Nie no popatrz na to trochę bardziej pozytywnie. Kraków zawsze na pierwszym miejscu. 😉 Tym razem mamy pierwszego w historii przegubowca o dł. 12m i na dwóch osiach. 🙄
Nie no popatrz na to trochę bardziej pozytywnie. Kraków zawsze na pierwszym miejscu. 😉 Tym razem mamy pierwszego w historii przegubowca o dł. 12m i na dwóch osiach. 🙄
Jakoś do AMZ nikt się nie przywalał mimo że też są różnej długości a mają tą samą literę. Nie popadajmy w skrajności.
Złego słowa nie powiem jeśli Urbino 10/10,5 oznaczą jako xU, Sancity 10 xJ czy Citaro K (to samo dotyczy Conecto) xO ale to co odwalił Mobilis (mieszanie solówek z przegubami) to już jest przegięcie.
P.S. MPK też święte nie jest. Patrz DE (przegubowa Scania która jest Midi lub Maxi elektrycznym Solarisem) lub BH (najbardziej skrajny przypadek, przegubowy i hybrydowy Jelcz Vero wyprodukowany przez Solarisa). Tyle że w obu tych przypadkach "dawcy" powinni (a przynajmniej byłoby miło) w niedalekiej przyszłości wymrzeć.
Zacznijmy od tego, że nikt nie wymógł na Mobilisie stosowania konkretnego schematu numeracji. To że Mobilis akurat przyjął schemat analogiczny do MPK wynikało tylko z jego dobrej woli. Równie dobrze Mobilis mógł ponumerować swoje pojazdy od 1 do 66 (czy ile tam ich ma, nieważne) i mieć gdzieś rozróżnianie czy pojazd o numerze 37 to jeszcze przegubowiec czy już solówka. Podobnie zresztą jak przez długie lata MPK to miało gdzieś w odniesieniu do tramwajów na #3xxx gdzie w żaden wyraźny sposób nie było rozróżnione czy to jeszcze jest EU8N czy może już GT8S.
Mogli zastosować inną literę niż "C", ewentualnie dopasować się do oznaczenia MPK jako "O". Przy obecnym schemacie oznaczeń pojazdów będzie coraz więcej takich "kwiatków" gdzie oznaczenia cyfrowe i literowe będą się pokrywać.
Nie broniąc Mobilisa i mojego pseudo artysty od upiększania autobusów to akurat czepiacie się jakiejś bzdury 😛. Brak herbu, rozumiem że ktoś zgłosił to do odpowiedniej instancji? Jak nie zgłosił to do czego macie pretensje?
Numer wozu chyba nie wpływa na jakość podróży autobusem 😛. Mają prawo nadać numer jaki chcą i z tego korzystają.
Herb będzie, po prostu się skończyły i trzeba było zamówić 😉
A co do numeracji - skoro MPK się samo tego systemu nie trzyma, nie mówiąc już o pokrywaniu się numerów z Mobilisem (chociaż przy odrobinie dobrej woli mogliby tego uniknąć), to czego wymagacie? Każdy przewoźnik numeruje tak jak mu pasuje. Nigdzie nie jest napisane, że Mobilis ma stosować te same zasady co MPK.
Może po prostu Mobilis przyjął C jako oznaczenie Mercedesa Conecto bez względu na długość 😁