Strona główna» Komunikacja na Świecie» Czechy» Ostrava» ASEA M31 #345

ASEA M31 #345

«Poprzednie zdjęcie: Ikarus 280.10 #4070
Następne zdjęcie: T3SUCS #940»

ASEA M31 #345

Data zrobienia zdjęcia: 13 września 2014 roku (sobota)
Opis: Ostrawa, Ústřední dílny Martinov.

Jednym z punktów obchodów 120-lecia komunikacji miejskiej w Ostrawie był dzień otwarty w zajezdni tramwajowej Poruba i warsztatach w Martinowie.

A w warsztatach jedną z największych ciekawostek był niewątpliwie widok trzech wagonów typu M31 z Göteborga w różnym stadium prac remontowych prowadzonych przez firmę Ekova Electric - spółkę-córkę DPO.

Ale tak prawdę powiedziawszy to te szwedzkie tramwaje w porównaniu do czeskich, polskich czy choćby znanych z GOP-u wagonów typu Pt-8 są niesamowicie toporne i urodą przesadnie nie grzeszą...
Słowa kluczowe: ASEA M31 #345 Göteborgs_Sp?rvägar_AB Ústřední_dílny_Martinov Ekova_electric Den_otevřených_dveří_v_DPO dzień_otwarty Czechy Republika_Czeska Česká_republika Ostrava Ostrawa 1024px
Data dodania zdjęcia: 14.09.2014 00:38, Wyświetleń: 2453, Pobrań: 19, Wielkość pliku: 247.8 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/60 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 13.09.2014 13:08:22
Długość ogniskowej: 12mm

Ostatnie komentarze

t1974
Użytkownik

Komentarzy: 383
14.09.2014 07:06
Skąd bierzesz informacje o takich imprezach?
Offline t1974t1974 at wp.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.09.2014 08:27
Z internetu oczywiście 😉

W tym konkretnym przypadku z oficjalnej strony DPO, na której po najechaniu kursorem na zakładkę "Historie" trzeba wybrać Jízdy historických vozidel.

I w ten sposób dowiesz się na przykład że w najbliższą sobotę są zaplanowane przejazdy zabytkowymi trolejbusami - choć jeszcze nie podali dokładnych szczegółów, te zwykle ukazują się dwa, trzy dni przed imprezą.

Ewentualnie można popatrzeć na stronę http://www.mhd-ostrava.cz/ - nie jest to strona oficjalna, ale też są na niej zamieszczane komunikaty o imrezach.
Offline Wypalacz Rafał
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 800
14.09.2014 09:20
Szwedzkie autobusy też jeszcze z 15 lat temu urodą nie grzeszyły 🙂
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
t1974
Użytkownik

Komentarzy: 383
14.09.2014 09:57
Dzięki...
Offline t1974t1974 at wp.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.09.2014 11:13
Przemek napisał(a):
Szwedzkie autobusy też jeszcze z 15 lat temu urodą nie grzeszyły 🙂


Ja wiem czy tak piętnaście lat temu? Wtedy Scania już chyba robiła Omni City. Nie jestem pewien jak Volvo.
Offline Wypalacz Rafał
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
14.09.2014 13:22
Tak, dokładnie 15 lat temu były już Omnicity.
EDIT: http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=40583&mode=search Nawet ponad 15 lat temu.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
14.09.2014 14:11
Dla siebie je robią?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
14.09.2014 14:29
Ja gdzieś kiedyś wyczytałem że koncepcja rodziny Omni i pierwsze prototypy pojawiały się już w latach 1996-1997.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.09.2014 16:37
AndrzejK napisał(a):
Dla siebie je robią?


Nie, dla Göteborga.

Wcześniej te same wagony były remontowane w Pradze.
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
14.09.2014 18:06
Zdziwiłbym się jakby dla siebie. A to też znak czasu, że Szwedzi robią u Czechów. No i nie boją się modernizować staroci. A standardy goeteborskie wziął bym w ciemno do nas.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.09.2014 19:31
AndrzejK napisał(a):
Zdziwiłbym się jakby dla siebie.


Nie ty jeden. Mnie to w sumie zdziwiło Twoje podejrzenie że Czesi się wzięli za zakup używek tramwajowych 😛

AndrzejK napisał(a):
A to też znak czasu, że Szwedzi robią u Czechów.


Widać cena remontu była na tyle niska by zrekompensować cenę wożenia wagonów po kilkaset kilometrów w jedną stronę...

AndrzejK napisał(a):
No i nie boją się modernizować staroci.


M31 to modernizacja serii M21 (z lat 1984-1992) przeprowadzona w latach 1998-2003 - więc zmodernizowano całkiem młode wagony.

AndrzejK napisał(a):
A standardy goeteborskie wziął bym w ciemno do nas.


Zwłaszcza zamiłowanie do firmy AnsaldoBreda 😈

Jedyne co bym przeniósł z Göteborga do Krakowa to eksploatację autobusów dwuprzegubowych.
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
14.09.2014 20:10
AnsaldoBreda? Zawsze.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl