Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Autobusy» AMZ CS12LF» AMZ CS12LF #MZ003

AMZ CS12LF #MZ003

«Poprzednie zdjęcie: AMZ CS12LF #MZ009
Następne zdjęcie: AMZ CS12LF #MZ001»

AMZ CS12LF #MZ003

Data zrobienia zdjęcia: 20 sierpnia 2016 roku (sobota)
Opis: Kraków, ulica Zabłocie.

Autobusy miejskie ponownie zawitały na Zabłocie, intensywnie się zmieniające - czego przejaw widać w tle, w postaci żurawi budowlanych na placu budowy kolejnego budynku mieszkal... O, przepraszam - kolejnego apartamentowca.

A pomyśleć że jeszcze jakieś dwadzieścia (i więcej) lat temu widoczny w tle jednopiętrowy odrapany budynek był bodaj jedynym mieszkalnym w tej okolicy - poza nim były same zakłady produkcyjne, magazyny, składy węgla i bocznice kolejowe...

A teraz nie można wykluczyć że zanim dobiegnie końca przyczyna obecnego objazdu, będzie zza niego już wystawał wspomniany "apartamentowiec"...
Słowa kluczowe: AMZ CS12LF #MZ003 linia_178 zmiana_trasy objazd Mobilis_Kraków Budowa_łącznicy_D29-624 Kraków Zabłocie
Data dodania zdjęcia: 20.08.2016 18:01, Wyświetleń: 2384, Pobrań: 74, Wielkość pliku: 543.4 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/500 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 20.08.2016 15:41:33
Długość ogniskowej: 37mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
20.08.2016 18:40
Ale droga, jaką przeszło Zabłocie dała generalnie dobry efekt.

Z obszaru wyłączonego na dobrą sprawę z życia miasta w dzielnicę mieszkaniową z dużą domieszką kultury i edukacji. A ta mieszkaniówka na Zabłociu jest w najgorszym razie średnia jak chodzi o jakość.

Dobrze skomunikowana.

Dyskutować można jak tę przemianę przetrwało materialne dziedzictwo Zabłocia i tu nie byłbym surowy w ocenach. Na Miraculum się wszyscy rzucili, ale to będzie rozsądny kompromis.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Coffee
Gość

21.08.2016 15:49
Trochę znów popadamy w skrajności jeśli chodzi o wyświetlacze: W MPK NovaMedia/Huger, która miniaturyzuje wszelakie napisy oraz Mobilis i nadmiar różnych buzerów na wyświetlaczu. Robi się to coraz bardziej nieprzejrzyste i nieczytelne.
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
21.08.2016 17:30
O ile faktycznie stosowanie numeru w negatywie i jednocześnie ikonki zmiany trasy może budzić wątpliwości, o tyle ta dodatkowa informacja z podaniem - przynajmniej ogólnie - trasy objazdu jest moim zdaniem całkiem niezłym patentem.
Offline Wypalacz Rafał
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
22.08.2016 15:28
Zastosowanie numeru linii w negatywie jest jednoznaczny ze zmianą trasy, więc piktogram jedynie dubluje tą informację więc jest zbędnym buzerem.
Co do podania trasy objazdu pod nazwą końcówki mam mieszane odczucia- taka informacja powinna być obowiązkowo podana na rozkładzie jazdy na przystanku, na wyświetlaczu już niekoniecznie. Ta informacja jest podana niewielką czcionką więc mało kto zwraca na to uwagę, w dodatku zmniejsza rozmiar czcionki z nazwą końcówki która moim zdaniem powinna być napisana zawsze drukowanymi literami jak największym rozmiarem.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
22.08.2016 18:27
O, mój ulubiony temat.

Zdecydowana większość pasażerów nie zwraca uwagi, czy numer jest w pozytywie czy negatywie, nie mówiąc o znajomości interpretacji tego faktu.

Dodatkowa informacja o objeździe na wyświetlaczu jest więc całkiem pożądana.

Co do wykonania - piktogram nie zawadzi, ale wypisanie całej zmienionej trasy mija się z celem - nikt tego nie rozczyta i nie zrozumie na szybko.

Więc ja jestem za rozwiązaniem warszawskim, które nie przeładowuje info., ale zwiększa czujność pasażerów (zwłaszcza, że w środku jest zawsze łopatologicznie rozpisane na wydrukach) http://cdn12.se.smcloud.net/t/photos/t/414802/autobus_23946215.jpg
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
22.08.2016 23:35
Jasiek1993krk napisał(a):
Zastosowanie numeru linii w negatywie jest jednoznaczny ze zmianą trasy, więc piktogram jedynie dubluje tą informację więc jest zbędnym buzerem.
Co do podania trasy objazdu pod nazwą końcówki mam mieszane odczucia- taka informacja powinna być obowiązkowo podana na rozkładzie jazdy na przystanku, na wyświetlaczu już niekoniecznie. Ta informacja jest podana niewielką czcionką więc mało kto zwraca na to uwagę, w dodatku zmniejsza rozmiar czcionki z nazwą końcówki która moim zdaniem powinna być napisana zawsze drukowanymi literami jak największym rozmiarem.


Akurat patent z dodatkową linijką podającą trasę objazdu jest dość często spotykany w Niemczech, Czechach czy na Słowacji - rzecz jasna podawanie w tej linijce całej trasy objazdu nie ma większego sensu, bardziej chodzi tu o podanie jednego charakterystycznego punktu na trasie objazdu - jak w przypadku tego konkretnego objazdu jest z placem Bohaterów Getta.
Offline Wypalacz Rafał