Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Pesa 2014N» Pesa 2014N #HG915

Pesa 2014N #HG915

«Poprzednie zdjęcie: Pesa 2014N #RG902
Następne zdjęcie: Pesa 2014N #RG901»

Pesa 2014N #HG915

Data zrobienia zdjęcia: 8 października 2015 roku (czwartek)
Opis: Kraków, rondo Grzegórzeckie.

Dzisiejszy debiutant podczas dziewiczego kursu z Kurdwanowa do Krowodrzy Górki.
Słowa kluczowe: Pesa 2014N #HG915 linia_50 MPK_Kraków Kraków rondo_Grzegórzeckie al_Powstania_Warszawskiego PAT 1024px
Data dodania zdjęcia: 08.10.2015 22:39, Wyświetleń: 3191, Pobrań: 3, Wielkość pliku: 245.7 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/320 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.3
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 08.10.2015 15:28:03
Długość ogniskowej: 26mm

Ostatnie komentarze

Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
08.10.2015 23:27
To jest kpina z nowej huty...
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Majster
Użytkownik

Komentarzy: 190
09.10.2015 00:18
No dokładnie... Jakby jeszcze 50 jechało do Huty...
Offline Majsterj.wol at interia.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
09.10.2015 01:08
Nie, żeby każda Pesa na "50" zwalniała jedno NGT8, które może iść np. na "52"... Poza tym przecież obecny rozdział taboru ma niewiele wspólnego z tym, co będzie docelowo.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
09.10.2015 01:46
czatowiec napisał(a):
Nie, żeby każda Pesa na "50" zwalniała jedno NGT8, które może iść np. na "52"... Poza tym przecież obecny rozdział taboru ma niewiele wspólnego z tym, co będzie docelowo.

Od początku było mówione że 18 pes idzie do podgórza na 50 oraz 13, a do huty 18szt na 4ke i 24... Jak widać jest inaczej... Nie obchodzi mnie 52, przestańcie pierdzielić o tej linii cały czas...
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
09.10.2015 09:09
czatowiec napisał(a):
Nie, żeby każda Pesa na "50" zwalniała jedno NGT8, które może iść np. na "52"... Poza tym przecież obecny rozdział taboru ma niewiele wspólnego z tym, co będzie docelowo.

No dobrze. W tej chwili mamy 3 Pesy, więc gdzie są te 3 "wolne" NGT8? Na 52 ich nie widać. Nawet na 14, gdzie prawie cały czas jeździły najnowsze Bombardiery, jeżdżą teraz NGT6'ki.
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
Gkkm
Użytkownik

Komentarzy: 80
09.10.2015 09:35
Pesy miały byc wysyłane na linię 4 i 24, jest inaczej. Wozy NGT8 z linii 50 miały trafiac na linię 52, w zamian za to trafiają na linie 3/18, bo przecież Krowodrza Górka cierpi na brak niskopodłogowych wagonów. Przecież widac od lat jakie jest podejście do Nowej Huty. Praktycznie wszystkie EU8N z niskim członem jeżdżą na liniach głównie w centrum. Najlepiej do huty wysłac wszystkie kasztany na każdą linię, a na Kurdwanów i Krowodrzę wszystkie pesy i bombardiery... Szkoda słów.
Offline Gkkm
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
09.10.2015 09:50
Przecież na 4 mają iść po zakończeniu remontu Basz/Dun.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
09.10.2015 09:52
Kraków jest tak spatologizowany jak chodzi o rozdział taboru, że nie widzicie najgorszego - tabor niskopodłogowy powinien być przynajmniej w części na każdej linii, a kursy oznaczone w rozkładzie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Gkkm
Użytkownik

Komentarzy: 80
09.10.2015 11:19
AndrzejK napisał(a):
Kraków jest tak spatologizowany jak chodzi o rozdział taboru, że nie widzicie najgorszego - tabor niskopodłogowy powinien być przynajmniej w części na każdej linii, a kursy oznaczone w rozkładzie.


Dokładnie tak. Na dobrą sprawę przy obecnej chorej sytuacji z rozdziałem taboru wagony z niskim członem typu EU8N / N8C powinny w większości stacjonowac w Podgórzu, przynajmniej zaoszczędziliby na wyjazdach na linie jeżdżące w centrum, głównie chodzi mi o linię 6, 19,20

czatowiec napisał(a):
Nie, żeby każda Pesa na "50" zwalniała jedno NGT8, które może iść np. na "52"...


O tym mówiono już w wakacje, za każdego "krakowiaka" NGT8 kierowac do Nowej Huty, ale jest na odwrót.. Remont ul. Dunajewskiego z linią 52 w tym przypadku nie ma nic wspólnego.
Offline Gkkm
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
09.10.2015 14:22
Gkkm napisał(a):
Dokładnie tak. Na dobrą sprawę przy obecnej chorej sytuacji z rozdziałem taboru wagony z niskim członem typu EU8N / N8C powinny w większości stacjonowac w Podgórzu, przynajmniej zaoszczędziliby na wyjazdach na linie jeżdżące w centrum, głównie chodzi mi o linię 6, 19,20


A nie przyszło ci do głowy że stacjonowanie tych wagonów w zajezdni w Nowej Hucie nie wynika z żadnej ideologii tylko z przyczyn dużo bardziej prozaicznych?

Gkkm napisał(a):
O tym mówiono już w wakacje, za każdego "krakowiaka" NGT8 kierowac do Nowej Huty, ale jest na odwrót.. Remont ul. Dunajewskiego z linią 52 w tym przypadku nie ma nic wspólnego.


Fajnie, szkoda tylko że - podobnie jak pozostali komentujący - nie zwróciłeś uwagi na jeden drobny szczegół. Na to że wprowadzonych do ruchu Krakowiaków były raptem dwie sztuki, od wczoraj już trzy. Czyli do wczoraj były "zwolnione" raptem dwa NGT8. A to nie jest znów nie wiadomo jak wielka liczba, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę konieczność prowadzenia drobnych remontów, przeglądów itp...
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
09.10.2015 15:45
Wypalacz Rafał napisał(a):
A nie przyszło ci do głowy że stacjonowanie tych wagonów w zajezdni w Nowej Hucie nie wynika z żadnej ideologii tylko z przyczyn dużo bardziej prozaicznych?

Fajnie, szkoda tylko że - podobnie jak pozostali komentujący - nie zwróciłeś uwagi na jeden drobny szczegół. Na to że wprowadzonych do ruchu Krakowiaków były raptem dwie sztuki, od wczoraj już trzy. Czyli do wczoraj były "zwolnione" raptem dwa NGT8. A to nie jest znów nie wiadomo jak wielka liczba, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę konieczność prowadzenia drobnych remontów, przeglądów itp...

Dokładnie. Dodatkowo, NGT8 nie poszły na "52", bo wyszły jaja z tego powodu, że trzeba zwiększyć tabor na "18", ludzie nie chcą jeździć "72" i się ta wcześniejsza narąbała. No i ten rozdział taboru o którym piszą komentujący (Pesy na 13 i 24) już dawno uległ zmianie, bo na "24" wstępnie się mówi o taborze 32-metrowym, na chwilę obecną E1+c3, a potem nowe wagony z następnego przetargu.

Co do kursów niskopodłogowych oznaczonych w rozkładzie, to oznaczałoby to kilkukrotnie częstszą zmianę rozkładów jazdy w wersji papierowej w związku z roszadami brygad, u nas to nie ma sensu. Szczególnie, że na tablicach elektronicznych są oznaczone kursy obsługiwane niskaczami, a obecnie ma do tego dostęp zdecydowana większość sieci.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Tomasz Flaga
Użytkownik

Komentarzy: 216
09.10.2015 16:28
Dominiak napisał(a):
(...)przestańcie pierdzielić (...)


Nie da się trochę kulturalniej? Nie mam ochoty czytać tutaj wulgaryzmów.
Offline Tomasz Flaga
Gkkm
Użytkownik

Komentarzy: 80
09.10.2015 16:48
Wypalacz Rafał napisał(a):
A nie przyszło ci do głowy


Wreszcie odezwał się ten, co nie mieszka w Nowej Hucie...
Offline Gkkm
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
09.10.2015 16:50
Gkkm napisał(a):
Wreszcie odezwał się ten, co nie mieszka w Nowej Hucie...


A co ma ten tekst znaczyć? I jak się ma moje miejsce zamieszkania do pojemności zajezdni tramwajowych?
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
09.10.2015 16:55
No ale pojemność zajezdni też nie jest jakimś specjalnym wytłumaczeniem wieloletniej patologicznej polityki taborowej...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
09.10.2015 16:58
Ale jest wyjaśnieniem dlaczego wagony z zajedni w Nowej Hucie jeżdżą w dużej mierze po centrum Krakowa.

EDIT:
Tak na marginesie - Protram dziś ponownie jeździł na 4-02, czyli wygląda na to że nie został zdegradowany do roli "zapesy"
Offline Wypalacz Rafał
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 90
09.10.2015 19:28
Dominiak napisał(a):
To jest kpina z nowej huty...

Im więcej niskopodłogowych wagonów 40m na Ujastku.. tym mniej ich na "4". Był 1 wagon - kursował na "4". Pojawił się drugi wagon - na "4" same uffoki.

Wypalacz Rafał napisał(a):
Tak na marginesie - Protram dziś ponownie jeździł na 4-02, czyli wygląda na to że nie został zdegradowany do roli "zapesy"

Znając życie to w razie awarii #HG915 ściągnęliby Protrama z "4" na "50" a w jego zastępstwo na "4" by wyjechał skład stozłomek lub GT8S
😈
Offline Cukier
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 493
09.10.2015 20:03
Cukier napisał(a):
Znając życie to w razie awarii #HG915 ściągnęliby Protrama z "4" na "50" a w jego zastępstwo na "4" by wyjechał skład stozłomek lub GT8S
😈

Nie wiem, czy wiesz, ale "50" wymaga taboru, który może przejechać przez tunel. W sytuacji, gdy #HG915 jest niesprawny, do wyboru są: 405N, EU8N, N8S/C. Który z nich najbardziej odpowiada pojemnością Pesie?

Choć fakt, że skierowanie tego wozu do Huty jest lekko bez sensu... Lepiej byłoby go dać do Podgórza i tak wszystkie po kolei, aż nie będzie w całości obsadzona nimi "50". A potem kolejne do Huty i na "4".
Offline Słońce
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
09.10.2015 20:14
Cukier napisał(a):
Znając życie to w razie awarii #HG915 ściągnęliby Protrama z "4" na "50" a w jego zastępstwo na "4" by wyjechał skład stozłomek lub GT8S
😈


Pytanie jak było dziś, bo późnym popołudniem widziałem wóz ze zdjęcia pod którym piszemy komentarze, jadący ulicą Dietla od strony Podgórza w kierunku Grzegórzeckiej jako "Przejazd Techniczny"

Słońce napisał(a):
Nie wiem, czy wiesz, ale "50" wymaga taboru, który może przejechać przez tunel. W sytuacji, gdy #HG915 jest niesprawny, do wyboru są: 405N, EU8N, N8S/C. Który z nich najbardziej odpowiada pojemnością Pesie?


Ale w razie awarii w środku dnia na bieżąco masz jeszcze do dyspozycji NGT6 czy NGT8 ściągnięte z innych linii - były już takie sytuacje że za zdefektowanego NGT8 ruszał np. EU8N zaś rezerwowe stopiątki wchodziły za EU8N właśnie
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
09.10.2015 20:22
Wypalacz Rafał napisał(a):
Cukier napisał(a):
Znając życie to w razie awarii #HG915 ściągnęliby Protrama z "4" na "50" a w jego zastępstwo na "4" by wyjechał skład stozłomek lub GT8S
😈


Pytanie jak było dziś, bo późnym popołudniem widziałem wóz ze zdjęcia pod którym piszemy komentarze, jadący ulicą Dietla od strony Podgórza w kierunku Grzegórzeckiej jako "Przejazd Techniczny"

Słońce napisał(a):
Nie wiem, czy wiesz, ale "50" wymaga taboru, który może przejechać przez tunel. W sytuacji, gdy #HG915 jest niesprawny, do wyboru są: 405N, EU8N, N8S/C. Który z nich najbardziej odpowiada pojemnością Pesie?


Ale w razie awarii w środku dnia na bieżąco masz jeszcze do dyspozycji NGT6 czy NGT8 ściągnięte z innych linii - były już takie sytuacje że za zdefektowanego NGT8 ruszał np. EU8N zaś rezerwowe stopiątki wchodziły za EU8N właśnie

O sytuacjach z EU to nie słyszałem, ale zanim na jedną z podgórskich rezerw wkroczył GT8S zamiast składu 105Na, to powszechne było wysyłanie GT8S z "19" na "50", a w zamian za to skład na "19" - teraz tego problemu nie ma, bo na jednej z rezerw jest etatowo GT8S właśnie z tego powodu 😉 Aczkolwiek teraz cieńko widzę GT8S lub coś podobnego na "50", nawet w niedzielę jak padł NGT8 to był ścisk taki, że ludzie zostawali na przystankach - musieli by właśnie wysyłać albo 405N, albo kombinować ze ściąganiem NGT8 w taki sposób jak mówiłeś.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
10.10.2015 06:09
czatowiec napisał(a):

Dokładnie. Dodatkowo, NGT8 nie poszły na "52", bo wyszły jaja z tego powodu, że trzeba zwiększyć tabor na "18", ludzie nie chcą jeździć "72" i się ta wcześniejsza narąbała.


Może więc lepszy tabor na 72 zachęciłby ludzi do wybrania właśnie tej linii? A w międzyszczycie mogłyby na 52 przechodzić. Jak się chce, to się da.

Wiecie co, jest mi zasadniczo obojętne, co będzie jeździć na 52, ale wkurzają mnie te obiecanki cacanki na zasadzie "jak MPK/ZIKiT mówią, że dadzą lepszy tabor, to mówią". A Ty ich bronisz nie wiedzieć czemu. Trzeba zwiększyć tabor na 18? To można zamienić z 24, tam nie trzeba ufoków. Nie będzie niskiej 18? Ale będzie niskie 52/72 wtedy.

I jeszcze jedna uwaga - pisanie o czymś takim, jak "docelowy rozdział taboru" mija się z celem, bo od półtora roku nie mieliśmy ani jednego dnia, aby przejezdne były wszystkie trasy. A nawet jak się taka sytuacja zdarzy, to nie potrwa zbyt długo.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl