Opis: Kraków, ulica Kamienna/aleja Juliusza Słowackiego.

I drugie zdjęcie, sprzed dwudziestu dwóch lat i w nieco innej lokalizacji niż współczesne, z widoczną pozostałością po starym przebiegu torów tramwajowych między ulicami Długą i Kamienną - pozostałością jest oczywiście widoczny po prawej stronie na jezdni stary przebieg łuku. I wystające spod asfaltu końcówki szyn przy czynnym torze tramwajowym.

Stopiątka solo na "siódemce" była wynikiem trwającego wówczas remontu torów na ulicach Limanowskiego i Wielickiej, skutkującego między innymi powstaniem linii "32" relacji Dworcowa - Nowy Bieżanów, obsługiwanej przez odcięte na tym fragmencie sieci składy T4+B4. Jeśli dobrze pamiętam ten konkretny wagon pochodził z rozpiętego trójskładu, w którym jeździł jako pierwszy.
Słowa kluczowe: Konstal 105Na #740 linia_7 MPK_Kraków Kraków al_Słowackiego Kamienna archiwum90 pozostałości_po_liniach_tramwajowych
Data dodania zdjęcia: 05.09.2018 20:48, Wyświetleń: 2623, Pobrań: 49, Wielkość pliku: 489.7 KB
Dodał: Wypalacz Rafał

Ostatnie komentarze

M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
05.09.2018 21:56
Ekstra, właśnie na taką odpowiedź liczyłem z Twojej strony 😁 Tego odcinka pewnie już nie ma nawet pod asfaltem. A ja się zastanawiam, czy pod pasem zieleni pomiędzy Alejami jeszcze się jakieś tory ostały?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
06.09.2018 16:17
Jeśli się nie mylę, to widoczne tu pozostałości pod asfaltem usunięto w 2000 roku, podczas remontu Kamiennej. Co do pasa zieleni to wątpię by tam coś pozostało.
Offline Wypalacz Rafał
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
06.09.2018 18:34
A pas zieleni powstał po przeniesieniu linii tramwajowej?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
06.09.2018 19:17
Przypuszczam że tak, bo inaczej nie miałoby to sensu, zwłaszcza że układ przestrzenny pozwalał na wykonanie nowego, dziś istniejącego odcinka i jedynie włączenia w istniejącą infrastrukturę - rzecz jasna z automatycznym wyłączeniem starego torowiska, na którym wówczas można było bez przeszkód pracować.
Offline Wypalacz Rafał
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
06.09.2018 20:47
Z tego co widzę po zdjęciach satelity pas kończył się przed omawianym łukiem. Jest opcja że wszystko zryli razem z kostką w której były tory, a jest też opcja, że poszli na łatwiznę - położyli krawężniki i zasypali ziemią. A biorąc pod uwagę że nieużywane tory w asfalcie przetrwały blisko 40 lat, to obecność torów pod pasem zieleni jest całkiem realna. 😉
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl