Strona główna» Kolej» Kolej na Świecie» Wielka Brytania» B-101A

B-101A

«Poprzednie zdjęcie: GER Pump Trolley
Następne zdjęcie: 5-73050»

B-101A

Data zrobienia zdjęcia: 23 marca 2014 roku (niedziela)
Opis: Wansford. Po lewej szwedzka lokomotywa 4-6-0 Class B 101A z 1944 roku, a obok Routemaster. Widok na kocioł od środka.
Słowa kluczowe: 4-6-0 Class_B 101A B-101A AEC Routemaster NVR Nene_Valley_Railway Wansford Anglia Wielka_Brytania 1024px
Data dodania zdjęcia: 23.03.2014 16:26, Wyświetleń: 1459, Pobrań: 19, Wielkość pliku: 354.2 KB
Dodał: N8S

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
23.03.2014 19:55
Ciekawe skąd u anglików wzięła się taka sympatia do szwedzkiego taboru, zwłaszcza że jego skrajnia może w Anglii wywoływać spore problemy, jako że koleje w Szwecji mają szerszą niż zakładają normy UIC skrajnię. A w Anglii dla odmiany skrajnia jest węższa...
Offline Wypalacz Rafał
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
23.03.2014 20:04
Ale od czasu budowy Chunnelu (który sam jest w skrajni UIC) Anglicy zainteresowali się interoperacyjnością i wiele nowobudowanych/modernizowanych linii dostosowuje się jednak do norm europejskich.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
23.03.2014 20:24
Tylko czy czasem nie ograniczyli się z tymi przebudowami do trasy Tunel - Londyn (dzięki czemu do Londynu mógł dotrzeć niemiecki ICE)
Offline Wypalacz Rafał
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
23.03.2014 20:34
Są plany rozciągnięcia skrajni UIC na północ od Londynu, po przebiegu Midland Main Line.
No ale z Channel Tunnel Rail Link (czyli właśnie połączeniem Londyn - Folkestone) mieli o tyle łatwo, że budowano tę linię od zera 😉
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
23.03.2014 20:42
vear napisał(a):
Są plany rozciągnięcia skrajni UIC na północ od Londynu, po przebiegu Midland Main Line.


Tylko pytanie ile lat im zajmie realizacja tych planów, jak słusznie zauważyłes z połączeniem Londyn - Folkestone było im łatwiej bo budowali je od zera, a tu już będą musieli przebudować trasę istniejącą.
Offline Wypalacz Rafał