Strona główna» Kolej» Elektryczne zespoły trakcyjne» ED160, 2-140» 2-140-348

2-140-348

«Poprzednie zdjęcie: 2-140-348
Następne zdjęcie: 2-140-347»

2-140-348

Data zrobienia zdjęcia: 23 grudnia 2014 roku (wtorek)
Opis: Zgierz, dwa Flirty 3 jako pociąg ŁKA 11310 z Łodzi Kaliskiej do Łowicza Głównego w deszczu przejeżdża przez most nad Bzurą. Od 15 grudnia Łódzka Kolej Aglomeracyjna przejęła wszystkie połączenia do Łowicza, zastępując Przewozy Regionalne.
Słowa kluczowe: 2-140 2-140-348 D29-15 Stadler Flirt_3 Zgierz L-4268-003 ŁKA Łódzka_Kolej_Aglomeracyjna 11310
Data dodania zdjęcia: 24.12.2014 04:25, Wyświetleń: 2295, Pobrań: 29, Wielkość pliku: 522.2 KB
Dodał: MaraS
IPTC Info
Date created: 23.12.2014
Byline: Marek Bajszczak
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 600D
Czas ekspozycji: 1/125 sec(s)
Wartość przysłony: F/4
Wartość ISO: 400
Data utworzenia: 23.12.2014 14:12:11
Długość ogniskowej: 17mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
24.12.2014 10:50
xxx
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
t1974
Użytkownik

Komentarzy: 383
26.12.2014 08:08
Czy ten EZT, posiada jakiś oznaczenie PKP?
Offline t1974t1974 at wp.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
26.12.2014 10:33
Nie, zresztą dlaczego miałby je mieć? ŁKA nie należy do grupy PKP ani do Przewozów Regionalnych, podobnie zresztą jak i Koleje Śląskie - również nie stosujące w swoich nowych EZT starych oznaczeń rodem z PKP
Offline Wypalacz Rafał
t1974
Użytkownik

Komentarzy: 383
26.12.2014 11:47
Dzięki za info, ja mieszkam na śląsku i kolejach śliskich są stosowane oznaczenia starego typu PKP, np ( http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=50015&sessionid=00cafc444b034083b2872ada558d3175 ). Ale moim skromnym zdanie powinno być stosowanie takie oznaczania, dzięki tym oznaczeniom można było wyczytać podstawowe informacje.
Offline t1974t1974 at wp.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
26.12.2014 13:02
Tak, ale zwróć uwagę że nie wszystkie pojazdy KŚ mają te oznaczenia - np. Impulsy, zarówno ten jeden sześcioczłonowy jak i te z PGZ, sześcioczłonowe PESY też nie mają oznaczeń dawnego PKP.
Offline Wypalacz Rafał
t1974
Użytkownik

Komentarzy: 383
26.12.2014 14:49
Czyli reasumując, nie ma jakieś konkretnej standaryzacji w oznaczaniu EZT-ów.
Offline t1974t1974 at wp.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
26.12.2014 14:53
Teoretycznie jest, w postaci oznaczeń EVN 😉 (takie jak m.in. w tytule zdjęcia) - są one ustandaryzowane i z nich odczytasz m.in. że to EZT. Sęk w tym, że jednocześnie są skrajnie niepraktyczne.

Inna rzecz, to że grupa PKP sama nie stosuje się już do dawnej systematyki, czego najlepszym dowodem jest ED250...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
t1974
Użytkownik

Komentarzy: 383
26.12.2014 14:56
Myślę że oznaczanie ED250, to typowe oznaczanie PKP (ale mogę się mylić) E - elektryczny D - dalekobieżny.
Offline t1974t1974 at wp.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
26.12.2014 15:04
ale chodzi o dalszy numer - 250. IC nadało sobie numer z kosmosu ze względu na Vmax pociągu.
Offline Sudi
t1974
Użytkownik

Komentarzy: 383
26.12.2014 15:06
No z tym 250, to fakt, trochę z kosmosu.
Offline t1974t1974 at wp.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
26.12.2014 15:08
No właśnie, sam numer też ma znaczenie 🙂 Pendolino powinno mieć oznaczenie ED98; dla EZT przewidziano numery od 51 do 99, z czego dla pojazdów mających więcej niż 4 człony przewidziano zakres 94-99. A tymczasem PKP IC walnęło sobie "250" zapewne od tej maksymalnej prędkości. Pora przemianować dziewiątki na EP160 😈

Oczywiście w ostatnich latach zrobił się bajzel nie tylko przez Pendolino, bo np. EN77 wg starych reguł powinien być zasilany prądem przemiennym 🤣

Polecam lekturę: http://www.transportszynowy.pl/oznaczeniapoj.php 🙂
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
t1974
Użytkownik

Komentarzy: 383
26.12.2014 15:13
Fajna stronka poczytam w wolnej chwili. Następnym razem jak wrzucę EP09 to podpiszę w tytule EP160 (żart). A co z EP07. 125.
Offline t1974t1974 at wp.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
26.12.2014 15:17
Ale też i widać dobitnie że ten stary system oznaczeń choć oczywiście miał swoje zalety - głównie przejrzystość i czytelność oznaczeń, miał też i wady. Bo trudno byłoby dziś za jego pomocą ogarną wszystkie te niezbyt liczne serie używane przez przewoźników działających w Polsce.
Offline Wypalacz Rafał
t1974
Użytkownik

Komentarzy: 383
26.12.2014 15:23
Jeszcze raz się wypowiem w tym temacie, Husarz (5-370) też na oznaczenie PKP EU44, a mało kto go używa.
Offline t1974t1974 at wp.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
26.12.2014 19:04
A nie zdjęciu nie ma przypadkiem 2 jednostek?
W opisie i komentarzach cały czas jest w liczbie pojedynczej...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
MaraS
Użytkownik

Komentarzy: 324
26.12.2014 23:55
Tak, są dwie, aczkolwiek nie pamiętam oznaczeń tej drugiej.
Offline MaraShttps://www.facebook.com/PhotoMetalFactory/