Rozdział taboru tramwajowego z 1967r.
«Poprzednie zdjęcie: Rozdział taboru tramwajowego z 1975r.
Następne zdjęcie: Rozdział taboru autobusowego z 1967 roku.»
Rozdział taboru tramwajowego z 1967r.
|
|
Ostatnie komentarze
thomas_ Administrator Komentarzy: 6592 27.12.2014 14:14 |
Jesteście zainteresowani innymi skanami tego typu?
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 27.12.2014 14:42 |
a czo to S1, S2... ?
|
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 27.12.2014 14:50 |
Z tego co wydedukowałem, to S1, S2 (...), P5, to są oznaczenia wozów silnikowych i przyczep do nich. Ma to sens w odniesieniu do daty, że chodzi kolejno o wagony: SN1, SN2, SN3, SN5 (czyli Konstal N), PN1, PN2 i PN5 (analogicznie doczepka ND). Wagony SN/PN4 oraz PN3 były już wówczas wycofane z liniowej eksploatacji. Zgadzają się zarówno inwentarz wozów, jak i ich przydział na linie 😉
Takie skany są ciekawe, bo można na żywo obczaić sobie zaplecze, jak funkcjonowała KM wtedy - zawsze to fajna ilustracja do barwnych opisów na stronach internetowych miłośników 😉 |
|
thomas_ Administrator Komentarzy: 6592 27.12.2014 15:00 |
Widzę, że mnie uprzedziłeś z wytłumaczeniem.
Ja mam problem, ponieważ w jednej kronice z lat 1954-1964 mam oznaczenie wagonu SA3. I tu nie wiem co to jest. |
|
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 27.12.2014 15:01 |
thomas_ napisał(a): Jesteście zainteresowani innymi skanami tego typu? Ja jak najbardziej 🙂 |
|
thomas_ Administrator Komentarzy: 6592 27.12.2014 15:04 |
Znalazłem też małą ciekawostkę. Otóż w s dniach 9.08.1960 - 20.10.1960 linia 11 była podzielona na 2 trasy: Rakowice - Dajwór i III Most - Mateczny.
Trasa III Most - Mateczny była obsługiwana przez 3 pociągi złożone ze zczepionych z sobą silnikowych eNek. Takie coś wysłać na KLM to byłby hit 😁 |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 27.12.2014 15:52 |
thomas_ napisał(a): Ja mam problem, ponieważ w jednej kronice z lat 1954-1964 mam oznaczenie wagonu SA3. I tu nie wiem co to jest. Błąd w maszynopisie? 😉 |
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 27.12.2014 16:32 |
thomas_ napisał(a): Znalazłem też małą ciekawostkę. Otóż w s dniach 9.08.1960 - 20.10.1960 linia 11 była podzielona na 2 trasy: Rakowice - Dajwór i III Most - Mateczny. Trasa III Most - Mateczny była obsługiwana przez 3 pociągi złożone ze zczepionych z sobą silnikowych eNek. Takie coś wysłać na KLM to byłby hit 😁 W Gdańsku po modernizacji eNek bawili się w składy N+ND+N, co było o tyle ciekawe, że wyposażyli je w sterowanie wielokrotne i ponoć trzeci wagon jechał na popychu, bez motorniczego 😉 Co do tego SA3, to może być to literówka, bo klawisz A jest obok S. Dawniej backspace nie było takie proste 😉 Z jakiego powodu trasa była tak podzielona, skoro suma sumarum cała trasa była obsługiwana trakcją tramwajową? 😉 |
|
thomas_ Administrator Komentarzy: 6592 27.12.2014 16:43 |
Trasa była podzielona z powodu zamknięcia III Mostu.
Co do SA3, to kronika jest napisana ołówkiem, dodatkowo występuje SA3 i SN3 w jednym okienku. - http://1drv.ms/1AVw62M |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 27.12.2014 16:53 |
To może chodziło o przebudowane SN3 - te z pantografem zamiast liry?
|
|
thomas_ Administrator Komentarzy: 6592 27.12.2014 17:06 |
Może.
|
|
Wolf673 Użytkownik Komentarzy: 125 28.12.2014 12:16 |
Z tej rozpiski ostały się jedynie 3 linie, które mają nadal te same końcówki...
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 28.12.2014 12:55 |
Raczej jedna, dwójka.
|
|
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 28.12.2014 13:26 |
A nie 2 i 19? 😉
|
|
Wolf673 Użytkownik Komentarzy: 125 28.12.2014 13:50 |
2, 8 i 19 jeśli chodzi o końcówki, choć tak naprawdę to tylko 8 ma trasę od pętli do pętli bez żadnych zmian. Uwzględnić należy oczywiście, że Bronowice, jak i Borek nie są w miejscu obecnych pętli, jednak brakuje do nich niewiele. Co do 2, to trasa w dużej mierze jest podobna, jednak wcześniej jeździła przez Pl. Wszystkich Św.
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 28.12.2014 13:54 |
W Bronowicach brakuje całkiem sporo, z 1,5 km.
A 19? 😛 kto by tam pamiętał, nie widziałem tej linii od dawna. |
|
Wolf673 Użytkownik Komentarzy: 125 28.12.2014 14:13 |
1,5km patrząc względem całości trasy nie jest aż tak dużo.
W przypadku 19 końcówki były identyczne, jednak były czasy że jeździła albo przez Starowiślną, bądź Krakowską. Do samych Łagiewnik jeździła do 1976, więc było 37 lat przerwy 🙂 |
|