TKt48-191
TKt48-191
Data zrobienia zdjęcia: | 22 czerwca 1994 roku (środa) |
Opis: | Kraków. Chciałoby się napisać: "pociąg retro do Niepołomic dojeżdża do posterunku odgałęźnego Kraków Wesoła"... Tymczasem trzeba się ograniczyć do stwierdzenia że niniejszy pociąg właśnie pokonuje przepust nad ulicą Miodową. |
Słowa kluczowe: | Tkt48 Tkt48-191 PKP Polskie_Koleje_Państwowe Kraków Kraków_Główny Miodowa D29-91 pociąg_retro archiwum90 1024px |
Data dodania zdjęcia: 24.03.2014 11:43, Wyświetleń: 1843, Pobrań: 22, Wielkość pliku: 338.6 KB | |
Dodał: | Wypalacz Rafał |
Ostatnie komentarze
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 24.03.2014 11:50 |
Szkoda że nie ma już obrotnic nigdzie (jedyna w Płaszowie), muszą latać tyłem, a to nie jest aż takie fotogeniczne.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 24.03.2014 11:53 |
Akurat tak się wtedy składało że do Niepołomic jechała tyłem, ale mam też zdjęcie jak jedzie przodem. Obrotnica w Płaszowie była wówczas czynna i używana, np. do obracania Ol12
|
|
gs Użytkownik Komentarzy: 240 24.03.2014 23:31 |
Unrealgod napisał(a): Szkoda że nie ma już obrotnic nigdzie (jedyna w Płaszowie), muszą latać tyłem, a to nie jest aż takie fotogeniczne. Nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem "już nigdzie". Może się mylę, ale nie wydaje mi się aby w przeszłości były na każdej końcówce - czy ich głównym zadaniem nie była po prostu możliwość ustawiania lokomotyw w hali? A to, że przy okazji mogły je odwracać - no właśnie: przy okazji. |
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 25.03.2014 13:36 |
Mylisz się 😛 W początkach kolei (mam na myśli czasy do mniej więcej lat 50-tych, może 60-tych 19 wieku) były na każdej stacji końcowej właśnie po to, by odwracać parowozy, których konstrukcja nie umożliwiała jeszcze wówczas efektywnej eksploatacji tendrem naprzód. Natomiast później już rzeczywiście było tak jak piszesz.
|
|
Przemek Użytkownik Komentarzy: 800 25.03.2014 17:01 |
TKt48 może prowadzić pociągi zarówno tendrem naprzód jak i drugą stroną, więc odwracanie tych lokomotyw w celu zmiany kierunku jazdy pociągu, nie jest konieczne.
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 26.03.2014 05:50 |
Taaak jasne, tyle że TKt48 nie ma tendra 😈 Poza tym napisałem wyraźnie, że rzecz dotyczy bardzo zamierzchłych początków kolei, a ta konstrukcja jest o jakieś 100 lat młodsza. Więc co tu w ogóle porównywać.
|
|
gs Użytkownik Komentarzy: 240 26.03.2014 22:04 |
Ok, mea culpa: założyłem bezpodstawnie, że chodzi o sytuacje z okresu, jaki żywi mogą pamiętać. Zwłaszcza, że "nie ma już" sugeruje ich istnienie i likwidację - a w okresie o którym wspomniałeś (lata pięćdziesiąte XIX wieku) istniały raptem pojedyncze linie kolejowe.
|
|
Przemek Użytkownik Komentarzy: 800 27.03.2014 02:38 |
Przyznaję się do błędu - faktycznie TKt48 nie posiada tendra - miałem oczywiście na myśli jazdę drugim czołem naprzód. Z przyzwyczajenia napisałem "tendrem", w rozumieniu skrzyni na węgiel 🙂
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 30.03.2014 20:21 |
W opisie tego zdjęcia wspomniałem o posterunku odgałęźnym Kraków Wesoła - dziś podczas spaceru przechodziłem Halicką i zauważyłem że trwa rozbiórka dwóch spośród trzech budynków znajdujących się na nasypie tuż przed mostem przez Wisłę, czyli pozostałości po nastawni i strażnicy?
http://malopolskie.atlaskolejowy.pl/?id=baza&poz=1957 |
|