Strona główna» Komunikacja na Świecie» Czechy» Most i Litvinov» Tatra T3M.3 #204

Tatra T3M.3 #204

«Poprzednie zdjęcie: Tatra T3M.3 #204
Następne zdjęcie: Tatra T3 #306+240»

Tatra T3M.3 #204

Data zrobienia zdjęcia: 4 sierpnia 2017 roku (piątek)
Opis: Most, aleja Budowniczych (třída Budovatelů).

"thomas_" napisał(a):
Zrobione


Dzięki! A zatem na początek widok na główną ulicę Mostu - wspomnianą wyżej aleję Budowniczych. A na niej, na tle bloków, do pętli znajdującej się przy zajezdni (Most, Dopravní podnik) dojeżdża jedna z dwóch kursujących na całej sieci przez cały dzień linii - "czwórka".
Drugą kursującą cały dzień linią jest "dwójka" kursująca z położonej dwa przystanki dalej pętli "Most, Velebudická" do dworca kolejowego w Moście.

Pozostałe dwie linie mają raczej symboliczny udział w przewozach - "trójka" jeżdżąca z Litvinova do dworca kolejowego w Moście wykonuje raptem pięć kursów w dni robocze, w godzinach 5-6 rano.

"Jedynka" pojawia się na torach również tylko w dni robocze, ale dwukrotnie. Rano, w godzinach 5-6, wykonuje cztery kursy. I w godzinach 13-15 dodatkowo dziewięć kursów. Jeśli chodzi o obsadę taborową, to na "2" jeżdżą trzy brygady T3/Vario solo. "Czwórka" poza godzinami szczytu jest obsługiwana przez T3 solo, Vario, Astrę i EVO1. W godzinach szczytu przewozowego, większość tych wagonów przechodzi na "jedynkę", zaś na "4" wyjeżdżają składy Tatr T3.
Słowa kluczowe: Tatra T3M.3 #204 linia_4 Dopravní_podnik_měst_Mostu_a_Litvínova_a.s. Most třída_Budovatelů Czechy Republika_Czeska Česká_republika
Data dodania zdjęcia: 20.08.2017 06:44, Wyświetleń: 1809, Pobrań: 25, Wielkość pliku: 411.1 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: RICOH IMAGING COMPANY, LTD.
Model aparatu: PENTAX K-3 II
Czas ekspozycji: 1/800 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 04.08.2017 09:25:36
Długość ogniskowej: 34mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
20.08.2017 18:32
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
20.08.2017 19:48
Cytat:
AndrzejK napisał(a):



Warto dodać że w miejscu widocznego w oddali, w górnej części zalinkowanego zdjęcia, jeziora było miasto - rzecz jasna Most. Dodajmy jeszcze że decyzja o jego wyburzeniu by dotrzeć do złóż węgla brunatnego pod nim zapadła w 1962 roku. W 1982 roku wyburzono jeden z ostatnich budynków starego Mostu. Teraz, 25 lat później, trwa rekultywacja byłego wyrobiska.

Warto było?
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
20.08.2017 22:04
A to trudno powiedzieć, trzeba by policzyć 😛 Wycenić infrastrukturę wg stanu sprzed zburzenia i pożytki ze złoża 😛

A tak na serio, to było spore miasto, po I wojnie osiągnęło 14. miejsce w granicach obecnych Czech pod względem ludności. Przy czym do czołówki zaczęło się wdzierać dopiero w II poł. XIX w., czyli na przemyśle urosło.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 602
21.08.2017 10:11
Warto nadmienić, że jednym z nielicznych (jak nie jedynym?!) zabytków przeniesionych z Mostu do tzw. Nowego Mostu, na nowe miejsce jest widoczny w oddali (w centralnej części zdjęcia) kościół katolicki Wniebowzięcia NMP z XVI wieku.
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
21.08.2017 11:34
Kościół postawili w sąsiedztwie jedynego zachowanego fragmentu miasta, taki miejski skansen 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
21.08.2017 15:54
Warto obejrzeć sobie ten propagandowy film, gdzie widać wyburzanie starego Mostu:

https://www.youtube.com/watch?v=sZEM6lNlAV8
Offline Wypalacz Rafał