Strona główna» Kolej» Lokomotywy elektryczne» 163» 163-047

163-047

«Poprzednie zdjęcie: 163-047
Następne zdjęcie: 163-047»

163-047

Data zrobienia zdjęcia: 14 grudnia 2014 roku (niedziela)
Opis: Nowy rozkład jazdy pociągów poza szeroko rozreklamowanymi pociągami Pendolino przyniósł nam też kilka mniejszych ciekawostek. Jedną z nich jest reaktywacja ruchu pasażerskiego na odcinku Oświęcim- Skawina. Obecnie codziennie przemierza ją jedna para pociągów i to na składzie wagonowym. Przez linię 94 kursuje obecnie pociąg Ostrava hl.n.- Kraków Gł. Tu ów pociąg w rejonie przystanku Włosienica (szlak Dwory- Przeciszów).
Słowa kluczowe: 163 163-047 163_047-4 Basia Włosienica D29-94 Inter_Regio Ceske_Drahy Przewozy_Regionalne
Data dodania zdjęcia: 16.12.2014 09:57, Wyświetleń: 2116, Pobrań: 29, Wielkość pliku: 216.5 KB
Dodał: aster
IPTC Info
Date created: 14.12.2014
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon PowerShot G16
Czas ekspozycji: 1/1000 sec(s)
Wartość przysłony: F/2.5
Wartość ISO: 320
Data utworzenia: 14.12.2014 08:34:59
Długość ogniskowej: 13.556mm

Ostatnie komentarze

Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
16.12.2014 12:29
Oj trzeba się wybrać na 94ke 😁
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
16.12.2014 13:06
Ciekawe, czy uda się uruchomić regionalne połączenia na tej trasie. Nie ukrywam, połączenie Kraków/Skawina -> Wielkie Drogi/Brzeźnica byłoby mi bardzo na rękę, a i linia całkiem fajna, z bardzo ładnym budynkiem stacyjnym w Brzeźnicy.

Patrzyłem właśnie na poc. 3053 - odjazd o 17:29, do celu dociera o 20:50. Wyjazd w drogę powrotną o 6:25. Byłoby miło, gdyby był też "odwrotny" - chętnie wybrałbym się w podróż do Ostrawy pociągiem, przez 94kę 😁

EDIT: A tak mi się śnił ostatnio Trans-Europe Express na przejeździe w Wielkich Drogach, czyżbym ja jakimś prorokiem był...
Offline Warwas z Rugii
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
16.12.2014 15:50
Co ciekawe na tego pociążka nie da się kupić biletów w systemie iPR.
Offline Sudi
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
16.12.2014 17:05
"reaktywacja ruchu pasażerskiego" & "jedna para pociągów"

Poziom odniesienia, którym jest absolutne dno usypia pewną czujność językową. Już w kolejnym miejscu to widzę 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1100
16.12.2014 22:38
Dla Urzędu Mości Sowy na zachód od Skawiny i południe od Wisły mieszkają podludzie, którym kolej regionalna mimo wyremontowanej linii nie przysługuje. Nawet jeżeli jakimś cudem do których ów pociąg należy pojawi się połączenie to przystanki mogące zapewnić frekwencję jak Przeciszów, Kepki, Brzeźnica, Jaśkowice mija bez zatrzymania...
Offline mousetklub428 at wp.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
16.12.2014 22:51
I tu się samorządność nie sprawdziła. Pozwolili słabym kadrom się rządzić samemu, a one z radością oddały transport "rynkowi".
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1100
16.12.2014 22:54
Widać to na granicach województw, które są szczelniejsze niż niejedne na Dalekim Wschodzie.
Offline mousetklub428 at wp.pl
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
17.12.2014 01:38
Zawsze mi się podobały te lokomotywy w kwestii rozwiązań technicznych. Dwusystemowa 363 i jej następcy jak 163 posiadają szereg bardzo miłych rozwiązań technicznych. Rozruch impulsowy, przekształtnik tyrystorowy ze zmienną częstotliwością pracy, hamulec ED, automatyczna regulacja siły uciągu współpracująca z hamulcem ED, układ prędkości zadanej (tempomat), diagnostyka elektroniczna, hamulec Dako BSE z elektropneumatycznym sterowaniem, współpracujący z elektrodynamicznym. Rozwiązania stosowane w tych latach w Polsce w 303E (EU07) czy nawet 104E (EP09) zostają niestety daleko w tyle.
Offline szalony