Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Remonty/Inwestycje» Tramwaj na Górkę Narodową» Tramwaj na Górkę Narodową - projekt

Tramwaj na Górkę Narodową - projekt

«Poprzednie zdjęcie: Tramwaj na Górkę Narodową 2023-07-15
Następne zdjęcie: Tramwaj na Górkę Narodową - projekt»

Tramwaj na Górkę Narodową - projekt

Data zrobienia zdjęcia: 27 czerwca 2014 roku (piątek)
Opis: Preferowany obecnie przez miasto projekt trasy tramwaju do Górki Narodowej na odcinku od pętli Krowodrza Górka do ul. Pachońskiego.
Słowa kluczowe: projekt schemat tramwaj_na_Górkę_Narodową
Data dodania zdjęcia: 27.06.2014 13:57, Wyświetleń: 3875, Pobrań: 36, Wielkość pliku: 668.0 KB
Dodał: Sędzia Czesław
IPTC Info
Object name: ark3

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
27.06.2014 14:41
Od razu można miastu powiedzieć żeby sobie darowało. Przy tej ilości jednopoziomowych skrzyżowań (z ulicą, z przejściem dla pieszych, z DDR, z innymi torami) plus przystanki, tramwaj nie uzyska większej prędkości średniej od pieszego. Tym bardziej, jeżeli trafi się jeden za drugim.
Takie tempo podróży nie przekona klientów, więc wożone będzie powietrze.
To może jednak lepiej zainwestować w olimpiadę?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
hejho20
Użytkownik

Komentarzy: 510
27.06.2014 14:49
A może po prostu darować sobie budowę drogi?
Offline hejho20mat.hejmo at gmail.com
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
27.06.2014 16:18
Nie pozostaje nic innego jak tylko pogratulować kolejnego wspaniałego projektu, kolejnej wspaniałej autostrady w centrum miasta. Mam nadzieje, że są już opracowywane dalsze plany pociągnięcia tej drogi w kierunku Prądnickiej i dalej przez Długą do Sławkowskiej 😈
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.06.2014 16:34
Ależ jednopoziomowe skrzyżowanie na trasie tramwaju może być i co 50 m. Wystarczy, że się na nim nie zatrzyma. Nawet powinno, bo estakady i tunele utrudniają dostęp do przystanków, rozcinają miasto itp. A ponadto strasznie kosztują.

Przecież mądrzejsi od nas wiedzą to od co najmniej kilkunastu lat.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
27.06.2014 19:02
Unrealgod napisał(a):
tramwaj nie uzyska większej prędkości średniej od pieszego. Tym bardziej, jeżeli trafi się jeden za drugim.


Chciałbym zobaczyć pieszego chodzącego ze średnią prędkością bliską 30km/h.
Od Bieżanowskiej na Kurdwanów też są przejazdy, przejścia, zjazdy z boku na pas rozdzielający i znów na bok - a mimo to tramwaj osiąga właśnie taką: 26-29km/h.

Tak, kiedyś z ciekawości zmierzyłem.
Tak, kilka razy dzień po dniu.
Offline gs
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
28.06.2014 08:39
Na odcinku ~3km, tramwaj ma jakiś 6 skrzyżowań ze światłami i całkiem wydzielone torowisko. Osiąga tam prędkość średnią roweru.
Tymczasem na projekcie, od Bratysławskiej do Pachońskiego jest jakieś ~1,5km, a ilość świateł porównywalna.
@gs: jak myślisz, jaka tu będzie średnia prędkość?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
28.06.2014 11:01
Znów przesadzasz.
Zakładając, że odcinek Bieżanowska-Kurdwanów liczymy od przystanku Bieżanowska (ZA światłami) do przystanku Kurdwanów (PRZED światłami) to sygnalizacji jest dokładnie 7.
Jak doliczysz Bieżanowską to 8 - a przynajmniej część z pomiarów liczyłem od zatrzymania na tych światłach.
Tu widzę nie więcej niż 4:
1) Bratysławska
2) Fieldorfa Nila
3) wjazd na pętlę
4) Opolska
Cztery, czyli połowa tego, co na Kurdwanów. Odległość o połowę mniejsza, czyli "zagęszczenie" takie samo jak na Kurdwanów.

Zresztą obecnie na odcinku Bratysławska - pętla masz trzy sygnalizacje i problemu chyba nie ma, a tramwaje jeżdżą sprawnie (tak, korzystam).

Jeden pozytyw: dostrzegłeś, że pisanie o średniej prędkości pieszego jest oderwane od rzeczywistości i zaczynasz porównywać do roweru. Co też nie do końca jest prawdziwe - trudno bowiem uznać, że rowerzysta w ruchu miejskim ma szansę osiągnąć średnią prędkość 26-29km/h.
Offline gs
tophie
Użytkownik

Komentarzy: 390
28.06.2014 15:41
Ja to się dziwię, że ktoś się pod tym bublem podpisał. 😕
Offline tophie
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
28.06.2014 16:10
tophie napisał(a):
Ja to się dziwię, że ktoś się pod tym bublem podpisał. 😕

U nas to ostatnio to same buble, autostrada z Ruczaju, Connecto dla biedoty zamiast Citaro pomalowane przez ślepego plastyka a na dodatek jeszcze niekończące się bajki o metrze.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
28.06.2014 17:54
tophie napisał(a):
Ja to się dziwię, że ktoś się pod tym bublem podpisał. 😕


Ten kto się pod tym podpisał jest niewątpliwie przekonany że wykonał kawał solidnej roboty 😈
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
28.06.2014 18:08
Nie sądzę, ten kto się pod tym podpisał zapewne wie, że ten projekt odbiega od innych realizowanych w dzisiejszych czasach w tej części świata, ale wykonał założenia zamawiającego.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
01.07.2014 08:00
AndrzejK napisał(a):
Nie sądzę, ten kto się pod tym podpisał zapewne wie, że ten projekt odbiega od innych realizowanych w dzisiejszych czasach w tej części świata, ale wykonał założenia zamawiającego.


http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,16241191,Konflikt_o_droge_przy_planowanej_linii_tramwajowej.html#LokKrakTxt#ixzz366YaZ8vc

cytat z podlinkowanego artykułu:

Cytat:
To na tę drogę nie chcą zgodzić się mieszkańcy Krowodrzy obecni na spotkaniu z urzędnikami. - Ideę budowy linii tramwajowej rozumie większość z nas. Sami wybieraliśmy mieszkania ze względu na bliskość przystanku tramwajowego, więc rozumiemy, że w innych rejonach miasta tramwaj jest oczekiwany - mówi pani Karolina, która w Krowodrzy mieszka od ponad 10 lat. - Wpuszczania samochodów pod okna bloków nikt jednak nie pojmuje. Na dodatek urzędnicy nie podawali na spotkaniu argumentów, że ta droga jest potrzebna. Kiedy stawało się jasne, że droga nikomu nie odpowiada, przedstawiciel projektantów nie wytrzymał i zapytał, po co sprowadzaliśmy się do miasta, skoro przeszkadzają nam samochody - opisuje przebieg spotkania.


Tak więc mam pewne wątpliwości czy osoby to coś projektujące mają świadomość tego co się obecnie realizuje na świecie. Raczej obstawiałbym okres zachłyśnięcia się posiadanym samochodem i chęć (mniej lub bardziej świadomą) podporządkowaniu mu całego otoczenia...
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
01.07.2014 13:55
A może, w końcu w tych konsultingach siedzą ludzie z rozmaitymi poglądami.

Też w temacie:

http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-ekranach-akustycznych-i-halasie-w-duzych-miastach.html
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl