2-140-348
2-140-348
|
|
Ostatnie komentarze
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 24.12.2014 10:50 |
xxx
|
|
t1974 Użytkownik Komentarzy: 383 26.12.2014 08:08 |
Czy ten EZT, posiada jakiś oznaczenie PKP?
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 26.12.2014 10:33 |
Nie, zresztą dlaczego miałby je mieć? ŁKA nie należy do grupy PKP ani do Przewozów Regionalnych, podobnie zresztą jak i Koleje Śląskie - również nie stosujące w swoich nowych EZT starych oznaczeń rodem z PKP
|
|
t1974 Użytkownik Komentarzy: 383 26.12.2014 11:47 |
Dzięki za info, ja mieszkam na śląsku i kolejach śliskich są stosowane oznaczenia starego typu PKP, np ( http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=50015&sessionid=00cafc444b034083b2872ada558d3175 ). Ale moim skromnym zdanie powinno być stosowanie takie oznaczania, dzięki tym oznaczeniom można było wyczytać podstawowe informacje.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 26.12.2014 13:02 |
Tak, ale zwróć uwagę że nie wszystkie pojazdy KŚ mają te oznaczenia - np. Impulsy, zarówno ten jeden sześcioczłonowy jak i te z PGZ, sześcioczłonowe PESY też nie mają oznaczeń dawnego PKP.
|
|
t1974 Użytkownik Komentarzy: 383 26.12.2014 14:49 |
Czyli reasumując, nie ma jakieś konkretnej standaryzacji w oznaczaniu EZT-ów.
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 26.12.2014 14:53 |
Teoretycznie jest, w postaci oznaczeń EVN 😉 (takie jak m.in. w tytule zdjęcia) - są one ustandaryzowane i z nich odczytasz m.in. że to EZT. Sęk w tym, że jednocześnie są skrajnie niepraktyczne.
Inna rzecz, to że grupa PKP sama nie stosuje się już do dawnej systematyki, czego najlepszym dowodem jest ED250... |
|
t1974 Użytkownik Komentarzy: 383 26.12.2014 14:56 |
Myślę że oznaczanie ED250, to typowe oznaczanie PKP (ale mogę się mylić) E - elektryczny D - dalekobieżny.
|
|
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 26.12.2014 15:04 |
ale chodzi o dalszy numer - 250. IC nadało sobie numer z kosmosu ze względu na Vmax pociągu.
|
|
t1974 Użytkownik Komentarzy: 383 26.12.2014 15:06 |
No z tym 250, to fakt, trochę z kosmosu.
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 26.12.2014 15:08 |
No właśnie, sam numer też ma znaczenie 🙂 Pendolino powinno mieć oznaczenie ED98; dla EZT przewidziano numery od 51 do 99, z czego dla pojazdów mających więcej niż 4 człony przewidziano zakres 94-99. A tymczasem PKP IC walnęło sobie "250" zapewne od tej maksymalnej prędkości. Pora przemianować dziewiątki na EP160 😈
Oczywiście w ostatnich latach zrobił się bajzel nie tylko przez Pendolino, bo np. EN77 wg starych reguł powinien być zasilany prądem przemiennym 🤣 Polecam lekturę: http://www.transportszynowy.pl/oznaczeniapoj.php 🙂 |
|
t1974 Użytkownik Komentarzy: 383 26.12.2014 15:13 |
Fajna stronka poczytam w wolnej chwili. Następnym razem jak wrzucę EP09 to podpiszę w tytule EP160 (żart). A co z EP07. 125.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 26.12.2014 15:17 |
Ale też i widać dobitnie że ten stary system oznaczeń choć oczywiście miał swoje zalety - głównie przejrzystość i czytelność oznaczeń, miał też i wady. Bo trudno byłoby dziś za jego pomocą ogarną wszystkie te niezbyt liczne serie używane przez przewoźników działających w Polsce.
|
|
t1974 Użytkownik Komentarzy: 383 26.12.2014 15:23 |
Jeszcze raz się wypowiem w tym temacie, Husarz (5-370) też na oznaczenie PKP EU44, a mało kto go używa.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 26.12.2014 19:04 |
A nie zdjęciu nie ma przypadkiem 2 jednostek?
W opisie i komentarzach cały czas jest w liczbie pojedynczej... |
|
MaraS Użytkownik Komentarzy: 324 26.12.2014 23:55 |
Tak, są dwie, aczkolwiek nie pamiętam oznaczeń tej drugiej.
|
|