Strona główna» Kolej» Parowozy» TKt48» TKt48-191

TKt48-191

«Poprzednie zdjęcie: TKt48-146
Następne zdjęcie: Tkt48-191»

TKt48-191

Data zrobienia zdjęcia: 22 czerwca 1994 roku (środa)
Opis: Kraków.

Chciałoby się napisać: "pociąg retro do Niepołomic dojeżdża do posterunku odgałęźnego Kraków Wesoła"...

Tymczasem trzeba się ograniczyć do stwierdzenia że niniejszy pociąg właśnie pokonuje przepust nad ulicą Miodową.
Słowa kluczowe: Tkt48 Tkt48-191 PKP Polskie_Koleje_Państwowe Kraków Kraków_Główny Miodowa D29-91 pociąg_retro archiwum90 1024px
Data dodania zdjęcia: 24.03.2014 11:43, Wyświetleń: 1843, Pobrań: 22, Wielkość pliku: 338.6 KB
Dodał: Wypalacz Rafał

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
24.03.2014 11:50
Szkoda że nie ma już obrotnic nigdzie (jedyna w Płaszowie), muszą latać tyłem, a to nie jest aż takie fotogeniczne.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.03.2014 11:53
Akurat tak się wtedy składało że do Niepołomic jechała tyłem, ale mam też zdjęcie jak jedzie przodem. Obrotnica w Płaszowie była wówczas czynna i używana, np. do obracania Ol12
Offline Wypalacz Rafał
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
24.03.2014 23:31
Unrealgod napisał(a):
Szkoda że nie ma już obrotnic nigdzie (jedyna w Płaszowie), muszą latać tyłem, a to nie jest aż takie fotogeniczne.

Nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem "już nigdzie". Może się mylę, ale nie wydaje mi się aby w przeszłości były na każdej końcówce - czy ich głównym zadaniem nie była po prostu możliwość ustawiania lokomotyw w hali? A to, że przy okazji mogły je odwracać - no właśnie: przy okazji.
Offline gs
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
25.03.2014 13:36
Mylisz się 😛 W początkach kolei (mam na myśli czasy do mniej więcej lat 50-tych, może 60-tych 19 wieku) były na każdej stacji końcowej właśnie po to, by odwracać parowozy, których konstrukcja nie umożliwiała jeszcze wówczas efektywnej eksploatacji tendrem naprzód. Natomiast później już rzeczywiście było tak jak piszesz.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 800
25.03.2014 17:01
TKt48 może prowadzić pociągi zarówno tendrem naprzód jak i drugą stroną, więc odwracanie tych lokomotyw w celu zmiany kierunku jazdy pociągu, nie jest konieczne.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
26.03.2014 05:50
Taaak jasne, tyle że TKt48 nie ma tendra 😈 Poza tym napisałem wyraźnie, że rzecz dotyczy bardzo zamierzchłych początków kolei, a ta konstrukcja jest o jakieś 100 lat młodsza. Więc co tu w ogóle porównywać.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
26.03.2014 22:04
Ok, mea culpa: założyłem bezpodstawnie, że chodzi o sytuacje z okresu, jaki żywi mogą pamiętać. Zwłaszcza, że "nie ma już" sugeruje ich istnienie i likwidację - a w okresie o którym wspomniałeś (lata pięćdziesiąte XIX wieku) istniały raptem pojedyncze linie kolejowe.
Offline gs
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 800
27.03.2014 02:38
Przyznaję się do błędu - faktycznie TKt48 nie posiada tendra - miałem oczywiście na myśli jazdę drugim czołem naprzód. Z przyzwyczajenia napisałem "tendrem", w rozumieniu skrzyni na węgiel 🙂
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
30.03.2014 20:21
W opisie tego zdjęcia wspomniałem o posterunku odgałęźnym Kraków Wesoła - dziś podczas spaceru przechodziłem Halicką i zauważyłem że trwa rozbiórka dwóch spośród trzech budynków znajdujących się na nasypie tuż przed mostem przez Wisłę, czyli pozostałości po nastawni i strażnicy?

http://malopolskie.atlaskolejowy.pl/?id=baza&poz=1957
Offline Wypalacz Rafał