Strona główna» Komunikacja na Świecie» Czechy» Ostrava» Škoda 26Tr #3731

Škoda 26Tr #3731

«Poprzednie zdjęcie: Škoda 26Tr #3733
Następne zdjęcie: Solaris Trollino 12AC #3709»

Škoda 26Tr #3731

Data zrobienia zdjęcia: 5 sierpnia 2018 roku (niedziela)
Opis: Ostrawa, ulica Michálkovická.

Trolejbus linii 106 dojeżdża do przystanku "Všehrdův sad".

No i niby wszystko się zgadza, linia trolejbusowa, na niej trolejbus, ale jakby coś nie pasuje, jakby czegoś brakowało...

A konkretnie to niniejszy odcinek nie jest żadną trasą objazdową, tylko wynikiem dostarczenia do Ostrawy pierwszych dwunastu trolejbusów z bateriami umożliwiającymi jazdę na odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej nad jezdnią. W Ostrawie ta możliwość wykorzystywana jest na dwóch liniach - widocznej na zdjęciu 106 i w dni robocze na wybranych kursach linii 101.

Takie rozwiązanie wydaje się być idealnym dla miast posiadających rozwiniętą sieć trolejbusową - choćby ze względu na to że ładowanie baterii nie wymaga wyłączenia pojazdu z ruchu jak ma to miejsce w przypadku klasycznych autobusów elektrycznych, po prostu ładowanie następuje podczas jazdy. I jeśli się nie mylę - obecnie w Czechach wszystkie zamawiane i dostarczane trolejbusy są właśnie pojazdami z bateriami do samodzielnej jazdy poza siecią trakcyjną.

Warto też zauważyć że tę korzyść dostrzeżono też w Pradze czy w Berlinie, gdzie w Pradze już rozwieszono sieć na krótkim odcinku i prowadzone są jazdy próbne, zaś w Berlinie ogłoszono zamiar budowy aż 240 kilometrów sieci trolejbusowej - po to by uniknąć właśnie przestojów na czas ładowania baterii...

Więc kto wie, może i kiedyś w Krakowie doczekamy sieci trolejbusowej np. nad aleją 29. listopada, ulicą Dobrego Pasterza czy Opolską?
Słowa kluczowe: Škoda 26Tr #3731 linia_106 Dopravní_podnik_Ostrava DP_Ostrava DPO Czechy Republika_Czeska Česká_republika Michálkovická Všehrdův_sad
Data dodania zdjęcia: 30.08.2018 16:34, Wyświetleń: 1769, Pobrań: 12, Wielkość pliku: 561.4 KB
Dodał: Wypalacz Rafał

Ostatnie komentarze

czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
01.09.2018 17:27
Orientuje się ktoś, czy w przypadku naszych elektryków istnieje możliwość ładowania ich w trakcie wymiany pasażerskiej na pętli, czy muszą być wyłączone? Bo w porównaniu do klasycznych autobusów wydawałoby się, że idealne byłoby ładowanie ich na standardowym przystanku początkowym, z utrzymaniem działania ogrzewania/klimatyzacji, które w normalnym autobusie muszą być z wiadomych względów wyłączone 🙂
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
01.09.2018 18:48
Przy tym systemie odbioru prądu, który mają, muszą być ponoć puste.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 602
04.09.2018 09:17
M.in. w Czechach trolejbusy są pozbawione tablic rejestracyjnych mimo korzystania z dróg publicznych bo były na stałe podłączone do sieci.
A jak się to ma w takim przypadku kiedy trolejbus może jeździć bez konieczności pobierania prądu z sieci? Jak widać na załączonym obrazku też kursują bez tablic...
U nas niewyobrażalne aby pojazd korzystał z drogi publicznej bez tablicy rejestracyjnej.
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
04.09.2018 22:07
A Melexy? 😛 Poza tym, trolejbusy jednak są dosyć mało liczną grupą taboru, eksploatowaną przez bardzo konkretnych przewoźników, więc ewidencję takich pojazdów można spokojnie prowadzić na podstawie ich numerów taborowych 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
05.09.2018 17:46
W Polsce jest bardzo niewielka grupa pojazdów korzystających z dróg publicznych zwolniona z obowiązku posiadania tablic rejestracyjnych, z reguły różnego typu sprzęt specjalistyczny, np. Melexy, koparki. W przypadku kontroli tablicę zastępuje numer VIN, co ma również miejsce w w/w przypadku bo odstępstwa są różne w różnych krajach.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
05.09.2018 18:05
Dość przypomnieć że w Rumunii dla odmiany tablice rejestracyjne muszą wozić tramwaje. Jakby nie patrzeć - mające dużo mniejszą swobodę poruszania się po drodze niż trolejbus, nawet taki tradycyjny, "uwiązany" do sieci trakcyjnej.
Offline Wypalacz Rafał