Wegmann 6ZGTW #258
«Poprzednie zdjęcie: Konstal N #100
Następne zdjęcie: Wegmann 6EGTW #266»
Wegmann 6ZGTW #258
|
|
Ostatnie komentarze
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 20.11.2013 23:54 |
Zbyt długo się ten pomysł trzyma, by w końcu miał nie być zrealizowany.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 21.11.2013 13:17 |
Jak się zlikwiduje jedną z trzech końcówek i tym samym dwie z trzech linii to tylko krok do rezygnacji z tramwajów w ogóle.
Niestety, nie każdego dziś stać na utrzymanie dość kosztownych tramwajów w niewielkim mieście. |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 21.11.2013 15:21 |
Tyle że jakoś Grudziądz czy Elbląg bez większego problemu nie tylko utrzymują ale i modernizują swoje tramwaje - czyli nie o pieniądze chodzi, tylko o priorytety i wizję miasta.
|
|
Michał76 Użytkownik Komentarzy: 514 21.11.2013 18:25 |
W Gorzowie za dużo miesza obecny prezydent i robi wszystko aby pozbyć się tramwajów. Od lat jeżdżą stare trupy z Niemiec, a że wieczne nie są, to władza boi się skąd wziąć kasę na nowe wagony. O remontach torów i sieci już nie wspomnę. Więc lepiej wmawiać wszystkim, że tramwaj jest zbędny.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 22.11.2013 19:03 |
Nie znam konkretnie obecnej sytuacji ale jeżeli od lat nie inwestowano ani w sieć, ani w tabor to obecnie pewnie potrzebne są już nie naprawy i remonty a wymiana, zarówno torowiska jak i tramwajów. Ciężko o to obwiniać jedynie obecną ekipę.
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 22.11.2013 19:50 |
Ale można ją ocenić. Jeśli w oficjalnych dokumentach przewiduje likwidację fragmentów sieci transportu szynowego na terenie aglomeracji i jednocześnie
1) nie jest to element programu rekonstrukcji sieci (np. tu likwidujemy ale tam budujemy alternatywę w lepszym przebiegu) 2) miasto stać na rozwój innej infrastruktury transportowej to jest to zła ekipa. |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 25.11.2013 19:12 |
Wybaczcie opóźnienie odpowiedzi - odnośnie projektu planu transportowego, to jednak przewiduje on budowę nowej trasy tramwajowej w północno-wschodniej części Gorzowa, w dzielnicy Górczyn. Miała by ona odbijać od trasy na Siwanę i przebiegać ulicami: Czereśniową, Piłsudskiego, Górczyńską, Bora-Komorowskiego do pętli przy Fieldorfa-Nila.
Tyle że patrząc na obecne podejście władz Gorzowa do tramwajów i fakt że najpierw jest planowane zamknięcie trasy na Piaski, a dopiero później budowa nowej trasy należy obawiać się następującego scenariusza działań: - likwidacja trasy na Piaski - opóźnienia rozpoczęcia budowy nowej trasy - i w końcu odstąpienie od tejże budowy... I na uzasadnienie dlaczego podejrzewam taki obrót wydarzeń cytat słów prezydenta Gorzowa: Cytat: Czy na Chrobrego, jeżeli zostawimy torowisko, będziemy mieli deptak? Trudno sobie wyobrazić, że ktoś pójdzie wtedy do Śnieżki i usiądzie w ogródku. To nie są warunki dla rozwoju biznesu ? przekonuje włodarz miasta. Który chyba najlepiej oddaje jego tok myślenia - jakże inny od tego co można spotkać w krajach wyżej rozwiniętych, choćby we Francji... Jak ktoś chce to może się jeszcze zapoznać z felietonem Tomasza Haładyja z częstochowskiego oddziału GW odnośnie sytuacji w Gorzowie |
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 09.12.2013 14:24 |
Jest też łącznik między trasą na Piaski a trasą do Silwany biegnący al. Odrodzenia Polski oraz odnoga o tego co pisał Wypalacz Rafał prowadząca do pętli Szpital ulicami Dekerta i Czartoryskiego.
Ponadto jest aż 8 linii tramwajowych, z czego 4 startują spod dworca 😉 edit: i na Czereśniowej nie ma tramwaju. Nowa linia wchodzi w Piłsudskiego z al. Odrodzenia Polski. |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 09.12.2013 15:29 |
http://radiogorzow.fm/radio-gorzow/wiadomosci-radia-gorzow/oto-propozycja-magistratu-na-gorzowskie-tramwaje/
Wygląda to bardzo pozytywnie, pytanie jak będzie z realizacją po wyborach samorządowych, jak na razie władze Gorzowa zrozumiały że upieranie się przy likwidacji raczej im nie przysporzy głosów. Zwłaszcza że w wywiadzie sprzed niespełna tygodnia prezydent Gorzowa wystąpił z propozycją likwidacji trasy na Silwanę - po zbudowaniu trasy na Górczyn http://www.rynek-kolejowy.pl/49661/gorzow_zeby_zainwestowac_w_tramwaje_trzeba_na_czyms_oszczedzic.htm |
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 09.12.2013 15:49 |
Zobaczymy, czy uchwalą to 19 grudnia w Planie.
Nie chcę tu już dywagować, jakie są te władze i co mogą zrobić, ale realizacja całego planu może się wiązać z likwidacją Piasków i Silwany. Nie powiem, że to dobry pomysł, ale przy takiej reorganizacji byłoby to jakoś do przełknięcia. Piaski i Silwana powinny zostać jako pętle "drugorzędne" z jedną linią, ale jak im tak bardzo nie po drodze z tramwajami... to może być różnie. Ale ten przedstawiony układ linii jest kuriozalny 🤣 Jedyną pętlą prócz dworca, z której powinna jechać więcej niż jedna linia to Fieldorfa-Nila. Chyba, że liczą na zrobienie cacy-majstersztyka rozkładu jazdy z równym taktem wszędzie, gdzie wszystko się będzie przeplatać. |
|