Strona główna» Kolej» Elektryczne zespoły trakcyjne» EN64, EN99» EN64-006

EN64-006

«Poprzednie zdjęcie: EN64-007
Następne zdjęcie: EN64»

EN64-006

Data zrobienia zdjęcia: 28 września 2015 roku (poniedziałek)
Opis: Osobowy z Wieliczki Rynku Kopalni do Krakowa Lotniska zbliża się do przystanku Kraków Olszanica.
Słowa kluczowe: EN64 EN64-006 Kraków Kraków_Olszanica osobowy D29-118 Koleje_Małopolskie
Data dodania zdjęcia: 30.09.2015 07:49, Wyświetleń: 2481, Pobrań: 30, Wielkość pliku: 319.8 KB
Dodał: aster
IPTC Info
Caption:
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon PowerShot G16
Czas ekspozycji: 1/2000 sec(s)
Wartość przysłony: F/2.8
Wartość ISO: 80
Data utworzenia: 28.09.2015 15:51:13
Długość ogniskowej: 30.5mm

Ostatnie komentarze

kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
30.09.2015 11:54
Tak się trochę zastanawiam - czy potrzebny był aż taki rozmach inwestycyjny po to tylko, żeby pociągi kursowały tak samo często jak przed modernizacją? W sytuacji, gdy linie z dużo większym potencjałem (jak choćby Kraków - Katowice) nadal leżą odłogiem?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
30.09.2015 12:25
Przystanki zawsze warto. Elektryfikacja zawsze warto. Bezkolizyjny wyjazd z głównej zawsze warto. Nowy most, wiadukty, normalną stację końcową zawsze warto. Podnieść prędkość zawsze warto.

Pytanie jest w zasadzie tylko o drugi tor. Ale on nie podniósł kosztów o 100%, a Kraków a nuż kiedyś dołączy do cywilizowanego świata i pojadą co 20 min?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
30.09.2015 15:44
AndrzejK napisał(a):
Przystanki zawsze warto. Elektryfikacja zawsze warto. Bezkolizyjny wyjazd z głównej zawsze warto. Nowy most, wiadukty, normalną stację końcową zawsze warto. Podnieść prędkość zawsze warto.

Pytanie jest w zasadzie tylko o drugi tor. Ale on nie podniósł kosztów o 100%, a Kraków a nuż kiedyś dołączy do cywilizowanego świata i pojadą co 20 min?

Masz rację, a linia jest przewidziana do prowadzenia kiedyś ruchu co 15 minut na niej - władze Wieliczki powiedziały, że przy rosnącym obłożeniu tak jak teraz, najpierw zaczną łączyć Acatusy w składy, a jak to nie wystarczy to podniosą f~ kiedyś.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
30.09.2015 16:24
Jechałem w poniedziałek składem Acatusów do Balic - nie przejdzie, nie mieszczą się w peronach na linii balickiej.
Offline Sudi
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
30.09.2015 17:34
Wydaje mi się, że to, co się będzie ewentualnie działo na trasie do Wieliczki niekoniecznie musi mieć przełożenie na to, co się będzie działo na linii do Balic. Już teraz nie wszystkie pociągi jeżdżą w pełnej relacji Wieliczka - Balice, a co dopiero przy tak niestabilnej ofercie kolejowej przewidywać, co będzie za kilka lat.

Podnieść prędkość - tylko szkopuł w tym, że prędkość handlowa spadła po modernizacji, bo jedzie się 3-4 minuty dłużej, choć subiektywne odczucie pasażera siedzącego w pociągu jest zapewne inne. I czy mi się wydaje, czy mała obwodnica w związku z tym już na stałe jest jednotorowa?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
30.09.2015 17:43
No, ale prędkość handlowa musiała spaść po uruchomieniu nowych przystanków - cudów nie ma. Z drugiej strony poprawiła się dostępność linii i komfort przejazdu.

A czy linia odniesie sukces na miarę tej do Wieliczki? To rzecz jasna czas pokaże, ale jeśli tylko duet Sowa-Rębilas niczego nie spieprzy to szanse są. Bo jednak nie oszukujmy się, mieszkańcom Olszanicy czy Mydlnik oferuje ona znacznie szybszy czas dojazdu do centrum Krakowa niż komunikacja miejska
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
30.09.2015 18:24
Wypalacz Rafał napisał(a):
No, ale prędkość handlowa musiała spaść po uruchomieniu nowych przystanków - cudów nie ma. Z drugiej strony poprawiła się dostępność linii i komfort przejazdu.

A czy linia odniesie sukces na miarę tej do Wieliczki? To rzecz jasna czas pokaże, ale jeśli tylko duet Sowa-Rębilas niczego nie spieprzy to szanse są. Bo jednak nie oszukujmy się, mieszkańcom Olszanicy czy Mydlnik oferuje ona znacznie szybszy czas dojazdu do centrum Krakowa niż komunikacja miejska


Trzeba jeszcze zaczekać do grudnia, jak KMŁ uruchomią linie w kierunku Słomnik i Trzebinii - bardzo dużo osób jeździło na relacji Wieliczka Rynek Kop. <> Kraków Business Park z tego co czytałem na różnych portalach. Z kolei w kierunku północnym, kolej może okazać się nieporównywalnie szybsza od busów i KM Kraków.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
mokum
Użytkownik

Komentarzy: 99
01.10.2015 08:09
AndrzejK napisał(a):
Elektryfikacja zawsze warto
Czy na pewno elektryfikację zawsze warto? Orientujecie się, jaki jest koszt eksploatacji w przeliczeniu 1km jazdy Acatusa, oraz porównywalnego pojazdu spalinowego?
Offline mokummokum at pestka.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
01.10.2015 09:49
Zdawało mi się, że wyższość trakcji elektrycznej jest bezdyskusyjna.

18 min. z 4 przystankami to jest i tak świetnie. Możliwe właśnie dzięki elektryfikacji.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
01.10.2015 10:54
Obserwując obecnie co się dzieje w Business Parku (bo mam widok z okna ten przystanek) Pociągi przyjeżdżały nabite, a dalej w kierunku Trzebini czy Oświęcimia jechały puste.

Niestety, kolejne zmiany rozkładu sprawiają że parking pod biurem zapełnia się coraz bardziej a w pociągach mniej pasażerów. Kończąc pracę po 21 innego powroty niż własnym autem praktycznie nie ma. Ludzie wolą jechać taksówką niż tłuc się nocnym autobusem, ponieważ wychodzi taniej.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
mokum
Użytkownik

Komentarzy: 99
01.10.2015 13:52
AndrzejK napisał(a):
Zdawało mi się, że wyższość trakcji elektrycznej jest bezdyskusyjna.
Z bezdusyjnymi argumentami ciężko dyskutować 😈 A już na pewno z kontrowersyjnym hasłem typu "czas przejazdu krótszy dzięki elektryfikacji".

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Czy-elektryfikacja-Kolei-Metropolitalnej-jest-niezbedna-Beda-problemy-jak-z-SKM-n83207.html - jak widać, jednak elektryfikacja nie jest tak bezdyskusyjna.
Offline mokummokum at pestka.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
01.10.2015 16:39
Pkm jest przewidziana do elektryfikacji.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
mokum
Użytkownik

Komentarzy: 99
01.10.2015 20:05
AndrzejK napisał(a):
Pkm jest przewidziana do elektryfikacji.
Link podesłałem, ze względu na to, iż są tam podane pewne argumenty, które są w kontrze do pomysłu elektryfikacji. Czy są one nieprawdziwe?

Czy ktoś może ma dane, o jakie wcześniej pytałem (różnica w koszcie 1km eksploatacji taboru elektrycznego i spalinowego)?
Offline mokummokum at pestka.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
01.10.2015 21:08
Jak dla mnie, to argumenty o największej wadze wskazują na elektryfikację 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
02.10.2015 12:34
AndrzejK napisał(a):
argumenty o największej wadze


Czyli konkretnie jakie? Bo jak dla mnie jedynym argumentem jest fakt, że wszystkie inne linie wykorzystywane w ruchu pasażerskim w okolicach Krakowa są zelektryfikowane, co pozwala w dużym stopniu zunifikować posiadany tabor (co i tak się robi w ograniczonym stopniu).
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
02.10.2015 14:21
kuba203 napisał(a):
Czyli konkretnie jakie? Bo jak dla mnie jedynym argumentem jest fakt, że wszystkie inne linie wykorzystywane w ruchu pasażerskim w okolicach Krakowa są zelektryfikowane, co pozwala w dużym stopniu zunifikować posiadany tabor (co i tak się robi w ograniczonym stopniu).

Argumenty o największej wadze - czyli pociągi. Zauważ, że w aglomeracji większość połączeń obsługuje się EZT, województwo też kupuje kolejne EZT. Brak elektryfikacji linii balickiej powodował problemy tej natury, że jak był padnięty więcej niż jeden SZT, to nie było czym jeździć - a tak to może nawet kibel wyjechać, gdyby z jakiegoś powodu wszystkie Pesy trzeba było wyłączyć z ruchu.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.10.2015 16:02
prędkość i koszt
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
02.10.2015 16:18
czatowiec napisał(a):
Argumenty o największej wadze - czyli pociągi. Zauważ, że w aglomeracji większość połączeń obsługuje się EZT, województwo też kupuje kolejne EZT. Brak elektryfikacji linii balickiej powodował problemy tej natury, że jak był padnięty więcej niż jeden SZT, to nie było czym jeździć - a tak to może nawet kibel wyjechać, gdyby z jakiegoś powodu wszystkie Pesy trzeba było wyłączyć z ruchu.


Powtórzyłeś w zasadzie innymi słowami to, co ja wyżej napisałem. Ten argument uznaję, ale w zasadzie to jest okoliczność wtórna, wynikająca z uwarunkowań historycznych. Btw, dziwne jest, że tabor kupuje województwo, a nie przewoźnicy będący jego (współ)własnością.

AndrzejK napisał(a):
prędkość i koszt


Mógłbyś trochę bardziej rozwijać swoje myśli? Bo nie wiem czego koszt masz na myśli. Argument o prędkości jest bez sensu - tak jakby nie było spalinowych pojazdów mogących rozwinąć 100km/h czy ile tam jest na tej trasie.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
02.10.2015 18:07
Prędkość w sensie V-Max jak najbardziej, ale SZT mogą mieć mniejszego kopa - nowe EZT mają przyspieszenie 1 m/s^2, które jest porównywalne z tramwajem - a w ruchu aglomeracyjnym to przyspieszenie jest najważniejsze, nie V-Max. A koszt w tym sensie, że w naszych warunkach koszt utrzymywania trakcji elektrycznej jest prawdopodobnie niższy, pomijając kwestię rozwoju linii w przyszłości. Nie po to priorytetem od prawie 100 lat była elektryfikacja polskiej kolei, żeby teraz nagle się z tego wycofywać - szczgólnie na krótkiej linii "miejskiej". Bo na liniach znaczenia lokalnego na terenach wiejskich oraz na liniach mających po kilka tysięcy kilometrów w ciężkich warunkach rozumiem fakt, że elektryfikacja może przynieść więcej problemów i kosztów niż pożytku i oszczędności.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.10.2015 18:19
Nie mógłbym, bo się nie znam, a w Internecie można napisać wszystko. Ale zdaje się, że ze względu na przyspieszenie trakcja elektryczna jest bezkonkurencyjna w ruchu aglo. A koszty niższe są eksploatacji - powtarzam za podlinkowanym artykułem.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
03.10.2015 07:00
czatowiec napisał(a):
A koszt w tym sensie, że w naszych warunkach koszt utrzymywania trakcji elektrycznej jest prawdopodobnie niższy


Tylko dolicz koszt utrzymania sieci trakcyjnej.

czatowiec napisał(a):
Nie po to priorytetem od prawie 100 lat była elektryfikacja polskiej kolei, żeby teraz nagle się z tego wycofywać


Po pierwsze, 100 lat temu na terenie obecnej Polski zelektryfikowana była zdaje się tylko linia Jugowice - Walim, dawno już zresztą nieistniejąca. Plus pewnie jakieś kolejki folwarczne w zaborze pruskim. Pierwsze poważne elektryfikacje to dopiero druga połowa lat 30-tych, a i to tylko w aglomeracji warszawskiej.
Po drugie, masowe elektryfikacje polskiej kolei zaczęły się w latach 50-tych i trwały w zasadzie do połowy lat 90-tych, przy czym ostatnie inwestycje w tym zakresie były tak bezsensowne, że głowa boli. Żeby wspomnieć z naszego regionu tak idiotyczne realizacje jak Stróże - Jasło, Nowy Sącz - Marcinkowice czy Chrzanów - Bolęcin, gdzie elektryfikowano na rok przed zamknięciem linii.
Wystarczy popatrzeć na sąsiednie kraje, gdzie "pod drutem" mamy w zasadzie główne magistrale (a i to często nie wszystkie) oraz linie w aglomeracjach (ale też wcale nie wszystkie).
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
03.10.2015 10:14
kuba203, a Ty piszesz, żeby się poprzekomarzać, czy naprawdę uważasz, że można było do Balic poprzestać na jednym (albo dwóch) niezelektryfikowanym torze, ino odbudowanym jak należy 😉 ?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
04.10.2015 11:31
Sam nie wiem 😛 Liczyłem, że ktoś mnie przekona argumentami innymi niż ten, który sam znalazłem. A tak to nadal uważam, że część środków z tej propagandowej inwestycji można było przeznaczyć na rzeczy, z których skorzystałaby znacznie większa grupa osób.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
04.10.2015 12:51
kuba203 napisał(a):
(...) A tak to nadal uważam, że część środków z tej propagandowej inwestycji można było przeznaczyć na rzeczy, z których skorzystałaby znacznie większa grupa osób.


Tylko widzę w Twojej logice jeden bardzo słaby punkt - mianowicie założenie że środki które by ewentualnie zaoszczędzono na tej linii na pewno zostałyby wykorzystane na innej.
A obawiam się że to wcale nie jest takie oczywiste...
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
04.10.2015 16:42
Ale ja tylko napisałem, że "można było przeznaczyć", co wcale nie znaczy, że na pewno by to zrobiono 😉
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
04.10.2015 17:14
Przynajmniej o pieniądze na stację końcową się nie martwcie, lotnisko by ich gdzie indziej nie wydało 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
04.10.2015 17:53
Mogłoby się jeszcze okazać, że przy inwestycji jednotorowej i bez elektryfikacji dostaliby zwyczajnie mniejszy % dofinansowania i mogłoby się okazać, że wyjdzie na 0, a będzie mniej wydolna i przyszłościowa infrastruktura 😉 Przy inwestycjach dotowanych z UE jest dobrze pokazywać jak najbardziej innowacyjną i przysżłościową stronę projektu. Poza tym tak jak mówiłem - to ma być pierwsza linia SKA i z czasem się może okazać, że pociągi będą tu jeździły częściej niż niektóre linie tramwajowe - tak to byśmy na pewno zostali przy koncepcji pociągu jeżdżącego w te i wewte, który by nic nowego nie wnosił 😉 Z resztą, można być spokojnym o rozwój linii, jeśli nikt tego nie spieprzy, a jak jeszcze ją poprawią to w ogóle będzie super 😉 http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-aktualnosci/1295-pelne-pociagi-do-balic Także polemizowałbym z tą propagandowością. Do tego tak jak pisał Wypalacz, budżety wszelakiej maści są skonstruowane tak, że pieniądze między "szufladkami" na konkretne jednostki czy zadania są zazwyczaj bardzo trudno przesuwalne i wielokrotnie jest tak, że albo się wykorzysta środki w całości, nawet na pierdoły, albo zwyczajnie przepadną i zostaną zabrane.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
05.10.2015 12:46
AndrzejK napisał(a):
Przynajmniej o pieniądze na stację końcową się nie martwcie, lotnisko by ich gdzie indziej nie wydało 😉


To akurat najmocniejszy punkt całego projektu 😉

czatowiec napisał(a):
to ma być pierwsza linia SKA i z czasem się może okazać, że pociągi będą tu jeździły częściej niż niektóre linie tramwajowe - tak to byśmy na pewno zostali przy koncepcji pociągu jeżdżącego w te i wewte, który by nic nowego nie wnosił 😉


Może się okazać, ale nie musi. A co te pociągi takiego innowacyjnego wniosły? Ano to, że tworząc popularne połączenie do Balic rozwalono jednocześnie popularne połączenie do Business Parku. Też mi innowacja.

czatowiec napisał(a):
Do tego tak jak pisał Wypalacz, budżety wszelakiej maści są skonstruowane tak, że pieniądze między "szufladkami" na konkretne jednostki czy zadania są zazwyczaj bardzo trudno przesuwalne i wielokrotnie jest tak, że albo się wykorzysta środki w całości, nawet na pierdoły, albo zwyczajnie przepadną i zostaną zabrane.


No bo o takich rzeczach, o jakich tu dyskutujemy, myśleć trzeba na etapie planowania inwestycji.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl