Strona główna» Komunikacja na Świecie» Francja» Paryż» Translohr #513

Translohr #513

«Poprzednie zdjęcie: Alstom Citadis 402 #321
Następne zdjęcie: Renault Agora Line #8486»

Translohr #513

Data zrobienia zdjęcia: 13 lipca 2014 roku (niedziela)
Opis: Saint-Denis, rue Rue Gabriel Péri. Mijanka dwóch Translohrów.
Słowa kluczowe: Paryż Saint-Denis Saint_Denis Translohr 514 513 lato Francja RATP
Data dodania zdjęcia: 03.01.2016 13:22, Wyświetleń: 2183, Pobrań: 22, Wielkość pliku: 426.3 KB
Dodał: FF

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.01.2016 15:33
Jakie szczęście że w Olsztynie toto nie przeszło 🙂
Offline Wypalacz Rafał
FF
Użytkownik

Komentarzy: 198
03.01.2016 17:41
Bogu dzięki. Potworny system 🙂
Offline FF
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
03.01.2016 19:07
A co to w ogóle jest za system?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
FF
Użytkownik

Komentarzy: 198
03.01.2016 19:29
Pytasz o całego Translohra, na czym to technicznie polega, czy o tę konkretną linię w Saint-Denis?
Offline FF
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
03.01.2016 19:50
Ogólnie pytam. Jestem mało "tramwajowy" i szczerze mówiąc nie słyszałem o tym. 😉
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.01.2016 19:58
Translohr to takie połączenie tramwaju z trolejbusem, łączące główne wady oby systemów 😉
Jeździ toto na gumowych kołach jak trolejbus, ale nie ma kierownicy a prowadzi je ta pojedyncza szyna, która również spełnia tę samą rolę co tory tramwajowe jeśli chodzi o zasilanie pojazdu.
Offline Wypalacz Rafał
FF
Użytkownik

Komentarzy: 198
03.01.2016 19:58
Ponieważ komentarz wyszedłby dość długi, pozwolę sobie odesłać Cię do bloga, na którym w dwóch akapitach wyjaśniam zasadę działania Translohra. http://www.stacjafilipa.pl/2014/08/26/tramwaj-niejedno-imie/ tutaj, na samym dole 🙂

Edit: skrótowo ubiegł mnie WR, dosłownie o parę sekund 🙂
Offline FF
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
03.01.2016 20:01
Nie no, Translohr jest super. Z perspektywy rzecz jasna Alstomu, który w modelowy sposób przeprowadził vendor lock-in, uzależniając miasta od siebie 😈
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.01.2016 20:01
A ja jeszcze podam link do zdjęć z Wenecji, na części z nich są zbliżenia na przegub pojazdu podczas pokonywania łuku:

http://public-transport.net/a/Venedig/Translohr/index.html
Offline Wypalacz Rafał
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
03.01.2016 20:28
No to dzięki za wyjaśnienie. Faktycznie kosmos...
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
03.01.2016 20:34
Ale na szynie nie ma kół "napędowych"?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
03.01.2016 21:01
Chyba podstawową wadą tego rozwiązania jest brak możliwości ułożenia "zielonego torowiska".
Jeżeli torowisko i tak ma być brukowane/wybetonowane/asfaltowe, to pewnie ułożenie jednej szyny która jedynie wagon prowadzi i zapewnia zasilanie, jest sporo tańsze niż klasyczne torowisko.
Gumowe koła są ponad to cichsze i dają większy komfort. Przy większych oporach toczenia dają tez możliwość lepszego przyśpieszenia (hamowania), w przypadku tramwaju to pewnie większa zaleta niż możliwość pokonywania długich odcinków tocząc się przy minimalnych oporach. Tramwaj to nie pociąg.
Odwołam się tu do przykładu MP - métro sur pneumatiques (Paryskie metro na gumowych kołach).

PS: do kluczowych dopisał bym przewoźnika (RATP),
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.01.2016 21:06
Tyle że większe opory toczenia to większe zużycie energii. A i z tą ciszą polemizowałbym - rzecz jasna przy założeniu właściwego utrzymania torów i odpowiedniego ich wytłumienia.
Offline Wypalacz Rafał
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 90
03.01.2016 22:59
Unrealgod z tymi oporami toczenia miał bardziej na myśli przyczepność, czyli to, że koło się mniej ślizga o podłoże. A taki rodzaj tarcia ma raczej niewielki wpływ na zużycie energii w przeciwieństwie do tarcia w łożysku.

Zaś główną zaletą lepszej przyczepności jest nie tyle lepsze przyspieszenie (bo jest ono raczej i tak ograniczone komfortem pasażerów, choć w przypadku hamowania awaryjnego to nie komfort jest najważniejszy), co możliwość pokonywania większych wzniesień.
Offline Cukier
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
03.01.2016 23:09
Jak podaje Wikipedia: jedną z zalet jest możliwość pokonywania podjazdów o większym nachyleniu (niż tramwaj "szynowy"😉.
Kolejny plus - węższe pasy (niż autobusowe czy trolejbusowe).
Ale z tym wiąże się wada: szybkie powstawanie kolein.
Do tego specyficzny kształt szyny może prowadzić do wypadków tak rowerzystów (szczególnie jadących wzdłuż), jak i pieszych przechodzących przez takie "torowisko".
No i monopol producenta powoduje, że system uważany jest za droższy od "klasycznego" tramwaju.
Offline gs