Strona główna» Różne» Gadżety komunikacyjne» Trasy wyjazdów i zjazdów autobusów

Trasy wyjazdów i zjazdów autobusów

«Poprzednie zdjęcie: Rozdział taboru tramwajowego z 11.1975
Następne zdjęcie: Rozdział taboru tramwajowego z 1965r.»

Trasy wyjazdów i zjazdów autobusów

Data zrobienia zdjęcia: 1981 rok
Opis: Schemat z trasami wyjazdów i zjazdów autobusów MPK Kraków z 1981 roku.
Słowa kluczowe: mapa schemat MPK_Kraków Kraków archiwum_80
Data dodania zdjęcia: 07.05.2015 11:38, Wyświetleń: 3316, Pobrań: 13, Wielkość pliku: 357.7 KB
Dodał: thomas_
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: MP640 series

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
07.05.2015 16:29
A na czym to polegalo? Kierowca po pracy mial sie udac do najbliższego miejsca na trasie zjazdowej i nią kontynuowac do zajezdni?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6593
07.05.2015 20:33
Z tego co wyczytałem w informacji dla kierowców to każda linia i każda końcówka miała swój zjazd.
Przykładowy zjazd do zajezdni Czyżyny dla linii: 101, 133, 135, 141, 145, 201, 235, 245.
Z Borku Fałęckiego trasą zaznaczoną jak na schemacie, ale autobus nie zatrzymywał się na każdym przystanku po trasie (tak jak tramwaje) tylko na wyznaczonych tj. Borek Fał, Rynek Podgórski, Płaszowska, Nowohucka/al. Pokoju.
W tamtych czasach (1981 rok) jedna zajezdnia obsługiwała daną linię.
Offline thomas_
Denilson
Użytkownik

Komentarzy: 6
01.10.2022 20:57
Wydaje się ciekawe, że linie z Borku Fałęckiego po otwarciu zajezdni na Woli duchackiej pozostały w obsłudze zajezdni w Czyżynach, dopiero po otwarcie zajezdni w Płaszowie część linii z Borku przeszła na Płaszów, a część na Wolę.
Offline Denilson25014 at wp.pl
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1103
26.10.2022 20:49
Płaszów był otwarty w 1983, wraz z dostawami ikarusów 260, wtedy lub w 1984 obsługę na pewno przejął na 133, 135 i 235 z linii "borkowskich", a 201 poszedł na Wolę.
Offline mousetklub428 at wp.pl
Denilson
Użytkownik

Komentarzy: 6
10.12.2022 19:12
Teraz dopiero połączyłem kropki, że schemat jest z 1981 roku, zaj. na Woli oficjalnie otwarto dopiero w 1982, chociaż już od 1980 funkcjonowała tzn nowe Jelcze PR przychodziły na Wolę od 1980, pomimo, żę obiekt był jeszcze w budowie. Stąd logiczny wniosek, że tylko niektóre linie były obsługiwane z Woli w 1981. Interesujący byłby taki schemat z 1982 roku i potem z 1983/4 kiedy funkcjonowały już wszystkie 4 zajezdnie.
Offline Denilson25014 at wp.pl
Denilson
Użytkownik

Komentarzy: 6
19.11.2024 20:55
"W roku 1980 wprowadzono do nieukończonej zajezdni pierwsze autobusy P!-110U w ilości 19 szt. i rozpozęto eksploatację jednej linii autobusowej" cytat z "Historia komunikacji miejskiej w Krakowie 1976 - 1985".
Chodzi oczywiście o zajezdnię Wola (później zwaną zajezdnią Wola duchacka) i prawdopodobnie chodzi o przekazanie linii 164
"Kolejno przybywało taboru na dzień 1.I 81. było juz w eksploatacji 65 jednostek autobusowych, na koniec roku eksploatowano 137 autobusów i dodatkowo dwa autobusy socjalne dalekobieżne PR-110U. Przyjęto do obsługi 22 linie autobusowe, na które wyjeżdzało codziennie 97 wozów. Wprowadzona w tym czasie rejonizacja obsługi linii autobusowych ułatwiła obsługę rejonów bezpośrednio przyległych do baz autobusowych. I tak Zajezdnia Bieńczyce obsługiwała rejon Nowej Huty, Zajezdnia Czyżyny centrum i północne rejony miasta a Zajezdnia WOla duchacka południową część miasta, rejon Podgórze i nowych osiedli mieszkaniowych Prokocim-Bieżanów."
"W roku 1983 uzyskano na drodze bezinwestycyjnej nową bazę Płaszów, przez przejęcie jej od dotychczasowego użytkownika tj. Przedsiębiorstwa Transportu i Sprzetu Budownictwa Komunalnego. [...] Zajezdnia Płaszów wymaga modernizacji, gdyż była projektowana dla taboru ciężarowego, niemniej aktualnie obsługuje 123 jednostek autobusowych typ Jelcz RTO i Ikarus 260, docelowo 135 jednostek."
"W roku 1984 rozpoczęto budowę nowej bazy autobusowej w Toniach na 200 jednostek, w tym 50% taboru przegubowego."
Offline Denilson25014 at wp.pl