(...)Równocześnie rezygnuje się z prawa wykupu 4 szt. autobusów szynowych z napędem elektrycznym. Możliwość wykorzystania tych pojazdów na terenie województwa małopolskiego jest ograniczona z uwagi na małą liczbę miejsc pasażerskich (60 miejsc siedzących). Ponadto wykup pojazdów wiązałby się z wysokimi kosztami przeglądów poziomu utrzymania P4 niezbędnych do wykonania w roku 2017.(...)
Czyli niniejsze zdjęcie to już historia, ciekawe jaki będzie los tych czterech EN81...
Natomiast SA133 zostały wykupione, ale rzecz jasna nadal będą zgodnie z umową z PR-ami jeździły w Pomorskim zakładzie spółki.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę. Za w/w elektryczne autobusy szynowe zapłacono dotychczas raty leasingowe na wartość co najmniej 35 mln PLN. I teraz województwo nie chce ich wykupić za niecałe 0,8 mln PLN, bo P4 jest w perspektywie?
To jest pytanie o koszty i możliwości wykorzystania. Wydawać nawet (tylko) 145 tys/szt po to, aby postawić je w krzakach jest nonsensem. A nie wiemy (ok, ja nie wiem) jakie są koszty przeglądu P4 dla EN81. W przypadku SA106 to było 1,65 mln netto (rok 2015), co pokazać może rząd wielkości.
Postanawia się zrezygnować z wykupu w związku z brakiem zainteresowania samorządu organizowaniem pasażerskiego transportu kolejowego poza aglomeracją krakowską.
Od nowego rozkładu regio z Krakowa do Kielc (15:50) jest oznaczony jako "autobus szynowy". Może tam się pojawią EN81, chociaż byłoby to głupie, bo ten regio przed wakacjami jeździł przepełniony, a zawsze był to EN63.
Równie dobrze mogą to być te świętokrzyskie EN81 (ciekawe swoją drogą czy tamtejszy Urząd Marszałkowski się nie skusi na te cztery sztuki), albo EN96 jak to było jakiś czas temu. Albo błąd w druku 😛
Czyli niniejsze zdjęcie to już historia, ciekawe jaki będzie los tych czterech EN81...
Natomiast SA133 zostały wykupione, ale rzecz jasna nadal będą zgodnie z umową z PR-ami jeździły w Pomorskim zakładzie spółki.