Strona główna» Różne» Gadżety komunikacyjne» Rozdział taboru tramwajowego z 1967r.

Rozdział taboru tramwajowego z 1967r.

«Poprzednie zdjęcie: Rozdział taboru tramwajowego z 1975r.
Następne zdjęcie: Rozdział taboru autobusowego z 1967 roku.»

Rozdział taboru tramwajowego z 1967r.

Data zrobienia zdjęcia: 1 stycznia 1967 roku (niedziela)
Opis: Rozdział taboru tramwajowego z podziałem na zajezdnie.
Słowa kluczowe: MPK_Kraków Kraków rozdział taboru archiwum60 tramwaje
Data dodania zdjęcia: 26.12.2014 18:47, Wyświetleń: 2803, Pobrań: 20, Wielkość pliku: 407.9 KB
Dodał: thomas_
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: MP640 series

Ostatnie komentarze

thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
27.12.2014 14:14
Jesteście zainteresowani innymi skanami tego typu?
Offline thomas_
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.12.2014 14:42
a czo to S1, S2... ?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
27.12.2014 14:50
Z tego co wydedukowałem, to S1, S2 (...), P5, to są oznaczenia wozów silnikowych i przyczep do nich. Ma to sens w odniesieniu do daty, że chodzi kolejno o wagony: SN1, SN2, SN3, SN5 (czyli Konstal N), PN1, PN2 i PN5 (analogicznie doczepka ND). Wagony SN/PN4 oraz PN3 były już wówczas wycofane z liniowej eksploatacji. Zgadzają się zarówno inwentarz wozów, jak i ich przydział na linie 😉

Takie skany są ciekawe, bo można na żywo obczaić sobie zaplecze, jak funkcjonowała KM wtedy - zawsze to fajna ilustracja do barwnych opisów na stronach internetowych miłośników 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
27.12.2014 15:00
Widzę, że mnie uprzedziłeś z wytłumaczeniem.
Ja mam problem, ponieważ w jednej kronice z lat 1954-1964 mam oznaczenie wagonu SA3. I tu nie wiem co to jest.
Offline thomas_
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
27.12.2014 15:01
thomas_ napisał(a):
Jesteście zainteresowani innymi skanami tego typu?

Ja jak najbardziej 🙂
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
27.12.2014 15:04
Znalazłem też małą ciekawostkę. Otóż w s dniach 9.08.1960 - 20.10.1960 linia 11 była podzielona na 2 trasy: Rakowice - Dajwór i III Most - Mateczny.
Trasa III Most - Mateczny była obsługiwana przez 3 pociągi złożone ze zczepionych z sobą silnikowych eNek.
Takie coś wysłać na KLM to byłby hit 😁
Offline thomas_
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
27.12.2014 15:52
thomas_ napisał(a):
Ja mam problem, ponieważ w jednej kronice z lat 1954-1964 mam oznaczenie wagonu SA3. I tu nie wiem co to jest.


Błąd w maszynopisie? 😉
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
27.12.2014 16:32
thomas_ napisał(a):
Znalazłem też małą ciekawostkę. Otóż w s dniach 9.08.1960 - 20.10.1960 linia 11 była podzielona na 2 trasy: Rakowice - Dajwór i III Most - Mateczny.
Trasa III Most - Mateczny była obsługiwana przez 3 pociągi złożone ze zczepionych z sobą silnikowych eNek.
Takie coś wysłać na KLM to byłby hit 😁

W Gdańsku po modernizacji eNek bawili się w składy N+ND+N, co było o tyle ciekawe, że wyposażyli je w sterowanie wielokrotne i ponoć trzeci wagon jechał na popychu, bez motorniczego 😉

Co do tego SA3, to może być to literówka, bo klawisz A jest obok S. Dawniej backspace nie było takie proste 😉

Z jakiego powodu trasa była tak podzielona, skoro suma sumarum cała trasa była obsługiwana trakcją tramwajową? 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
27.12.2014 16:43
Trasa była podzielona z powodu zamknięcia III Mostu.

Co do SA3, to kronika jest napisana ołówkiem, dodatkowo występuje SA3 i SN3 w jednym okienku. - http://1drv.ms/1AVw62M
Offline thomas_
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
27.12.2014 16:53
To może chodziło o przebudowane SN3 - te z pantografem zamiast liry?
Offline Wypalacz Rafał
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
27.12.2014 17:06
Może.
Offline thomas_
Wolf673
Użytkownik

Komentarzy: 125
28.12.2014 12:16
Z tej rozpiski ostały się jedynie 3 linie, które mają nadal te same końcówki...
Offline Wolf673
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
28.12.2014 12:55
Raczej jedna, dwójka.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
28.12.2014 13:26
A nie 2 i 19? 😉
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wolf673
Użytkownik

Komentarzy: 125
28.12.2014 13:50
2, 8 i 19 jeśli chodzi o końcówki, choć tak naprawdę to tylko 8 ma trasę od pętli do pętli bez żadnych zmian. Uwzględnić należy oczywiście, że Bronowice, jak i Borek nie są w miejscu obecnych pętli, jednak brakuje do nich niewiele. Co do 2, to trasa w dużej mierze jest podobna, jednak wcześniej jeździła przez Pl. Wszystkich Św.
Offline Wolf673
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
28.12.2014 13:54
W Bronowicach brakuje całkiem sporo, z 1,5 km.

A 19? 😛 kto by tam pamiętał, nie widziałem tej linii od dawna.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wolf673
Użytkownik

Komentarzy: 125
28.12.2014 14:13
1,5km patrząc względem całości trasy nie jest aż tak dużo.
W przypadku 19 końcówki były identyczne, jednak były czasy że jeździła albo przez Starowiślną, bądź Krakowską. Do samych Łagiewnik jeździła do 1976, więc było 37 lat przerwy 🙂
Offline Wolf673