Tramwaj na Górkę Narodową - projekt
«Poprzednie zdjęcie: Tramwaj na Górkę Narodową 2023-07-15
Następne zdjęcie: Tramwaj na Górkę Narodową - projekt»
Tramwaj na Górkę Narodową - projekt
|
|
Ostatnie komentarze
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 27.06.2014 14:41 |
||
hejho20 Użytkownik Komentarzy: 510 27.06.2014 14:49 |
A może po prostu darować sobie budowę drogi?
|
|
sarzek Administrator Komentarzy: 1859 27.06.2014 16:18 |
Nie pozostaje nic innego jak tylko pogratulować kolejnego wspaniałego projektu, kolejnej wspaniałej autostrady w centrum miasta. Mam nadzieje, że są już opracowywane dalsze plany pociągnięcia tej drogi w kierunku Prądnickiej i dalej przez Długą do Sławkowskiej 😈
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 27.06.2014 16:34 |
Ależ jednopoziomowe skrzyżowanie na trasie tramwaju może być i co 50 m. Wystarczy, że się na nim nie zatrzyma. Nawet powinno, bo estakady i tunele utrudniają dostęp do przystanków, rozcinają miasto itp. A ponadto strasznie kosztują.
Przecież mądrzejsi od nas wiedzą to od co najmniej kilkunastu lat. |
|
gs Użytkownik Komentarzy: 240 27.06.2014 19:02 |
Unrealgod napisał(a): tramwaj nie uzyska większej prędkości średniej od pieszego. Tym bardziej, jeżeli trafi się jeden za drugim. Chciałbym zobaczyć pieszego chodzącego ze średnią prędkością bliską 30km/h. Od Bieżanowskiej na Kurdwanów też są przejazdy, przejścia, zjazdy z boku na pas rozdzielający i znów na bok - a mimo to tramwaj osiąga właśnie taką: 26-29km/h. Tak, kiedyś z ciekawości zmierzyłem. Tak, kilka razy dzień po dniu. |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 28.06.2014 08:39 |
Na odcinku ~3km, tramwaj ma jakiś 6 skrzyżowań ze światłami i całkiem wydzielone torowisko. Osiąga tam prędkość średnią roweru.
Tymczasem na projekcie, od Bratysławskiej do Pachońskiego jest jakieś ~1,5km, a ilość świateł porównywalna. @gs: jak myślisz, jaka tu będzie średnia prędkość? |
|
gs Użytkownik Komentarzy: 240 28.06.2014 11:01 |
Znów przesadzasz.
Zakładając, że odcinek Bieżanowska-Kurdwanów liczymy od przystanku Bieżanowska (ZA światłami) do przystanku Kurdwanów (PRZED światłami) to sygnalizacji jest dokładnie 7. Jak doliczysz Bieżanowską to 8 - a przynajmniej część z pomiarów liczyłem od zatrzymania na tych światłach. Tu widzę nie więcej niż 4: 1) Bratysławska 2) Fieldorfa Nila 3) wjazd na pętlę 4) Opolska Cztery, czyli połowa tego, co na Kurdwanów. Odległość o połowę mniejsza, czyli "zagęszczenie" takie samo jak na Kurdwanów. Zresztą obecnie na odcinku Bratysławska - pętla masz trzy sygnalizacje i problemu chyba nie ma, a tramwaje jeżdżą sprawnie (tak, korzystam). Jeden pozytyw: dostrzegłeś, że pisanie o średniej prędkości pieszego jest oderwane od rzeczywistości i zaczynasz porównywać do roweru. Co też nie do końca jest prawdziwe - trudno bowiem uznać, że rowerzysta w ruchu miejskim ma szansę osiągnąć średnią prędkość 26-29km/h. |
|
tophie Użytkownik Komentarzy: 390 28.06.2014 15:41 |
Ja to się dziwię, że ktoś się pod tym bublem podpisał. 😕
|
|
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 28.06.2014 16:10 |
tophie napisał(a): Ja to się dziwię, że ktoś się pod tym bublem podpisał. 😕 U nas to ostatnio to same buble, autostrada z Ruczaju, Connecto dla biedoty zamiast Citaro pomalowane przez ślepego plastyka a na dodatek jeszcze niekończące się bajki o metrze. |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 28.06.2014 17:54 |
tophie napisał(a): Ja to się dziwię, że ktoś się pod tym bublem podpisał. 😕 Ten kto się pod tym podpisał jest niewątpliwie przekonany że wykonał kawał solidnej roboty 😈 |
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 28.06.2014 18:08 |
Nie sądzę, ten kto się pod tym podpisał zapewne wie, że ten projekt odbiega od innych realizowanych w dzisiejszych czasach w tej części świata, ale wykonał założenia zamawiającego.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 01.07.2014 08:00 |
AndrzejK napisał(a): Nie sądzę, ten kto się pod tym podpisał zapewne wie, że ten projekt odbiega od innych realizowanych w dzisiejszych czasach w tej części świata, ale wykonał założenia zamawiającego. http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,16241191,Konflikt_o_droge_przy_planowanej_linii_tramwajowej.html#LokKrakTxt#ixzz366YaZ8vc cytat z podlinkowanego artykułu: Cytat: To na tę drogę nie chcą zgodzić się mieszkańcy Krowodrzy obecni na spotkaniu z urzędnikami. - Ideę budowy linii tramwajowej rozumie większość z nas. Sami wybieraliśmy mieszkania ze względu na bliskość przystanku tramwajowego, więc rozumiemy, że w innych rejonach miasta tramwaj jest oczekiwany - mówi pani Karolina, która w Krowodrzy mieszka od ponad 10 lat. - Wpuszczania samochodów pod okna bloków nikt jednak nie pojmuje. Na dodatek urzędnicy nie podawali na spotkaniu argumentów, że ta droga jest potrzebna. Kiedy stawało się jasne, że droga nikomu nie odpowiada, przedstawiciel projektantów nie wytrzymał i zapytał, po co sprowadzaliśmy się do miasta, skoro przeszkadzają nam samochody - opisuje przebieg spotkania. Tak więc mam pewne wątpliwości czy osoby to coś projektujące mają świadomość tego co się obecnie realizuje na świecie. Raczej obstawiałbym okres zachłyśnięcia się posiadanym samochodem i chęć (mniej lub bardziej świadomą) podporządkowaniu mu całego otoczenia... |
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 01.07.2014 13:55 |
A może, w końcu w tych konsultingach siedzą ludzie z rozmaitymi poglądami.
Też w temacie: http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-ekranach-akustycznych-i-halasie-w-duzych-miastach.html |
|
Takie tempo podróży nie przekona klientów, więc wożone będzie powietrze.
To może jednak lepiej zainwestować w olimpiadę?