Strona główna» Kolej» Elektryczne zespoły trakcyjne» EN57» EN57-2013

EN57-2013

«Poprzednie zdjęcie: EN57-659
Następne zdjęcie: EN57-1260»

EN57-2013

Data zrobienia zdjęcia: 27 grudnia 2014 roku (sobota)
Opis: Osobowy "Gubałówka" z Zakopanego do Krakowa wjeżdża do Suchej Beskidzkiej.
Słowa kluczowe: EN57 EN57-2013 osobowy regio Gubałówka Sucha_Beskidzka D29-98 D29-97
Data dodania zdjęcia: 28.12.2014 17:53, Wyświetleń: 2014, Pobrań: 4, Wielkość pliku: 218.6 KB
Dodał: aster
IPTC Info
Date created: 27.12.2014
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon PowerShot G16
Czas ekspozycji: 1/1600 sec(s)
Wartość przysłony: F/2.8
Wartość ISO: 80
Data utworzenia: 27.12.2014 11:09:21
Długość ogniskowej: 13.75mm

Ostatnie komentarze

t1974
Użytkownik

Komentarzy: 383
28.12.2014 18:12
Świetne.... 🤣
Offline t1974t1974 at wp.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
28.12.2014 18:54
Za rok pewnie jeszcze będzie się dało zrobić takie zdjęcie, pytanie jak będzie za dwa lata...
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
28.12.2014 19:42
Jeżeli osobowe też ominą Suchą, to będzie to logika typowa dla polskiej kulei. Przecież to jest jedyna większa miejscowość na tej trasie, do której jako-tako opłaca się jechać z Krakowa pociągiem.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
28.12.2014 19:56
Ale znów ta łącznica nie będzie znacznie oddalona od miasta - pytanie tylko czy będzie przy niej jakikolwiek peron dla pociągów osobowych (albo i nawet dla IC).

EDIT:

Patrząc na plan miasta z ich oficjalnej strony widzę że tamtejszy rynek jest bliżej rozwidlenia obu linii kolejowych niż stacji 😉
Offline Wypalacz Rafał
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
28.12.2014 20:22
Szyba bardzo przepisowo odśnieżona 🤣
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
28.12.2014 21:02
Ale większość mieszkańców Suchej mieszka w rejonie dworca, tam są bloki. Osobowe powinny niezależnie od łącznicy "na zawsze" wjeżdżać na stację. Zmiana kierunku jazdy może trwać 3-4 min.

A budować przystanek przy łącznicy dla dalekobieżnych - wątpliwa sprawa.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
28.12.2014 21:46
Ewentualnie zrobić przystanek na łącznicy i z dworca PKS/PKP puścić busa, który by podjeżdżał pod łącznicę.
Zresztą jakby tego nie rozwiązać, to i tak to nic nie da. Bo większość mieszkańców i okolicznych, jeździ busami do Krakowa.
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
29.12.2014 01:36
Jeśli nic się nie zmieniło, to peron na łącznicy ma być. Aczkolwiek zgadzam się, że właściwa stacja powinna nadal być obsługiwana przez osobówki.

3-4 minuty to chyba mając dwóch maszynistów. Kilka lat temu kible na Zakopiance były trasowane na 5 minut na zmianę czoła i było to niewiele.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1100
30.12.2014 08:45
A ja uważam, że łącznica w Suchej niewiele da, jest forsowana, bo najłatwiej ją wykonać. O wiele trudniejsza w wykonaniu, ale dająca większe korzyści byłaby łącznica w Chabówce. Rabka i tak jest wykluczona z połączeń dalekobieżnych, nikt z Chabówki nie jedzie pociągiem, bo z wiaduktu autobus do Krakowa dojeżdża w 60-70 minut, więc taksówkarze mogą odbierać pasażerów 'Tatr', 'Regli' itp. kawałek dalej, a spokojnie 12-15 minut przy ścięciu łuku wjazdowego do Chabówki można zyskać.
Offline mousetklub428 at wp.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
30.12.2014 11:26
Oczywiście że budowa łącznicy w Suchej została przeforsowana przede wszystkim ze względu na dogodne warunki terenowe - co zatem idzie, również mniejsze nakłady na jej budowę. A dać da jednak sporo, choćby ze względu nie tylko na oszczędność czasu na samej operacji zmiany kierunku jazdy, ale również na odległość od miejsca zbiegu obu linii od stacji w Suchej.
Offline Wypalacz Rafał
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1100
30.12.2014 12:04
Może źle się wyraziłem, to jest jednak miasto powiatowe, jakby nie patrzeć węzeł komunikacyjny, baza wypadowa w Beskidy. To tak jakby zdecydowano o omijaniu Rabki (która ma większy potencjał turystyczny). Brak lokalnej komunikacji w Suchej poskutkuje marginalizacją miasteczka poprzez wyrzucenie dworca dla dalekobieżnych pociągów na peryferie.
Offline mousetklub428 at wp.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
30.12.2014 12:06
Da tyle samo co w Chabówce, różnica będzie rzędu kilkudziesięciu sekund.

edit: nie sądzę, by wyrzucenie dalekobieżnych w Suchej na przystanek przy łącznicy (a nawet w ogóle) odczuło dotkliwie więcej niż 5 osób.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
30.12.2014 18:12
Tak piszecie o tym "forsowaniu" a łącznice umożliwiające przejazd bez konieczności zmiany czoła to raczej konieczność jeżeli chce się zachować konkurencyjną ofertę na linii do Zakopanego.
Liczmy tylko po 10 min na zmianę czoła. Łącznice w Krakowie, Suchej i Chabówce skróciły by czas przejazdu o 30 min, jest chyba o co walczyć.
Według mnie to przemieszczenie przystanków, nawet dla lokalnych połączeń, nie będzie miało dużego wpływu na ilość pasażerów. Tam i tak większość podróżuje busami.
Bardziej zastanawia mnie czy okoliczne stacje sobie poradzą z obsługą mijania. Zmiana czoła pociągu i jego kilkunastominutowy pobyt na stacji dawał dobrą okazję dla mijania, nawet kiedy mijający pociąg miał drobne opóźnienie. Sprawne mijanie się na szlaku będzie wymagało większej punktualności.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
30.12.2014 18:37
Dla pociągów dalekobieżnych. Żeby pociągi regionalne jechały łącznicami to ich oferta powinna być bogata: np. 12 par pociągów z czego 3 przyspieszone omijają łącznicami węzły kolejowe. Ale tak w Małopolsce nigdy nie będzie, nie z tymi władzami i z tym podejściem...
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
30.12.2014 19:06
Piękna wizja, obawiam się jednak że linie 98 i 99 mają za małą przepustowość na 12 par pociągów regionalnych na dobę i wszystkie pociągi dalekobieżne (tym bardziej w sezonie).
Atrakcyjności połączeń lokalnych szkodzi z resztą samo położenie linii, zła wola organizatorów transportu jest zbędna. Miała to byś od początku kolej do Zakopanego a nie kolejka dojazdowa.
Mam w okolicy rodzinę, potrzebują często dojechać do szpitala powiatowego w Nowym Targu, dobrze zaopatrzonej apteki czy do urzędu. A kolej? Stacja jest na granicy miasta i to jeszcze z jego drugiej strony. Busy mają bezpośrednie połączenie pod szpital czy urząd.
Podobnie jeśli wybieramy się do Rabki, też są urzędy i szpitale i sklepy. Niestety nie tam gdzie stacja.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
30.12.2014 19:22
Zła wola organizatora jest tu kluczowa. Tylko nie nazywa się to zła wola, tylko niekompetencja. Jeszcze gorzej - nie ma żadnego bata na tą niekompetencję. Wyobraź sobie, że w kilkumilionowym regionie w jakimś zachodnim kraju władze samorządowe w ciągu paru lat zlikwidowały prawie całą kolej - nie przeszłoby to.

A rozmieszczenie dworców w miastach w naszym regionie nie jest jakoś dramatycznie gorsze na tle tej części Europy.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1100
31.12.2014 08:06
Jest gdzieś w necie mapka - liczba ludności w miastach, które są pozbawione kolei, są tam dwa kryteria: kolei w ogóle (brak lub uwalona linia), kolei w praktyce (np. jedna para o chorych godzinach tak jak teraz Krosno). Oczywiście przewodzi Polska, a Polsce całkiem niezłą pozycję ma Małopolska.
Offline mousetklub428 at wp.pl
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1100
31.12.2014 08:10
Unrealgod napisał(a):

Mam w okolicy rodzinę, potrzebują często dojechać do szpitala powiatowego w Nowym Targu, dobrze zaopatrzonej apteki czy do urzędu. A kolej? Stacja jest na granicy miasta i to jeszcze z jego drugiej strony. Busy mają bezpośrednie połączenie pod szpital czy urząd.
Podobnie jeśli wybieramy się do Rabki, też są urzędy i szpitale i sklepy. Niestety nie tam gdzie stacja.


To zapewne tak jak i ja miałeś styczność z lokalnymi gazetami, w których opisywano batalię o połączenia szybobusowe Chabówka - Zakopane (EN81), Chabówka - Mszana (SA109) gdy remontowano drogę oraz sprawy związane z rozkładem jazdy jedynych dwóch osobówek rano i ich zawieszaniem, odwoływaniem itp. Mentalność MZPR oraz Sowiego Urzędu śmieszy i smuci, niestety ludzie o tym stylu myślenia będą mieli wpływ na Koleje Małopolskie. Nic się u nas zmieni, bo nie warto, bo się nie da, bo się nie opłaca.
Offline mousetklub428 at wp.pl