Solaris InterUrbino 12 #KR 162NH
«Poprzednie zdjęcie: Van Hool TDX27 #P143
Następne zdjęcie: Man Lion's Coach #43»
Solaris InterUrbino 12 #KR 162NH
|
|
Ostatnie komentarze
t1974 Użytkownik Komentarzy: 383 04.05.2014 16:39 |
Może i tanio, ale to miejski autobus.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 04.05.2014 17:15 |
Dwukrotnie krótszy czas przejazdu i dużo niższa cena biletu. InterUrbino bynajmniej nie jest autobusem miejskim.
Jeszcze kilka lat takiej jakości pasażerskich przewozów kolejowych i będzie można zamykać dworce. |
|
Sędzia Czesław Administrator Komentarzy: 986 04.05.2014 17:25 |
t1974 napisał(a): Może i tanio, ale to miejski autobus. Jest zrywny i cichy, ma układ siedzeń typowy dla autobusu turystycznego. Nie wiem ile ma cech konstrukcyjnych i technicznych wziętych z serii Urbino, ale to ile pali i jaki ma okres bezproblemowej eksploatacji mnie nie interesuje jako pasażera. Poza tym część kursów tego przewoźnika wykonywana jest Irizarami. |
|
t1974 Użytkownik Komentarzy: 383 04.05.2014 17:26 |
dzięki za info..... 😁
|
|
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 04.05.2014 19:41 |
do tego wybrane unibusy za 4 zł 😉
|
|
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 04.05.2014 21:22 |
W 2013 roku do Wrocławia jechałem LinkBusem i właśnie Solarisem InterUrbino. Powiem tak, to jest tak jakby z krakowskich Urbino12 wymontować siedzenia i wmontować z autobusu turystycznego. Pudło to jest dokładnie to samo, różni się tylko układem drzwi, w zasadzie jest to Urbino12 w wersji międzymiastowej. Komfort jazdy, wcale nie najgorszy. Ale nie jest to autobus na wielogodzinne podróże.
|
|
mzk804 Użytkownik Komentarzy: 519 04.05.2014 21:37 |
Aż się kiedyś ruszę przetestować takie IU12. Najnowszą wersją już jechałem.
|
|
Kasztann44 Użytkownik Komentarzy: 1858 04.05.2014 22:11 |
Nie jestem ekonomistą, ale zastanawiam się jak dając takie ceny interes może się opłacać i przewoźnik zarabia ❓?
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 04.05.2014 22:38 |
Nie musi zarabiać, a przynajmniej nie teraz 😉 Może być to tzw. Walmartowanie rynku, czyli wojna z konkurencją na to kto dłużej wytrzyma ceny poniżej kosztów.
|
|
volferssj Użytkownik Komentarzy: 372 09.05.2014 22:25 |
Nie wiem jak ten przed fl ale nówka ma max. 55 miejsc plus pilot i podobno pali 25l/100km. Koszty paliwa wychodzą ok. 133zł/100km. Pensja kierowcy to ile? 30-40zł/kurs?
Zyski są lub przynajmniej mogą być. |
|
Przemek Użytkownik Komentarzy: 801 09.05.2014 22:30 |
A na Wrocław-Kraków Link-Bus z Lajkonikiem zawiązał sojusz "przeciwko Polskiemu Busowi" 😉
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 09.05.2014 23:30 |
Rozmawiając swojego czasu z kierowcą takiego właśnie autobusu usłyszałem że koszt przejazdu na takiej trasie mieści się w granicach 700zł (paliwo, stalexport, viatool)
|
|
volferssj Użytkownik Komentarzy: 372 09.05.2014 23:44 |
Unrealgod napisał(a): Rozmawiając swojego czasu z kierowcą takiego właśnie autobusu usłyszałem że koszt przejazdu na takiej trasie mieści się w granicach 700zł (paliwo, stalexport, viatool) Koszty paliwa wyliczyłem dla średnio 5,3zł/l. Koszty na A4 to 30-49zł (zależy jak podepną IU). Coś mi te 7 stów nie leży. Przewoźnik to firma nastawiona na zysk, a nie fundacja charytatywna. |
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 10.05.2014 12:18 |
No tak, bo przecież tylko paliwo jest kosztem. Nic tylko zaczynać działalność w transporcie 😛
Niewymienione: raty leasingowe, ubezpieczenie pojazdu i ew. kierowcy (od szkód na mieniu pracodawcy), pozostałe płyny eksploatacyjne (oleje, AdBlue, czy nawet głupi płyn do spryskiwacza), podatek od środków transportu, przeglądy i bieżące naprawy, koszt stacjonowania pojazdu w bazie, badania techniczne, obsługa (i zamrożenie) wymaganego ustawą zabezpieczenia finansowego na każdy pojazd, opłaty dworcowe, wydanie odpisu licencji, księgowość i kasa fiskalna (w tym jej serwisowanie, papier), koszty personalne (wypłata netto+podatek+ZUS, ewentualnie socjal, ale także np. posyłanie kierowcy na badania i szkolenia okresowe czy BHP, ponadto płatny jest nie tylko czas jazdy, ale i postoje, zjazd, wyjazd i obsługa codzienna), czy w końcu ciężki do oszacowania koszt podjęcia ryzyka jakim w ogóle jest działalność - to wszystko chyba jednak ma jakieś odzwierciedlenie w kosztach, nie? |
|
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 10.05.2014 12:53 |
Jak PolskiBus wszedł na trasę Kraków - Wrocław, to LinkBusowi jak i Lajkonikowi sporo krwi napsuł, w początkowym okresie istnienia linii P14 PB ci pierwsi sporo kursów odwoływali. Nie wiem jak teraz to wygląda.
|
|
thomas_ Administrator Komentarzy: 6592 10.05.2014 13:03 |
LinkBus nie obsługuje już tej trasy. Został tylko Lajkonik.
A PB podniósł ceny biletów. |
|
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 10.05.2014 22:18 |
@piotr102n: od grudnia, ale którego roku? Nie wygląda na to, by na odcinku Kraków-Katowice miało być jakieś znaczne przyspieszenie w nowym rozkładzie.
|
|
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 10.05.2014 23:14 |
Czyli tzw "protezą Koniecpolską" ? rozumiem że z Krakowa kolejową "8" następnie w Kozłowie na "64" i do Koniecpola?, odcinek linii "64" od Starzyn do Koniecpola jest jednotorowy. To nie lepiej wyremontować E30 miedzy Krakowem a Katowicami tylko takie ogromne koło robić?
Poza tym od Włoszczowy właśnie przez Koniecpol, Częstochowę, Lubliniec, Fosowskie ma Pendolino śmigać do Wrocławia z Warszawy |
|
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 11.05.2014 07:31 |
Nieopłacalne to będzie z powodu tego, że przez Koniecpol nie zbiorą odpowiedniego potoku pasażerskiego, żeby to się mogło opłacać w formie większej niż 1 para na dobę... Choć PKP z logiką i ekonomią często nie było po drodze...
|
|
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 11.05.2014 13:49 |
Ale Ekspresy nie będą się zatrzymywać w Koniecpolu, no może w Częstochowie ewentualnie, ale jeśli by czas przejazdu nawet przez Miechów, Kozłów, Koniecpol, Częstochowę się zbliżył do czasu przejazdu autobusem po A4 z Krakowa do Wrocławia, to już by to mogło być opłacalne. Kolejowa "8" po modernizacji, linia "64" również, "proteza Koniecpolska" również zmodernizowana.
Więc alternatywa jest, bo obecna E30 od Krakowa do Katowic to jakaś kpina. |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 11.05.2014 13:54 |
Żeby w tym momencie zacząć konkurować z autobusami, trzeba by dać przynajmniej kilka par pociągów które kursowały by w przynajmniej porównywalnym czasie za dosłownie kilka złotych od pasażera.
Jakkolwiek brzmi to nie realnie, tak za kilka lat stanie się całkiem niemożliwe, chyba że expresowe pociągi będą darmowe. |
|