Strona główna» Komunikacja na Świecie» Czechy» Liberec» Tatra T3R.PV #20

Tatra T3R.PV #20

«Poprzednie zdjęcie: SOR BN12 #326
Następne zdjęcie: Tatra T3R.PV #21»

Tatra T3R.PV #20

Data zrobienia zdjęcia: 5 sierpnia 2012 roku (niedziela)
Opis: Liberec, ulica Na Bidě.

(Zasadniczo miałem zamiar napisać tu utrzymany w tonie ironiczno-sarkastycznym komentarz o wybitnie niefrasobliwym podejściu czeskich projektantów do kwestii bezpieczeństwa. O tym jak niczego nieświadomy przechodzeń cudem uniknął śmierci pod kołami krwiożerczego tramwaju idąc nieoddzieloną płotem od torowiska alejką. O dziesiątkach bogu ducha winnych pieszych korzystających każdego dnia z widocznego za tramwajem przejścia dla pieszych - pozbawionego chroniącej przed nieszczęściem sygnalizacji świetlnej, za to oznakowanego krzyżami św. Andrzeja, jakby to była linia kolejowa a nie tramwajowa... Taki miałem zamiar, jednak w trakcie pisania uświadomiłem sobie jedną przykrą rzecz - że czegokolwiek bym nie napisał i tak niczego by to nie zmieniło. Więc zrezygnowałem.)

Jako że niniejsze zdjęcie jest pierwszym jakie zamieszczam na Fotozajezdni, chciałbym skorzystać z okazji i na zaczynający się dziś 2014 rok życzyć wszystkim użytkownikom i widzom przede wszystkim zdrowia (bo bez tego cała reszta traci sens), pogody ducha, satysfakcji z wykonywanej pracy, pieniędzy w ilościach wystarczających na spełnienie marzeń - nawet jeśli nie wszystkich, to przynajmniej większości, udanych zdjęć itp, itd. 🙂
Słowa kluczowe: Tatra T3R.PV #20 linia_11 Dopravní_podnik_měst_Liberce_a_Jablonce_nad_Nisou DPMLJ Na_Bidě Liberec Czechy Republika_Czeska Česká_republika 990px
Data dodania zdjęcia: 01.01.2014 14:15, Wyświetleń: 1764, Pobrań: 28, Wielkość pliku: 432.6 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/350 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 05.08.2012 09:14:36
Długość ogniskowej: 63mm

Ostatnie komentarze

Pietrek
Użytkownik

Komentarzy: 177
01.01.2014 21:42
W wielu krajach przejazdy tramwajowe oznakowane są krzyżami św. Andrzeja... bo jaka jest różnica dla pieszego czy kierującego samochodem, czy po torach porusza się tramwaj czy pociąg?, w razie kolizji skutki są zawsze opłakane...
Offline Pietrekfaur at gazeta.pl
Coffee
Gość

02.01.2014 23:55
Rafale, choć zgadzam się z Tobą, to osobiście wolę zastawianie wszystkiego płotami/barierami, niż wysyłanie co chwila dźwigu by wyciągali debili spod wagonów.
Niestety mentalność Polaków jest zupełnie inna i widać to na każdym kroku.
 
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
03.01.2014 00:04
Tutaj tor jest nieco odsunięty od chodnika, więc można sobie pozwolić na brak płotka. Ale nie wyobrażam sobie np. nowo powstałego chodnika na Wielickiej bez jego odgrodzenia od torowiska (inna sprawa, że zamiast topornych rur z blachy ocynkowanej, mogłoby to zostać wykonane z bardziej estetycznych elementów z zielonej drucianej siatki, jak na Ruczaju).
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.01.2014 08:17
Coffee napisał(a):
Niestety mentalność Polaków jest zupełnie inna i widać to na każdym kroku.


Ależ Czesi też nie są aniołami. Ani Niemcami, jeśli chodzi o respektowanie przepisów.

vear napisał(a):
Ale nie wyobrażam sobie np. nowo powstałego chodnika na Wielickiej bez jego odgrodzenia od torowiska (inna sprawa, że zamiast topornych rur z blachy ocynkowanej, mogłoby to zostać wykonane z bardziej estetycznych elementów z zielonej drucianej siatki, jak na Ruczaju).


Co prawda, to prawda - jeśli chodzi o sens tego płotka. Ale jeśli chodzi o wykonanie, to mimo wszystko wydaje mi się że lepsze jest już takie rozwiązanie, jakie zastosowano - ta zielona siatka może i ładnie wygląda, ale wytrzymałość ma znacznie mniejszą.
Offline Wypalacz Rafał