Strona główna» Komunikacja w Polsce» Gorzów Wlkp.» Gorzów Wlkp. - Tramwaje» Wegmann 6ZGTW #258

Wegmann 6ZGTW #258

«Poprzednie zdjęcie: Konstal N #100
Następne zdjęcie: Wegmann 6EGTW #266»

Wegmann 6ZGTW #258

Data zrobienia zdjęcia: 5 sierpnia 2013 roku (poniedziałek)
Opis: Gorzów Wielkopolski, ulica Kazimierza Wielkiego.

A dokładnie skrzyżowanie z ulicą Franklina D. Roosevelta.

Z początkiem listopada 2013 ogłoszono projekt planu transportowego dla Gorzowa Wielkopolskiego zakładający - a jakże - likwidację trasy na Piaski...
Słowa kluczowe: Wegmann 6ZGTW #258 linia_2 MZK_Gorzów_Wielkopolski Gorzów_Wielkopolski Kazimierza_Wielkiego 1024px
Data dodania zdjęcia: 20.11.2013 23:17, Wyświetleń: 2121, Pobrań: 26, Wielkość pliku: 332.2 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/200 sec(s)
Wartość przysłony: F/9
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 05.08.2013 15:00:02
Długość ogniskowej: 45mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
20.11.2013 23:54
Zbyt długo się ten pomysł trzyma, by w końcu miał nie być zrealizowany.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
21.11.2013 13:17
Jak się zlikwiduje jedną z trzech końcówek i tym samym dwie z trzech linii to tylko krok do rezygnacji z tramwajów w ogóle.
Niestety, nie każdego dziś stać na utrzymanie dość kosztownych tramwajów w niewielkim mieście.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
21.11.2013 15:21
Tyle że jakoś Grudziądz czy Elbląg bez większego problemu nie tylko utrzymują ale i modernizują swoje tramwaje - czyli nie o pieniądze chodzi, tylko o priorytety i wizję miasta.
Offline Wypalacz Rafał
Michał76
Użytkownik

Komentarzy: 514
21.11.2013 18:25
W Gorzowie za dużo miesza obecny prezydent i robi wszystko aby pozbyć się tramwajów. Od lat jeżdżą stare trupy z Niemiec, a że wieczne nie są, to władza boi się skąd wziąć kasę na nowe wagony. O remontach torów i sieci już nie wspomnę. Więc lepiej wmawiać wszystkim, że tramwaj jest zbędny.
Offline Michał76michu168 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
22.11.2013 19:03
Nie znam konkretnie obecnej sytuacji ale jeżeli od lat nie inwestowano ani w sieć, ani w tabor to obecnie pewnie potrzebne są już nie naprawy i remonty a wymiana, zarówno torowiska jak i tramwajów. Ciężko o to obwiniać jedynie obecną ekipę.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
22.11.2013 19:50
Ale można ją ocenić. Jeśli w oficjalnych dokumentach przewiduje likwidację fragmentów sieci transportu szynowego na terenie aglomeracji i jednocześnie

1) nie jest to element programu rekonstrukcji sieci (np. tu likwidujemy ale tam budujemy alternatywę w lepszym przebiegu)
2) miasto stać na rozwój innej infrastruktury transportowej

to jest to zła ekipa.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
25.11.2013 19:12
Wybaczcie opóźnienie odpowiedzi - odnośnie projektu planu transportowego, to jednak przewiduje on budowę nowej trasy tramwajowej w północno-wschodniej części Gorzowa, w dzielnicy Górczyn. Miała by ona odbijać od trasy na Siwanę i przebiegać ulicami: Czereśniową, Piłsudskiego, Górczyńską, Bora-Komorowskiego do pętli przy Fieldorfa-Nila.
Tyle że patrząc na obecne podejście władz Gorzowa do tramwajów i fakt że najpierw jest planowane zamknięcie trasy na Piaski, a dopiero później budowa nowej trasy należy obawiać się następującego scenariusza działań:
- likwidacja trasy na Piaski
- opóźnienia rozpoczęcia budowy nowej trasy
- i w końcu odstąpienie od tejże budowy...

I na uzasadnienie dlaczego podejrzewam taki obrót wydarzeń cytat słów prezydenta Gorzowa:

Cytat:
Czy na Chrobrego, jeżeli zostawimy torowisko, będziemy mieli deptak? Trudno sobie wyobrazić, że ktoś pójdzie wtedy do Śnieżki i usiądzie w ogródku. To nie są warunki dla rozwoju biznesu ? przekonuje włodarz miasta.


Który chyba najlepiej oddaje jego tok myślenia - jakże inny od tego co można spotkać w krajach wyżej rozwiniętych, choćby we Francji...

Jak ktoś chce to może się jeszcze zapoznać z felietonem Tomasza Haładyja z częstochowskiego oddziału GW odnośnie sytuacji w Gorzowie
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
09.12.2013 14:24
Jest też łącznik między trasą na Piaski a trasą do Silwany biegnący al. Odrodzenia Polski oraz odnoga o tego co pisał Wypalacz Rafał prowadząca do pętli Szpital ulicami Dekerta i Czartoryskiego.

Ponadto jest aż 8 linii tramwajowych, z czego 4 startują spod dworca 😉

edit: i na Czereśniowej nie ma tramwaju. Nowa linia wchodzi w Piłsudskiego z al. Odrodzenia Polski.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
09.12.2013 15:29
http://radiogorzow.fm/radio-gorzow/wiadomosci-radia-gorzow/oto-propozycja-magistratu-na-gorzowskie-tramwaje/

Wygląda to bardzo pozytywnie, pytanie jak będzie z realizacją po wyborach samorządowych, jak na razie władze Gorzowa zrozumiały że upieranie się przy likwidacji raczej im nie przysporzy głosów.

Zwłaszcza że w wywiadzie sprzed niespełna tygodnia prezydent Gorzowa wystąpił z propozycją likwidacji trasy na Silwanę - po zbudowaniu trasy na Górczyn

http://www.rynek-kolejowy.pl/49661/gorzow_zeby_zainwestowac_w_tramwaje_trzeba_na_czyms_oszczedzic.htm
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
09.12.2013 15:49
Zobaczymy, czy uchwalą to 19 grudnia w Planie.

Nie chcę tu już dywagować, jakie są te władze i co mogą zrobić, ale realizacja całego planu może się wiązać z likwidacją Piasków i Silwany. Nie powiem, że to dobry pomysł, ale przy takiej reorganizacji byłoby to jakoś do przełknięcia. Piaski i Silwana powinny zostać jako pętle "drugorzędne" z jedną linią, ale jak im tak bardzo nie po drodze z tramwajami... to może być różnie.

Ale ten przedstawiony układ linii jest kuriozalny 🤣 Jedyną pętlą prócz dworca, z której powinna jechać więcej niż jedna linia to Fieldorfa-Nila. Chyba, że liczą na zrobienie cacy-majstersztyka rozkładu jazdy z równym taktem wszędzie, gdzie wszystko się będzie przeplatać.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl