Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Autobusy» Solaris Urbino 18» Solaris Urbino 18 #BR731

Solaris Urbino 18 #BR731

«Poprzednie zdjęcie: Solaris Urbino 18 #DR765
Następne zdjęcie: Solaris Urbino 18 #DR743»

Solaris Urbino 18 #BR731

Data zrobienia zdjęcia: 1 sierpnia 2015 roku (sobota)
Opis: Kraków, ulica Balicka.

No, to za miesiąc będzie szansa złapać autobus z pociągiem na wiadukcie - przynajmniej teoretycznie rzecz jasna...
Słowa kluczowe: Solaris Urbino 18 #BR731 linia_139 MPK_Kraków Kraków Mydlniki Balicka D29-118 Przebudowa_D29-118 1024px
Data dodania zdjęcia: 02.08.2015 15:03, Wyświetleń: 2706, Pobrań: 6, Wielkość pliku: 256.6 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/1600 sec(s)
Wartość przysłony: F/3.5
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 01.08.2015 15:18:02
Długość ogniskowej: 23mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.08.2015 15:38
Jaka taryfa do przystanków pośrednich w końcu?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
02.08.2015 15:39
A czort jeden wie, chyba taka jak na trasie do Wieliczki.
Offline Wypalacz Rafał
3wpiotr
Użytkownik

Komentarzy: 15
02.08.2015 20:32
Powinien tutaj być przystanek autobusowy, nie uważacie?
Offline 3wpiotr
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
02.08.2015 20:36
Pewnie że powiniem, ale jakoś projektantom tego miejsca nie przyszło to na myśl. Bo i po co - wszak wystarczy powiedzieć że niedasie z braku miejsca i wszyscy są zadowoleni...

(to znaczy wszyscy w ZIKiT, UMK, PKP PLK i innych instytucjach oraz wszyscy wychodzący z założenia że komunikacja miejska ma być usługą wyłącznie socjalną dla tych których nie stać na samochód lub z powodu wieku, stanu zdrowia mieć go nie mogą...)
Offline Wypalacz Rafał
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
03.08.2015 09:03
Brak zintegrowanego węzła to jest żenada. Bo zgaduję, że na ewentualne postawienie słupka w miejscu w którym jest autobus będzie okupione wielkim bólem, spowodowanym utratą św. Przepustowości, bo zatoki braki...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
03.08.2015 13:00
Jaka żenada, to atrakcja krajoznawcza. Nowy przystanek kolejowy na przecięciu z linią autobusową bez możliwości przesiadki - to ze świecą szukać.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.08.2015 15:14
vear napisał(a):
(...) ewentualne postawienie słupka w miejscu w którym jest autobus będzie okupione wielkim bólem, spowodowanym utratą św. Przepustowości, bo zatoki braki...


Zapewne tak, choć z drugiej strony takie przystanki są wzdłuż Balickiej zarówno przed jak i za tym miejscem, więc jakiś kontragument na niedasie bo św. przepustowosć jest.

Tak naprawdę pytanie czy ewentualnie zainteresowani takim węzłem przesiadkowym trafią ze swoją potrzebą do ucha JM. Wiele wskazuje na to że niebawem może być okazja...
Offline Wypalacz Rafał
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
04.08.2015 13:21
W pierwszej kolejności trzeba skrócić 208 do Bronowic, wtedy ludzie może byliby chętni się przesiąść 🙂 . Nie rozumiem też czemu przy uruchomieniu połączenia kolejowego do Wieliczki nie zlikwidowano 304ki.
Offline Sudi
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 90
04.08.2015 13:56
Bo pierwszy raz od dłuższego czasu zastosowano metodę marchewki zamiast metody kija i dano mieszkańcom wybór, zamiast przemocą nakazać im "zmianę nawyków komunikacyjnych". Poza tym to dwa dość różne potoki, a pociąg obsługuje w zasadzie jedynie rejon Dworca Głównego i Dworca Płaszów - pasażerom zmierzającym do Matecznego, Grunwaldzkiego, Alej czy Bagateli pociąg pomaga tyle co i nic.
Offline Cukier
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
04.08.2015 14:06
W takim razie ja żądam bezpośredniego połączenia autobusowego z Krzeszowic, Skrzeszowic Słomnik, Łososokowic, Czulic, Chobotu, Ściejowic i Przeginii Duchownej z dworcem, tam też mieszkają ludzie, którzy chcą dojechać bezpośrednio do centrum 🙂
Offline Sudi
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
04.08.2015 16:28
Sudi, 304 obsługuje potężny potok wewnątrz Krakowa, tu chodzi o pieniążki - Kraków częściowo za pieniądze Wieliczki może sobie utworzyć dodatkową linię przez Wielicką, Kamieńskiego, Aleje do Centrum. Bez 304, takie linie jak 173 i 144 wymagałyby wzmocnienia. A poza tym na takiej zmianie kolej zyskałaby mało, komunikacja straciłaby dużo a najwięcej zyskaliby busiarze. 304 w obecnej formie jest optymalna. Bo mieszkaniec Wieliczki jadący do Ronda Grunwaldzkiego na pewno nie wybrałby wariantu pociąg+tramwaj, bo czasowo to leży. Ewentualnie 304 mogłoby zostać skrócone do Dworca Powstańców Wielkopolskich - ale to dalej pociąga konieczność wzmocnienia ciągu Wielicka - Kamieńskiego - Aleje.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
04.08.2015 16:51
Jakby ten pociąg jeździł co 15 minut w szczycie i 20 poza nim to by sobie można likwidować.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
04.08.2015 18:57
AndrzejK napisał(a):
Jakby ten pociąg jeździł co 15 minut w szczycie i 20 poza nim to by sobie można likwidować.

WIesz, ludzie są zadowoleni z obecnej oferty kolejowej do Wieliczki. Niestety, na razie Wieliczka sama nie będzie chciała mieć lepszej. Bo się pytali władz Wieliczki czy planują podniesienie f~ do 15 minut, to stwierdziły, że cieszą się z narastającej lawinowo liczby pasażerów, ale na razie nie planują wykorzystać maksymalnej przepustowości linii, tylko będą łączyć składy Acatusów jak będzie pełna jedna jednostka.

O ile 304 jest dyskusyjna (chociaż docelowo należałoby dążyć do modelu pociąg + inne środki lokomocji), to na pewno po uruchomieniu linii do Balic powinno się ściąć 292 do granic Krakowa, nawet bardzo sceptycznie nastawiony na wszystko Klub 428 tak pisał swego czasu (co mnie solidnie zaskoczyło).
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
04.08.2015 20:30
Według mnie autobus do Balic powinien pozostać, ale nie co 20 minut i niekoniecznie do centrum. Powinny być co godzinę 208 i 292 w sumarycznym takcie 30 min. jedno do Bronowic Małych a drugie do Cichego Kącika (lub Cracovii). Przywrócić trzeba 192 do Chełmu z łączną częstotliwością z 292 co 15 minut przez cały dzień również z Cichego Kącika (lub Cracovii).
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
04.08.2015 21:24
jeśli pociąg będzie w taryfie specjalnej, to autobusy do Balic powinny pozostać w obecnym kształcie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
04.08.2015 21:38
Na razie nie ma chyba co liczyć na integrację w wersji warszawskiej, no ale normalnie będziesz miał bilety 70-minutowe, jak obecnie do Wieliczki można kupić zamiast biletów kolejowych. A 292 obsługuje stricte ruch do lotniska, mieszkańcy Balic korzystają z 226, 258 itp.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
04.08.2015 22:46
czatowiec napisał(a):
po uruchomieniu linii do Balic powinno się ściąć 292 do granic Krakowa

Ale na lotnisku chyba pracują jacyś ludzie? Na pewno się ucieszą jak zostanie im tylko pociąg z cacy taryfą.
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
04.08.2015 22:59
No to trzeba naciskać na ZIKiT na lepszą integrację, bo jak tego tematu się nie ruszy, to się okaże, że ludzie będą jeździć autobusami, żeby zaoszczędzić, a pociągi zetną. Nie można zepsuć sukcesu, jaki osiągnęła kolej do Wieliczki (tam bilet kolejowy wychodzi nawet bardziej ekonomicznie niż na komunikację miejską).
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
04.08.2015 23:04
czatowiec, tak może być. Jednak jakaś alternatywa choć okrojona powinna pozostać. Gro lotnisk ma dojazd do miasta pociągiem i autobusem jednocześnie. Dlatego zarówno 208 jak i 292 powinny jeździć mniej więcej co godzinę, by razem dać takt 30 min.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
05.08.2015 08:23
snejk04 napisał(a):
Ale na lotnisku chyba pracują jacyś ludzie? Na pewno się ucieszą jak zostanie im tylko pociąg z cacy taryfą.

Ale z jaką cacy taryfą? Przecież miesięczny ma kosztować 65 zł...
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
05.08.2015 17:58
I tak za dużo, powinien kosztować dodatkowe 10 zł do sieciowego.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
21.08.2015 13:06
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
22.08.2015 06:52
To jest niezależnie od naszych dywagacji blamaż. Ale z drugiej strony lepszy pociąg co godzinę niż brak pociągów. I tak na większości tras w naszym kraju (w tym również o charakterze aglomeracyjnym) pasażerowie nie mają co liczyć na coś więcej.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
22.08.2015 10:17
Ja jestem zwolennikiem oddawania klientom produktów w kształcie docelowym. Miesiąc-półtora bym poczekał, by było pełnowartościowo. No chyba, że to ma być dłużej...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
09.09.2015 19:57
Kto by pomyślał, a jednak dasie:

http://kmkrakow.pl/

Cytat:
Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w dniu 15.09.2015r. (wtorek) w ciągu ul. Balickiej uruchomiony zostanie nowy przystanek autobusowy ?Młynówka SKA? w rejonie nowego przystanku kolejowego Kraków Młynówka zlokalizowanego na trasie linii kolejowej Kraków Główny - Kraków Lotnisko będącej elementem powstającej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przystanek funkcjonować będzie w obu kierunkach jako ?na żądanie?. Na przystanku zatrzymywać się będą wszystkie linie autobusowe kursujące ulicą Balicką.

Jednocześnie zmieniona zostanie nazwa przystanku ?Mydlniki PKP?, który będzie nosił nową nazwę ?Godlewskiego?.


😁
Offline Wypalacz Rafał
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
09.09.2015 21:36
Przecież ten przystanek miał tam być od początku, tylko kolejarze oczywiście nie uwzględnili wniosku o budowę zatok przystankowych 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
10.09.2015 00:14
Michał Wojtaszek napisał(a):
Przecież ten przystanek miał tam być od początku, tylko kolejarze oczywiście nie uwzględnili wniosku o budowę zatok przystankowych 😛

Może stwierdzili, że będą postępowi, bo ostatnio zauważyłem odwracanie mody na zatoki przystankowe w modę na wymuszacze kultury, uniemożliwiające ominięcie autobusu stojącego na przystanku 😛
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl