Data zrobienia zdjęcia: |
26 lipca 2016 roku (wtorek) |
Opis: |
Bratysława, ulica Jantárová cesta.
"Jedynka" dojeżdża do końcowego przystanku na Petržalce ale... końcowy przystanek nosi nazwę "Jungmannova". Cóż, taka specyfika bratysławskich tramwajów.
Natomiast, jak widać na zdjęciu, trasa na Petržalkę jest z technicznego punktu widzenia ciekawostką samą w sobie - przede wszystkim ze względu na zbudowanie jej torów od razu w dwóch prześwitach - 1000mm używanym standardowo przez tramwaje i 1435mm, na razie nieużywanym, zabudowanym z myślą o stworzeniu w przyszłości - po wydłużeniu trasy - tramwaju dwusystemowego, poruszającego się po ulicach miasta oraz po liniach kolejowych. Warto też dodać że w związku z tym szyny dla toru normalnego mają inny profil niż te dla toru wąskiego - profil kolejowy.
A czy plany te doczekają się realizacji? Czas pokaże - i raczej nie będzie to najbliższy czas, co zresztą zostało uwzględnione przy budowie obecnego etapu, gdzie na krzyżownicach nie wyżłobiono rowków dla szyn prześwitu 1435mm, co nieco utrudniło jazdy próbne.
Pozostaje zatem trzymać kciuki za powodzenie realizacji tych planów, tak by szyny toru normalnego nie skończyły jak nader liczne relikty zarzuconego po rozpadzie Czechosłowacji projektu przekucia sieci tramwajowej na normalnotorową - podobnie jak w Libercu, gdzie jednak przedsięwzięcie to jest kontynuowane. |
Słowa kluczowe: |
Škoda 30T ForCity_Plus #7520 linia_1 Dopravný_podnik_Bratislava DPB Jantárová_cesta Jungmannova Petržalka Bratislava Bratysława Słowacja Slovensko |
Data dodania zdjęcia: 07.08.2016 00:01, Wyświetleń: 2153, Pobrań: 25, Wielkość pliku: 623.9 KB |
Dodał: |
Wypalacz Rafał |
|
EXIF Info |
Nazwa aparatu: |
PENTAX |
Model aparatu: |
PENTAX K-30 |
Czas ekspozycji: |
1/640 sec(s) |
Wartość przysłony: |
F/5 |
Wartość ISO: |
100 |
Data utworzenia: |
26.07.2016 12:31:36 |
Długość ogniskowej: |
45mm |
|