Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Pojazdy testowe» Mercedes Conecto G» Mercedes Conecto G #MM999

Mercedes Conecto G #MM999

«Poprzednie zdjęcie: Mercedes Conecto G #MC399
Następne zdjęcie: Mercedes Conecto G #MM999»

Mercedes Conecto G #MM999

Data zrobienia zdjęcia: 21 listopada 2013 roku (czwartek)
Opis: Rondo Kocmyrzowskie.
Słowa kluczowe: Mercedes Conecto Conecto_G #MM999 Mobilis_Kraków Rondo_Kocmyrzowskie Kraków linia_152 autobus_testowy
Data dodania zdjęcia: 21.11.2013 22:55, Wyświetleń: 3982, Pobrań: 40, Wielkość pliku: 340.8 KB
Dodał: thomas_
IPTC Info
Byline: Tomasz Bielecki
Date created: 21.11.2013
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 40D
Czas ekspozycji: 1/320 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 640
Data utworzenia: 21.11.2013 14:19:23
Długość ogniskowej: 17mm

Ostatnie komentarze

Addrian
Użytkownik

Komentarzy: 149
22.11.2013 13:16
Fajny ten wyświetlacz z przodu. Myślę, że jego widoczność jest lepsza.
Offline Addrian
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
22.11.2013 13:36
Z przodu może tak, ale ten mały wyświetlacz z numerem linii tylko strasznie bije po oczach.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
volferssj
Użytkownik

Komentarzy: 372
22.11.2013 19:44
Podpisuję się pod obiema wypowiedziami 🙂.

Dlaczego kolory są różne? Turcy nie odróżniają czy montują jak leci?
Tylny jest mały (tylko na numer) czy duży (numer/końcówka)?
Offline volferssjtoretto84 at wp.pl
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
23.11.2013 10:01
Mały, sam numer w dodatku strasznie płaszczony- taki jak bursztyn z linią z boku u góry.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
I.G.I
Użytkownik

Komentarzy: 190
23.11.2013 13:51
volferssj napisał(a):
Podpisuję się pod obiema wypowiedziami 🙂.

Dlaczego kolory są różne? Turcy nie odróżniają czy montują jak leci?
Tylny jest mały (tylko na numer) czy duży (numer/końcówka)?


A czy nie słyszałeś o czymś takim jak różne warianty wyposażenia?
Offline I.G.Ihttp://phototrans.eu/16,1306,0.html
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
23.11.2013 17:04
Wyświetlacze są akurat nie tureckie tylko polskie, firma SiMS.
A kolor konkretnych wyświetlaczy to akurat życzenie Mercedesa, ale diody są RGB więc programowo można wyświetlić dowolny kolor.
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
volferssj
Użytkownik

Komentarzy: 372
23.11.2013 17:12
I.G.I napisał(a):
A czy nie słyszałeś o czymś takim jak różne warianty wyposażenia?


Owszem słyszałem. Różne warianty czyli... same białe lub same pomarańcze. Taki miks po prostu głupio wygląda.
Offline volferssjtoretto84 at wp.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
23.11.2013 17:13
Dokładnie, to nie jest jakiś wielki problem, ale jakoś nieprofesjonalnie wygląda.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
23.11.2013 21:18
Zikit powinien dążyć do unifikacji nie tylko barw miejskich na autobusach, norm spalin, wyposażenia itp , ale również do unifikacji użytkowanego taboru. W Krakowie cały tabor autobusowy powinien być od jednego producenta. Byłby wtedy porządek, a tak to będziemy mieli Solarisy, Mercedesy, AMZy i inne cuda. W przetargu powinno być wyznaczone jaka marka pojazdów ma być, a że w Krakowie jest największa liczba Solarisów, to w przetargu powinno być że ma być Solaris.
Offline TOMAS8112
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
23.11.2013 21:59
TOMAS8112 napisał(a):
a że w Krakowie jest największa liczba Solarisów, to w przetargu powinno być że ma być Solaris.

A wówczas Solaris mógłby sobie wstawić do cennika mnożnik krakowski i oferować przewoźnikom obsługującym Kraków pojazdy po cenach z kosmosu. Bo i tak MUSIELIBY kupić.
Offline gs
volferssj
Użytkownik

Komentarzy: 372
23.11.2013 22:49
gs napisał(a):
A wówczas Solaris mógłby sobie wstawić do cennika mnożnik krakowski


To jedna sprawa. Druga to naruszenie "wolności rynkowej". I mamy gwarantowaną wizytę z UOKiK 😈
Offline volferssjtoretto84 at wp.pl
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
24.11.2013 00:48
TOMAS8112, dlaczegóżto niby tabor zewnętrznej firmy, świadczącej usługi dla Miasta, miałby być unifikowany z MPK? I tak serwisują oddzielnie, więc zewnętrzna firma wybierze to, co będzie jej taniej.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 800
24.11.2013 01:40
TOMAS8112 napisał(a):
to w przetargu powinno być że ma być Solaris.
Idealna sprawa dla CBA.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
mziuuu
Użytkownik

Komentarzy: 299
24.11.2013 08:52
CBA, UOKiK, UZP... Trochę by się tego znalazło.
Offline mziuuuhttp://english.virtualbus.info/
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
24.11.2013 12:56
Po części oczywiście macie rację z tym naruszeniem wolności rynkowej, ale w tedy mielibyśmy w mieście sprawdzone wozy jednej lub dwóch marek. A tak to kupią jakieś wynalazki AMZ, co ani to pewnie bezpieczne, ani żywotne, przecież to firma która się specjalizuje w przebudowie furgonów do wożenia ziemniaków na busy. A w produkcji autobusów raczej ma małe doświadczenie.

Dlatego uważam że tutaj też ZiKiT powinien wstawić wytyczne.
Offline TOMAS8112
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
24.11.2013 12:59
Taki system funkcjonował tym kraju przez prawie 50 lat i czkawką odbija się do dzisiaj...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
wielkie_zuo
Użytkownik

Komentarzy: 50
24.11.2013 17:20
Mobilis to prywatna firma więc pozwólcie, żeby sama zadecydowała jakim taborem będzie obsługiwać linie. Jeżeli zamierzają kupić AMZ to widocznie opłaca im się to z ekonomicznego punktu widzenia. Nikt nie będzie kupował autobusów, które mają generować straty.. No chyba, że publiczne instytucje, które w naszym kraju słyną z marnowania pieniędzy 😉
Jak dla mnie mogą jeździć nawet MAZami, byle by spełniały warunki umowy.

Odnośnie ustalania taboru to już taki system mieliśmy.. I co jeździło? Złom, który w chwili produkcji był przestarzały (Jelcz, Konstal)
Offline wielkie_zuo
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
24.11.2013 18:00
Ale o Ikarusie tego powiedzieć nie można że to złomy, bo na ówczesne czasy to były wozy dość przyzwoite konstrukcyjnie itp. Rzecz jasna że w stosunku do zachodnich produkcji to był archaizm, ale nie zapominajmy że w tamtych czasach Europa była podzielona na "dwa światy" i akurat w tym świecie w którym się akurat Polska znajdowała, to chyba był jedyny możliwy i najlepszy wybór aby kupować Ikarusy.

Pragnę jaśniej wyjaśnić o co mnie chodzi z tym zakupem autobusów:
Zikit powinien w przetargu zastrzec aby zakupiony tabor pochodził od pewnych producentów. A jakim producentem jest AMZ?, dopiero raczkuje w produkcji autobusów. To tak jak np: ja bym sobie umyślał produkować autobusy gdzieś na wsi w wynajętej stodole, po czym zaoferował atrakcyjna cenę. Ale tak jak już mówiłem to nie są sprawdzone konstrukcje w eksploatacji, ani tym bardziej czy to bezpieczne.
Offline TOMAS8112
wielkie_zuo
Użytkownik

Komentarzy: 50
24.11.2013 18:27
Skoro są dopuszczone do ruchu to znaczy, że są bezpieczne. Nikt nie dopuści niebezpiecznej konstrukcji do przewozu ludzi.
To, że dasz niską cenę, to nie znaczy że ktoś kupi. Z punktu widzenia przewoźnika liczy się również bezawaryjność, czas/warunki gwarancji, koszt eksploatacji.
Kilka lat temu Solaris też raczkował, a teraz jest sporym producentem autobusów.. A uczyli się fachu na składaniu Neoplanów, więc nie widzę nic złego w przerabianiu busów.
CitySmile wygląda dość przyzwoicie, mam nadzieję, że się sprawdzi na ulicach i będzie mógł konkurować z Solarisem n a rynku krajowym/zagranicznym.

Zastanów się.. Czy jeżeli miałbyś firmę typu Mobilis to wtopiłbyś sporo kasy w niepewny produkt? 😉
Offline wielkie_zuo
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
24.11.2013 18:47
CitySmile to bardzo sensowny autobus i ma parę ciekawych rozwiązań przeniesionych np. z karetek pogotowia. AMZ to nie tylko zabudowywanie busów, polecam sobie więcej o tej firmie poczytać...
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
24.11.2013 18:48
Już nie mówiąc o tym, że za autobusy odpowiadają tam ludzie z bardzo dużym doświadczeniem w branży, a główny konstruktor pracował wcześniej długie lata w Solarisie.
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
24.11.2013 19:01
TOMAS8112, dwa obozy były, zacofanie było. Głównie z powodu takich pomysłów, jak twój.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
volferssj
Użytkownik

Komentarzy: 372
24.11.2013 21:08
pavlack napisał(a):
CitySmile (...) ma parę ciekawych rozwiązań przeniesionych np. z karetek pogotowia.


A możesz przytoczyć jakie? Tak po zdjęciach to raczej dobrego wrażenia nie robi.
Offline volferssjtoretto84 at wp.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
24.11.2013 21:36
Google nie boli. AMZ nie jest złą firmą.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
24.11.2013 22:15
wielkie_zuo napisał(a):


Zastanów się.. Czy jeżeli miałbyś firmę typu Mobilis to wtopiłbyś sporo kasy w niepewny produkt? 😉

To czy ten produkt jest pewny i niezawodny to się dopiero okaże po kilku latach eksploatacji na polskim i nie tylko rynku. Wszak od premiery minęło zaledwie dwa lata 08.06.2011. I za mała jeszcze liczba tych pojazdów jest na rynku.

Ja osobiście gdybym miał firmę przewozową typu Mobilis, w życiu bym nie kupił tego czegoś. Z prostej przyczyny - za krótki okres czasu ten model jest produkowany, za mała jeszcze liczba tych pojazdów jest w eksploatacji u przewozników. Dla mnie to jest pchanie się w nieznany produkt. Nie chciałbym po jakimś czasie, świecić oczami u organizatora komunikacji, za niewykonane kursy spowodowane ogromem awarii tych pojazdów.

Ja oczywiście Mobilisowi życzę jak najlepiej i jak najmniej awarii, jeśli się zdecyduje na zakup jednak tych pojazdów. To jest tylko moje zdanie na ten temat i ja bym się w coś takiego nie pchał.
Offline TOMAS8112
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
24.11.2013 23:17
TOMAS8112 napisał(a):

Ja osobiście gdybym miał firmę przewozową typu Mobilis, w życiu bym nie kupił tego czegoś. Z prostej przyczyny - za krótki okres czasu ten model jest produkowany, za mała jeszcze liczba tych pojazdów jest w eksploatacji u przewozników. Dla mnie to jest pchanie się w nieznany produkt. Nie chciałbym po jakimś czasie, świecić oczami u organizatora komunikacji, za niewykonane kursy spowodowane ogromem awarii tych pojazdów.
1.Mobilis to nie jest Twoja firma, a z drugiej strony jest to firma prywatna. Więc na pewno sposób wyboru pojazdów jest znacznie lepszy, niż "najniższa cena".
2. To, że dla Ciebie to jest nieznany produkt nie znaczy, że na przykład dla pracowników Mobilisa to jest nieznany produkt.
3. Mobilis jako firma nie będzie świecił oczami, tylko dostanie karę za niewywiązywanie się z kontraktu.
Z punktu 3 wynika prost wniosek, że mając szerokie możliwości wyboru na pewno dobrze sprawdzi, czym będzie nas woził. Żeby generować przychody, a nie koszty.
Offline gs
Coffee
Gość

24.11.2013 23:35
pavlack napisał(a):
Już nie mówiąc o tym, że za autobusy odpowiadają tam ludzie z bardzo dużym doświadczeniem w branży, a główny konstruktor pracował wcześniej długie lata w Solarisie.

Nie chcę nic sugerować, ale spod jego ręki wszyły (między innymi) Mobilisowe Urbina, o których raczej nie masz pochlebnego zdania.
Dominiak napisał(a):
Google nie boli. AMZ nie jest złą firmą.

Pewnie, że nie jest złą firmą. Jej brakuje doświadczenia, a jeden człowiek który ma dobrą sprawę skopiował wszelakie błędy i wady konstrukcyjne Neoplana i zabudował nową budą nie jest żadnym kierunkiem rozwoju i zdobywania doświadczenia.
gs napisał(a):
1.Mobilis to nie jest Twoja firma, a z drugiej strony jest to firma prywatna. Więc na pewno sposób wyboru pojazdów jest znacznie lepszy, niż "najniższa cena".

No nie bardzo. Tu działa zasada, na jakiej kilka lat temu MAZ się załapał na nasz rynek: Wozy były za niższą cenę, a zamawiający wziął ich na tyle, by przy następnych przetargach producent mógł się pochwalić doświadczeniem w postaci iluś tam dostarczonych wozów.
gs napisał(a):
3. Mobilis jako firma nie będzie świecił oczami, tylko dostanie karę za niewywiązywanie się z kontraktu.

Nie zapominaj, że jest jeszcze "karta przetargowa", której UMK i ZIKiT się cholernie boi w postaci "Znów Prezydent/UMK/ZIKiT dało ciała i czeka nas powtórka z PTS-u", a widać to choćby po tym jakie jest parcie na drugiego przewoźnika w Krakowie.
gs napisał(a):
Z punktu 3 wynika prost wniosek, że mając szerokie możliwości wyboru na pewno dobrze sprawdzi, czym będzie nas woził. Żeby generować przychody, a nie koszty.

Z tego nic nie wynika, prócz tego że na dobrą sprawę jakby przyszyło co do czego, to Mobilis zostawi miasto na lodzie (nawet płacąc karę), a MPK już takie szybkie i chętne do współpracy nie będzie.
 
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
25.11.2013 00:22
Coffee napisał(a):
a MPK już takie szybkie i chętne do współpracy nie będzie.

A nawet jakby chciało, to nie będzie miało czym pomóc, bo pozbędzie się nadmiaru niepotrzebnego już wtedy taboru.
Offline TOMAS8112
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
25.11.2013 01:57
Raczej się nie pozbędzie, a da tam gdzie teraz brakuje. A brakuje.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
25.11.2013 08:25
@Coffee
Jak dla mnie Mobilis wobec PTS to jakby inna liga. Więc i porównywanie przetargów na zasadzie "czeka nas powtórka z PTS-u" jest nieuprawnione.
A że parcie na drugiego (a może i trzeciego) przewoźnika jest to mnie nie dziwi. Nie sądzę np. aby MPK samo z siebie zaczęło inwestować w autobusy z klimatyzacją gdyby nie "parcie drugiego przewoźnika".

Ale w sumie czemu nie? Rozwińmy dalej pomysł TOMASa. Niech Rada Miasta Krakowa wprowadzi unifikację ubioru mieszkańców. Dlaczego bowiem mieszkańcy Krakowa są tak pstrokato poubierani? Każdy powinien nosić jedynie kurtki firmy X i spodnie firmy Y. Do tego w miejskim, niebieskim kolorze. Ze względu na efekt skali producent powinien obniżyć ceny, co będzie z pożytkiem dla mieszkańców. Do tego buty firmy Z. Pomyślcie jakie to ułatwienie dla szewców - zamiast męczyć się z różnymi rodzajami będą naprawiać jedynie trzy modele - jeden męski i dwa kobiece (płaskie i na szpilce).
Offline gs
Coffee
Gość

25.11.2013 09:35
Dominiak napisał(a):
Raczej się nie pozbędzie, a da tam gdzie teraz brakuje. A brakuje.

Na dzień dzisiejszy powiem: Nie licz na to 😏
 
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
25.11.2013 14:20
Że niby mają dalej ciągnąć jakże marny i kruchy żywot tych parchów z 1998 DD428 & 430-435? Bardzo wątpliwe zważywszy na ich stan na dzień dzisiejszy... Do tego 3 ALB out i już mamy 10 przegubów mniej...
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
25.11.2013 14:38
Czy gdyby się komuś nudziło, mógłby mi podać na których liniach Scanie CN 113CLL stanowią obecnie podstawę taborową?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
hejho20
Użytkownik

Komentarzy: 510
25.11.2013 15:36
Głównie płaszowskie strefy z Salwatora i Krowodrzy. W mieście za dużo ich nie ma 🙁.
Offline hejho20mat.hejmo at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
25.11.2013 16:45
Coffee napisał(a):
Na dzień dzisiejszy powiem: Nie licz na to 😏

A Ty co wyrocznia?
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Coffee
Gość

25.11.2013 19:55
Dominiak napisał(a):
A Ty co wyrocznia?

Nie, dobrze poinformowany realista 🙂
 
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
25.11.2013 23:40
Biorąc pod uwagę twórczość ZIKITu/Rady Miejskiej/'Sprawdzonego' Prezydenta raczej bym nie obstawiał jako pewnik nagłego wzmacniania linii gdzie obecnie mamy przeciążony tabor 12metrowy zwolnionymi przegubami z oddanych przez MPK linii, obstawiałbym to tylko jako bardzo ostrożne przypuszczenie.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com