Strona główna» Kolej» Lokomotywy elektryczne» EP05/ET05» EU05-22

EU05-22

«Poprzednie zdjęcie: EP05-04
Następne zdjęcie: ET05-R006»

EU05-22

Data zrobienia zdjęcia: 27 listopada 2013 roku (środa)
Opis: EU05-22 gnijące na terenie lokomotywowni Kraków Prokocim.
Słowa kluczowe: EU05 EU05-22 D29-100 Lokomotywownia Kraków_Prokocim PKP PKP_Intercity
Data dodania zdjęcia: 11.08.2014 17:28, Wyświetleń: 2250, Pobrań: 22, Wielkość pliku: 311.5 KB
Dodał: Nowy05
IPTC Info
Date created: 27.11.2013
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 1100D
Czas ekspozycji: 1/20 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 800
Data utworzenia: 27.11.2013 15:52:30
Długość ogniskowej: 21mm

Ostatnie komentarze

szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
12.08.2014 00:46
Ostatnio trochę załatwiałem na rybitwach, i często bywałem koło stacji. Może się mylę (oby) ale mam wrażenie że ta lokomotywa symbolicznie opisuje cały Prokocim Towarowy. Pomijam że jedna grupa torów kierunkowych cała zarośnięta trawą i krzakami, ale w ogóle ruch jakiś nędzny. W rejonie PrB stał pod semaforem wyjazdowym do Gaja jeden pociąg, a jeszcze na "Krakowskich Ladacznicach" imprezowa jednostka czekała chyba 40 minut na jakikolwiek wolny tor na tej grupie. Na PrD było zupełnie pusto a niektóre tory wyglądały na niejeżdżone przez parę dni. Pod kładką koło PrC-31 smętnie pierdzi odnowiona stonka, jedyna żywa dusza w okolicy. Boję się żeby kiedyś ta stacja nie podzieliła losu Katowic Muchowca, bo jeśli rozwój ruchu towarowego przez małą obwodnicę i samej stacji będzie przebiegał w takim tempie jak dziś, to może tak być. Górka PrD-21 nie chodzi chyba od czterech lat. Potem zamknie się niepotrzebne nastawnie, rozjazdy wyłączy się z nastawiania i pozamyka na zamki, a tory zarosną krzaki. Resztę nastawni sprowadzi się do roli "posterunków odgałęźnych" prowadzących niewielki ruch po torach tranzytowych i wyjazd loków z szopy. Lokalizacja jest nawet dobra więc może po zerwaniu torów na grupach kierunkowych i przyjazdowych zrobi się jakieś centrum logistyczne albo market budowlany. Będzie przynajmniej więcej ludzi niż na Muchowcu gdzie dziś można wejść do ruin nastawni KMA i popatrzeć na wielką płaską łąke przypominającą że kiedyś były tu tory.
Offline szalony
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
12.08.2014 04:30
Trudno się dziwić, że dzisiejszy ruch nie przystaje do istniejącej infrastruktury, skoro kilka lat temu Prokocim stracił miano stacji rozrządowej.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
12.08.2014 05:03
Tak, ale wiele stacji straciło miano rozrządowych (utrata rejonu ciążenia) - np. Szczecin Port Centralny, Zajączkowo Tczewskie, Lublin Tatary, Łazy, Wrocław Brochów, a wiele stacji nigdy formalnie nie było rozrządowymi mimo że prowadziły/prowadzą rozrząd z górki - np. Toruń Główny (TrB/TrG), Kutno, D.G. Towarowa. A ruch tam jest o wiele większy niż w Krakowie. Ze stacji które widziałem to bardziej smutno od Prokocimia wyglądał tylko Zabrzeg Czarnolesie (Muchowiec pomijam bo tam już nie ma prawie nic).

Jeżeli moje wiadomości są na bieżąco to mamy w Polsce obecnie 3 stacje rozrządowe 😐 Są to: Poznań Franowo, Tarnowskie Góry, Skarżysko-Kamienna. Jest to nieco zaskakujące bo oznacza że status stacji rozrządowej utraciły tak potężne stacje jak Wrocław Brochów czy Łódź Olechów. Jeszcze w 2004 było coś koło 10 stacji rozrządowych.

BTW. Nie wiem na ile to jest aktualne ale w wykazie który mam istotnie są trzy stacje. I tak Prokocim, Nowa Huta, Zabrzeg Czarnolesie, Dąbrowa Górnicza Towarowa, Łazy, Wrocław Brochów, Rybnik towarowy i wiele innych znalazły się jako stacje manewrowe w rejonie stacji Tarnowskie Góry. Poznaniowi przypadły m. in. Zajączkowo Tczewskie, Gdynia Port.
Offline szalony
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
12.08.2014 09:47
Rozrząd prowadzony jest także na stacji Tarnów Filia, ruch jest mniejszy przez modernizację E30, ale nadal dość duży. Nie znam obecnego statusu stacji, ale gdy Prokocim tracił funkcję stacji rozrządowej to rozrząd przeniesiono właśnie do Tarnowa.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com