Strona główna» Komunikacja w Polsce» Łódź» Łódź - Tramwaje» Konstal 805Na» Konstal 805N-ML #1728+1729

Konstal 805N-ML #1728+1729

«Poprzednie zdjęcie: Konstal 805Na #1618+1619
Następne zdjęcie: Konstal 805Na #1603»

Konstal 805N-ML #1728+1729

Data zrobienia zdjęcia: 24 czerwca 2014 roku (wtorek)
Opis: Jeden z dwóch najnowszych składów po modernizacji, niczym specjalnym nie wyróżnia się od poprzednika 1620.
Słowa kluczowe: #1728+1729 Zgierska Łódź Konstal 805N 805N-ML linia_4
Data dodania zdjęcia: 06.07.2014 17:41, Wyświetleń: 1883, Pobrań: 6, Wielkość pliku: 499.8 KB
Dodał: lukas22

Ostatnie komentarze

gdanszczanin
Użytkownik

Komentarzy: 283
07.07.2014 00:07
Wszystkie miasta starają się zezłomować stopiątki a Uć uparcie reanimuje trupy. Gdzie tu logika?
Offline gdanszczaninslazynski.lukasz at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
07.07.2014 00:19
Nie każdy ma pieniądz na nowy wagon 🙂
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
07.07.2014 07:33
gdanszczanin napisał(a):
Wszystkie miasta starają się zezłomować stopiątki a Uć uparcie reanimuje trupy. Gdzie tu logika?


Te co mądrzejsze nie starają się wymieniać starego taboru na dwa razy starszy.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Dziki
Użytkownik

Komentarzy: 356
07.07.2014 08:48
Zamiast tasować się nad wiekiem taboru radzę pochylić się nad kosztami eksploatacji. A tu już Konstal wypada cieniutko.
Offline Dziki
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
07.07.2014 11:35
Udowodnij.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
07.07.2014 15:53
Koszt eksploatacji kosztem eksplotacji, kiedyś Politechnika Krakowska z tego co pamiętam robiła badania na temat poboru prądu przez 105Na, NGT6 i GT6 lub E1. Ale koszt samej modernizacji daje do myślenia.

W MPK Łódź za kwotę 900 tysięcy złotych dostajemy jeden tego typu wagon, czyli cały skład kosztuje 1,8 mln zł.

MPK Kraków za jednego EU8N (koszt obejmujący sprowadzenie E6 i przebudowę) dawało nie więcej jak 1 mln zł.

I co mamy w obydwu wagonach w tych cenach? Obydwa pociągi (805N i EU8N) po modernizacji mają wyremontowane wnętrze i nowy system informacji pasażerskiej. Potem zaczynają się już same różnice:
EU8N mają klimatyzację przedziału pasażerskiego, 805N-ML nie. W przeciwieństwie do kolegów z Konstalu, EU8N mają człon niskopodłogowy oraz są jednoprzestrzenne.

Więc pytanie, czy wolimy pozostanie za 1,8 mln zł w tym co mamy w imię zasad, czy za 1 mln móc wprowadzić trochę nowości ułatwiających życie przewoźnikowi i pasażerom. No i nie wiem jak w przypadku łódzkich 805-tek, ale w naszym MPK prowadzący, hamowanie EU8N i E1, zarówno to awaryjne, jak i robocze, uważają za o wiele pewniejsze i skuteczniejsze od tego ze 105Na - a to kwestia wpływająca na bezpieczeństwo pasażerów oraz innych uczestników ruchu. Wiek to nie wszystko, liczy się standard oferowany przez pojazd. Szczególnie, że w czasach 111N Kuba, narzekałeś, że PH wysyła je na 16-stkę, w momencie kiedy mamy dużo stopiątek w lepszym stanie technicznym. A 111-stki to były wtedy jedne z najmłodszych w nowohuckiej zajezdni 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
XeeRooX
Użytkownik

Komentarzy: 1706
07.07.2014 17:22
Pewnie się mylę, więc wyprowadźcie mnie z błędu (proszę 😉 ). Czatowiec przytoczył tu porównanie 805N i EU8N. Jeżeli dajmy na to łódź chciała by sprowadzić sobie jakiś wagon + przerobić go pod siebie, to automatycznie wagon musiałby przejść cały proces homologacyjny ? Chodzi mi tu głównie o różnicę w wózkach, bo zakładam że takowych już gotowych pod E6/EU8N nie ma. Dawało by to oczywiście dodatkowe koszty i nie wiem czy te 800 tysięcy różnicy by wystarczyło. Więc wydaje mi się, że dobrze że cokolwiek modernizują, natomiast to że mógłby być to inny tramwaj lub odpowiednia modernizacja to inna sprawa 😛
Offline XeeRooXtomasz.k at fotozajezdnia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
07.07.2014 19:35
czatowiec napisał(a):
Szczególnie, że w czasach 111N Kuba, narzekałeś, że PH wysyła je na 16-stkę, w momencie kiedy mamy dużo stopiątek w lepszym stanie technicznym. A 111-stki to były wtedy jedne z najmłodszych w nowohuckiej zajezdni 😉


Ile to lat temu było i jak w tamtym czasie wyglądał standard "utrzymania" taboru w GOPie? Przecież oni wtedy byli w stanie ze stosunkowo nowych wagonów 116Nd zrobić nienadające się do niczego truchło, więc łatwo sobie wyobrazić, w jakim stanie przyjechał do nas 13-letni skład. Teraz oczywiście sytuacja uległa sporej zmianie.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl