Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» MAN T4+B4» MAN T4 #107+507

MAN T4 #107+507

«Poprzednie zdjęcie: MAN T4 #121+521
Następne zdjęcie: MAN T4 #119+519»

MAN T4 #107+507

Data zrobienia zdjęcia: 24 września 1991 roku (wtorek)
Opis: Skład T4+B4 wyjeżdża z pętli os. XXX-lecia PRL. Wiele się tu pozmieniało.
Autorem zdjęcia jest p. Jacek Kołodziej.
Słowa kluczowe: MAN T4+B4 #107+507 MPK_Kraków Kraków Krowodrza_Górka XXX-lecia_PRL linia_5 archiwum_90
Data dodania zdjęcia: 19.01.2015 18:13, Wyświetleń: 3033, Pobrań: 71, Wielkość pliku: 339.8 KB
Dodał: thomas_
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: CanoScan 5400F/5200F

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
19.01.2015 18:24
Można by rzecz - niezwykle dynamicznie wyjeżdża z tej pętli patrząc na przechył wagonu 😁
Offline Wypalacz Rafał
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1100
19.01.2015 19:21
Pierwsza nagroda dla wieszaka na tablice. 😎 Dziennik Polski non-stop pisał o "norymbergach" z zachwytem, choć raz wspomniano o niewygodnych drewnianych siedziskach, a w stopiątkach były właściwie tylko te grubo uformowane z tworzywa, jednak ich profil sprawiał, że podróż była całkiem przyjemna.
Offline mousetklub428 at wp.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
19.01.2015 19:36
Jeżeli mówisz o tym stelażu z daszkiem z blach falistej, to na nim leżały ślizgi (?) z pantografów a nie tablice.
Plastikowe siedzenia w 105 były wygodne tylko dla tych co w nie pasowali.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
19.01.2015 20:10
Pamiętam wielkie podniecenie towarzyszące pierwszym przejazdom T4+B4. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć, kiedy zaczęły kursować na 23?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
19.01.2015 20:20
Też pamiętam, że były to stojaki na ślizgi 😉
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
19.01.2015 22:16
mouset napisał(a):
a w stopiątkach były właściwie tylko te grubo uformowane z tworzywa, jednak ich profil sprawiał, że podróż była całkiem przyjemna.

Pamiętam moją teorię z przedszkolnych lat: wgłębienie na kręgosłup jest dla garbatych ludzi.
Offline thomas_
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1100
19.01.2015 23:43
To wgłębieniu było tak wąskie Tomku, że posłużyć mogło tylko rybom. Tak, oczywiście rozmiar uniwersalny skutkował tym, że nieco społeczeństwa nie mieściło się do siedziska 😈 a stelaż z daszkiem na jakiejś pętli widziałem obwieszony 2-3 kwadratami i opartą tablicą - stąd tak mi się zapamiętał z przedszkolnych lat. 🙂
Offline mousetklub428 at wp.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
20.01.2015 15:48
Rany, jak tu kiedyś było pięknie.
Offline Sudi
SolarisMan
Użytkownik

Komentarzy: 73
20.01.2015 19:05
Myślę, że w kluczowych można wpisać samo Krowodrza_Górka bez "os", bo prowadzi do większej ilości zdjęć z tego miejsca, dodatkowo tramwaj ma nr 7 a w kluczowych widzę linię 5 😉
Offline SolarisMan
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
20.01.2015 23:25
Przedłużenie na wprost lewego toru na który wjeżdża tramwaj to jest żeberko?
Offline TOMAS8112
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
21.01.2015 05:18
Tak. Wkrótce po budowie pętli miało przerodzić się w tor prowadzący z Azorów, były nawet gotowe rozjazdy...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
21.01.2015 15:36
o wyprowadzonych rozjazdach to wiem że były, za dawnych lat tyle razy bywałem na tej pętli ale nigdy nie zwróciłem uwagi jak to tam wszystko wyglądało. Fajnie jakby kiedyś wypłynęło zdjęcie samych rozjazdów na dawnej pętli...
Offline TOMAS8112