Nie, żeby każda Pesa na "50" zwalniała jedno NGT8, które może iść np. na "52"... Poza tym przecież obecny rozdział taboru ma niewiele wspólnego z tym, co będzie docelowo.
Nie, żeby każda Pesa na "50" zwalniała jedno NGT8, które może iść np. na "52"... Poza tym przecież obecny rozdział taboru ma niewiele wspólnego z tym, co będzie docelowo.
Od początku było mówione że 18 pes idzie do podgórza na 50 oraz 13, a do huty 18szt na 4ke i 24... Jak widać jest inaczej... Nie obchodzi mnie 52, przestańcie pierdzielić o tej linii cały czas...
Nie, żeby każda Pesa na "50" zwalniała jedno NGT8, które może iść np. na "52"... Poza tym przecież obecny rozdział taboru ma niewiele wspólnego z tym, co będzie docelowo.
No dobrze. W tej chwili mamy 3 Pesy, więc gdzie są te 3 "wolne" NGT8? Na 52 ich nie widać. Nawet na 14, gdzie prawie cały czas jeździły najnowsze Bombardiery, jeżdżą teraz NGT6'ki.
Pesy miały byc wysyłane na linię 4 i 24, jest inaczej. Wozy NGT8 z linii 50 miały trafiac na linię 52, w zamian za to trafiają na linie 3/18, bo przecież Krowodrza Górka cierpi na brak niskopodłogowych wagonów. Przecież widac od lat jakie jest podejście do Nowej Huty. Praktycznie wszystkie EU8N z niskim członem jeżdżą na liniach głównie w centrum. Najlepiej do huty wysłac wszystkie kasztany na każdą linię, a na Kurdwanów i Krowodrzę wszystkie pesy i bombardiery... Szkoda słów.
Kraków jest tak spatologizowany jak chodzi o rozdział taboru, że nie widzicie najgorszego - tabor niskopodłogowy powinien być przynajmniej w części na każdej linii, a kursy oznaczone w rozkładzie.
Kraków jest tak spatologizowany jak chodzi o rozdział taboru, że nie widzicie najgorszego - tabor niskopodłogowy powinien być przynajmniej w części na każdej linii, a kursy oznaczone w rozkładzie.
Dokładnie tak. Na dobrą sprawę przy obecnej chorej sytuacji z rozdziałem taboru wagony z niskim członem typu EU8N / N8C powinny w większości stacjonowac w Podgórzu, przynajmniej zaoszczędziliby na wyjazdach na linie jeżdżące w centrum, głównie chodzi mi o linię 6, 19,20
czatowiec napisał(a):
Nie, żeby każda Pesa na "50" zwalniała jedno NGT8, które może iść np. na "52"...
O tym mówiono już w wakacje, za każdego "krakowiaka" NGT8 kierowac do Nowej Huty, ale jest na odwrót.. Remont ul. Dunajewskiego z linią 52 w tym przypadku nie ma nic wspólnego.
Dokładnie tak. Na dobrą sprawę przy obecnej chorej sytuacji z rozdziałem taboru wagony z niskim członem typu EU8N / N8C powinny w większości stacjonowac w Podgórzu, przynajmniej zaoszczędziliby na wyjazdach na linie jeżdżące w centrum, głównie chodzi mi o linię 6, 19,20
A nie przyszło ci do głowy że stacjonowanie tych wagonów w zajezdni w Nowej Hucie nie wynika z żadnej ideologii tylko z przyczyn dużo bardziej prozaicznych?
Gkkm napisał(a):
O tym mówiono już w wakacje, za każdego "krakowiaka" NGT8 kierowac do Nowej Huty, ale jest na odwrót.. Remont ul. Dunajewskiego z linią 52 w tym przypadku nie ma nic wspólnego.
Fajnie, szkoda tylko że - podobnie jak pozostali komentujący - nie zwróciłeś uwagi na jeden drobny szczegół. Na to że wprowadzonych do ruchu Krakowiaków były raptem dwie sztuki, od wczoraj już trzy. Czyli do wczoraj były "zwolnione" raptem dwa NGT8. A to nie jest znów nie wiadomo jak wielka liczba, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę konieczność prowadzenia drobnych remontów, przeglądów itp...
A nie przyszło ci do głowy że stacjonowanie tych wagonów w zajezdni w Nowej Hucie nie wynika z żadnej ideologii tylko z przyczyn dużo bardziej prozaicznych?
Fajnie, szkoda tylko że - podobnie jak pozostali komentujący - nie zwróciłeś uwagi na jeden drobny szczegół. Na to że wprowadzonych do ruchu Krakowiaków były raptem dwie sztuki, od wczoraj już trzy. Czyli do wczoraj były "zwolnione" raptem dwa NGT8. A to nie jest znów nie wiadomo jak wielka liczba, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę konieczność prowadzenia drobnych remontów, przeglądów itp...
Dokładnie. Dodatkowo, NGT8 nie poszły na "52", bo wyszły jaja z tego powodu, że trzeba zwiększyć tabor na "18", ludzie nie chcą jeździć "72" i się ta wcześniejsza narąbała. No i ten rozdział taboru o którym piszą komentujący (Pesy na 13 i 24) już dawno uległ zmianie, bo na "24" wstępnie się mówi o taborze 32-metrowym, na chwilę obecną E1+c3, a potem nowe wagony z następnego przetargu.
Co do kursów niskopodłogowych oznaczonych w rozkładzie, to oznaczałoby to kilkukrotnie częstszą zmianę rozkładów jazdy w wersji papierowej w związku z roszadami brygad, u nas to nie ma sensu. Szczególnie, że na tablicach elektronicznych są oznaczone kursy obsługiwane niskaczami, a obecnie ma do tego dostęp zdecydowana większość sieci.
Znając życie to w razie awarii #HG915 ściągnęliby Protrama z "4" na "50" a w jego zastępstwo na "4" by wyjechał skład stozłomek lub GT8S 😈
Nie wiem, czy wiesz, ale "50" wymaga taboru, który może przejechać przez tunel. W sytuacji, gdy #HG915 jest niesprawny, do wyboru są: 405N, EU8N, N8S/C. Który z nich najbardziej odpowiada pojemnością Pesie?
Choć fakt, że skierowanie tego wozu do Huty jest lekko bez sensu... Lepiej byłoby go dać do Podgórza i tak wszystkie po kolei, aż nie będzie w całości obsadzona nimi "50". A potem kolejne do Huty i na "4".
Znając życie to w razie awarii #HG915 ściągnęliby Protrama z "4" na "50" a w jego zastępstwo na "4" by wyjechał skład stozłomek lub GT8S 😈
Pytanie jak było dziś, bo późnym popołudniem widziałem wóz ze zdjęcia pod którym piszemy komentarze, jadący ulicą Dietla od strony Podgórza w kierunku Grzegórzeckiej jako "Przejazd Techniczny"
Słońce napisał(a):
Nie wiem, czy wiesz, ale "50" wymaga taboru, który może przejechać przez tunel. W sytuacji, gdy #HG915 jest niesprawny, do wyboru są: 405N, EU8N, N8S/C. Który z nich najbardziej odpowiada pojemnością Pesie?
Ale w razie awarii w środku dnia na bieżąco masz jeszcze do dyspozycji NGT6 czy NGT8 ściągnięte z innych linii - były już takie sytuacje że za zdefektowanego NGT8 ruszał np. EU8N zaś rezerwowe stopiątki wchodziły za EU8N właśnie
Znając życie to w razie awarii #HG915 ściągnęliby Protrama z "4" na "50" a w jego zastępstwo na "4" by wyjechał skład stozłomek lub GT8S 😈
Pytanie jak było dziś, bo późnym popołudniem widziałem wóz ze zdjęcia pod którym piszemy komentarze, jadący ulicą Dietla od strony Podgórza w kierunku Grzegórzeckiej jako "Przejazd Techniczny"
Słońce napisał(a):
Nie wiem, czy wiesz, ale "50" wymaga taboru, który może przejechać przez tunel. W sytuacji, gdy #HG915 jest niesprawny, do wyboru są: 405N, EU8N, N8S/C. Który z nich najbardziej odpowiada pojemnością Pesie?
Ale w razie awarii w środku dnia na bieżąco masz jeszcze do dyspozycji NGT6 czy NGT8 ściągnięte z innych linii - były już takie sytuacje że za zdefektowanego NGT8 ruszał np. EU8N zaś rezerwowe stopiątki wchodziły za EU8N właśnie
O sytuacjach z EU to nie słyszałem, ale zanim na jedną z podgórskich rezerw wkroczył GT8S zamiast składu 105Na, to powszechne było wysyłanie GT8S z "19" na "50", a w zamian za to skład na "19" - teraz tego problemu nie ma, bo na jednej z rezerw jest etatowo GT8S właśnie z tego powodu 😉 Aczkolwiek teraz cieńko widzę GT8S lub coś podobnego na "50", nawet w niedzielę jak padł NGT8 to był ścisk taki, że ludzie zostawali na przystankach - musieli by właśnie wysyłać albo 405N, albo kombinować ze ściąganiem NGT8 w taki sposób jak mówiłeś.
Dokładnie. Dodatkowo, NGT8 nie poszły na "52", bo wyszły jaja z tego powodu, że trzeba zwiększyć tabor na "18", ludzie nie chcą jeździć "72" i się ta wcześniejsza narąbała.
Może więc lepszy tabor na 72 zachęciłby ludzi do wybrania właśnie tej linii? A w międzyszczycie mogłyby na 52 przechodzić. Jak się chce, to się da.
Wiecie co, jest mi zasadniczo obojętne, co będzie jeździć na 52, ale wkurzają mnie te obiecanki cacanki na zasadzie "jak MPK/ZIKiT mówią, że dadzą lepszy tabor, to mówią". A Ty ich bronisz nie wiedzieć czemu. Trzeba zwiększyć tabor na 18? To można zamienić z 24, tam nie trzeba ufoków. Nie będzie niskiej 18? Ale będzie niskie 52/72 wtedy.
I jeszcze jedna uwaga - pisanie o czymś takim, jak "docelowy rozdział taboru" mija się z celem, bo od półtora roku nie mieliśmy ani jednego dnia, aby przejezdne były wszystkie trasy. A nawet jak się taka sytuacja zdarzy, to nie potrwa zbyt długo.