Strona główna» Kolej» Elektryczne zespoły trakcyjne» ED250» ED250-001

ED250-001

«Poprzednie zdjęcie: ED250-001

ED250-001

Data zrobienia zdjęcia: 12 sierpnia 2013 roku (poniedziałek)
Opis: Wrocław Główny - Polski Pendolino
Słowa kluczowe: ED250 ED250-001 PKP_InterCity PKP_IC Pendolino Wrocław Dworzec prezentacja
Data dodania zdjęcia: 13.08.2013 00:43, Wyświetleń: 3338, Pobrań: 36, Wielkość pliku: 320.4 KB
Dodał: t1974
EXIF Info
Nazwa aparatu: NIKON CORPORATION
Model aparatu: NIKON D5100
Czas ekspozycji: 1/125 sec(s)
Wartość przysłony: F/3.8
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 12.08.2013 13:22:24
Długość ogniskowej: 24mm

Ostatnie komentarze

Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 801
13.08.2013 00:46
Tyle było puszenia się, że nie będzie można wejść bez przeszkód na peron żeby go pooglądać a tu sobie z SA135-009 wysiadłem dokładnie na peronie trzecim 😉
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
13.08.2013 08:20
Na Skyscrapercity w wątku [Wrocław] Który to już raz? można zobaczyć kilka zdjęć z tej prezentacji 🙂
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
13.08.2013 12:26
Fotki z tej prezentacji można zobaczyć wszędzie 😛
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
13.08.2013 12:40
Powiew współczesności na polskich torach.

Ciekawe czy IC rozważało zakup złomowanych obecnie TGV pierwszej generacji?
Wzorem MPK Kraków, można by kupić zachodni złom tanio i mimo niezbędnego dostosowania do polskich warunków (inne napięcie zasilania) i tak pewnie sporo zaoszczędzić w porównaniu do tych nowych składów. Podczas prezentacji, po odmalowaniu, wyglądały by równie kosmicznie - nowocześnie jak to Pendolino.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
13.08.2013 14:04
Galaktyczny Dziobak.😁
Przeróbka z 1,5kV może nie jest kosztowna, pytanie, czy stan techniczny pojazdów pozwala na dłuższą eksploatację. Wymagania dla takich maszyn są wyższe, niż dla zardzewiałych kibli.😛
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
13.08.2013 15:13
Pamiętaj że te złomowane jednostki, do końca eksploatowane były z prędkościami większymi niż te możliwe do osiągnięcia na naszej sieci. Wystarczyło by im więc obniżyć prędkość maksymalną do powiedzmy 200km/h (z racji wieku) i powinny jeszcze trochę posłużyć (za wiki, najstarsze, niemodernizowane jednostki mają V-max 270km/h).
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 801
13.08.2013 15:55
http://youtu.be/ll4B-eTFw_o?t=3m10s - ale się afiszowali...
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
13.08.2013 18:43
Daremny dziennikarzyna...
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
13.08.2013 19:00
Raczej "żetelny". O ile można w ogóle nazwać tego człowieka dziennikarzem, a nie partyjnym propagandystą.
Offline Wypalacz Rafał
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
13.08.2013 19:18
Po co nam to, jak nie ma się to gdzie rozpędzić z ludźmi do Vmax eksploatacyjnej ?
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Łukasz W.
Użytkownik

Komentarzy: 126
13.08.2013 19:33
Na razie nie ma gdzie, ale kiedyś będzie jak znalazł.
Offline Łukasz W.
Rewizor
Użytkownik

Komentarzy: 55
13.08.2013 19:50
To nie jest prawdziwe Pendolino, ponieważ
1. Pendolino to po włosku wahadełko polski nie posiada wahadełka czyli na zakrętach zwalnia 😲
2. Przy minus 25 Celcjusza to nie może nie jeździć podobno przy minus 20 jeszcze zipi
3. Dzieki temu PKP IC zbankrutuje tak jak LOT przy dreamlinerach za duże koszty Newag robi taniej EZT i polscy robotnicy mieliby prace
4 ten dziennikarz robił sobie żarty on jest z Gazety Polskiej z TV Republika, czyli to Kabaret
Offline Rewizor
Łukasz W.
Użytkownik

Komentarzy: 126
13.08.2013 20:20
Rewizor napisał(a):
To nie jest prawdziwe Pendolino, ponieważ
1. Pendolino to po włosku wahadełko polski nie posiada wahadełka czyli na zakrętach zwalnia 😲
...



To, że nazywa się Pendolino nie znaczy, że musi mieć "wahadełko", żeby być prawdziwym Pendolino. To tak jakby powiedzieć, że prawdziwa Syrenka musi mieć syrenę w bagażniku.
Offline Łukasz W.
Maciek_143
Użytkownik

Komentarzy: 35
13.08.2013 20:32
piotr102n napisał(a):
ED250 to już oficjalne oznaczenie serii?

Elektryczny Dalekobieżny, a 250 to zapewne od prędkości maksymalnej?

Możliwe ale EZT czy lokomotywom nie nadaje się oznaczeń pochodzących od prędkości maksymalnej.
Offline Maciek_143
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 801
13.08.2013 21:13
Wypalacz Rafał napisał(a):
Raczej "żetelny". O ile można w ogóle nazwać tego człowieka dziennikarzem, a nie partyjnym propagandystą.
Rozumiem, że podnieta dziennikarzyn TVN-u jest na miejscu i jedynie słusznym tokiem rozumowania?
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
MaraS
Użytkownik

Komentarzy: 324
13.08.2013 21:14
Oznaczenie Alstomu to EMU250, dlatego Polskie to ED250 😉
Offline MaraShttps://www.facebook.com/PhotoMetalFactory/
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
13.08.2013 21:27
No ale jest to niestety kolejny pojazd na polskiej kulei, którego oznaczenie niby podąża za starymi (naprawdę rozsądnymi) zasadami PKP, ale w praktyce dobrane jest ono całkiem z kosmosu.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Maciek_143
Użytkownik

Komentarzy: 35
13.08.2013 21:47
Dokładnie, wszystkie pojazdy powinny być oznaczane po kolei tak jak dawniej elektrowozy 😉
Offline Maciek_143
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
13.08.2013 21:58
Przemek napisał(a):
Rozumiem, że podnieta dziennikarzyn TVN-u jest na miejscu i jedynie słusznym tokiem rozumowania?


A napisałem coś takiego?

Żeby uniknąć nieporozumień - nie uważam tego rządu i ugrupowań go tworzących za zbawców i obrońców kraju przed ciemnogrodem itp, itd. Prędzej za gromadę mniej lub bardziej niekompetentnych osobników, których jedynym celem jest utrzymanie jak najdłużej lukratywnych posadek, a największym zmartwieniem spadające słupki w sondażach.

Ale to nie oznacza że będę bezkrytycznie zachwycał się lenistwem i niekompetencją "dziennikarzy" "ujawniających straszliwą sensację"
Offline Wypalacz Rafał
Rewizor
Użytkownik

Komentarzy: 55
13.08.2013 22:32
Łukasz W. napisał(a):
Rewizor napisał(a):
To nie jest prawdziwe Pendolino, ponieważ
1. Pendolino to po włosku wahadełko polski nie posiada wahadełka czyli na zakrętach zwalnia 😲
...
To, że nazywa się Pendolino nie znaczy, że musi mieć "wahadełko

Nie ma byc troche lepszy niz zwykla lokomotywa z PKP IC, ale kosztuje prawie 3 mld to kpina z ludzi przed wojna byla bereza kartuska dla takich ludzi
zmarnowali nasza kase, ale to PO i beton z PKP zarabia po 150 tysiecy na miesiac, a nic nie wie o kolei oprocz legitamacji partyjnej
Ten pendolino hucpa i kpina i kolejny temat zastepczy Newag robi o wiele tanszy tabor przystosowany do naszych tragicznych torow.
Offline Rewizor
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
13.08.2013 22:41
No ale tak się składa, że jest "trochę lepszy niż zwykła lokomotywa z IC". Np. z Krakowa do Wawy, po remoncie dojazdu do CMK w zasięgu składu wagonowego z Husarzem jest czas 2:25.

Tu ma być 2:15.

Warto było dać 2,5 mld ... 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
13.08.2013 22:44
Maciek_143 napisał(a):
Dokładnie, wszystkie pojazdy powinny być oznaczane po kolei tak jak dawniej elektrowozy 😉

Ale właśnie magia tego starego systemu polegała na tym, że nie było to po prostu nadawanie kolejnych numerów. Oznaczenia liczbowe również były zależne od kilku parametrów pojazdu.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
14.08.2013 01:54
Na filmiku widać, że min. Nowak nie ma pojęcia o kolei, bo chce wejść do "lokomotywy". Mnie to najbardziej zbulwersowało. 😛
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
14.08.2013 09:41
AndrzejK napisał(a):
Krakowa do Wawy, po remoncie dojazdu do CMK w zasięgu składu wagonowego z Husarzem jest czas 2:25.

Tu ma być 2:15.

Warto było dać 2,5 mld ... 😉


Wszędzie na świecie szybkie koleje odnoszą sukces bo są najszybszym możliwym środkiem transportu na danej czasie.
Lata temu, zanim wybudowano dwupasmową obwodnicę Kielc, z Warszawy do Krakowa objechałem w 2:17. Niespecjalny wyczyn, jechałem zwyczajnym samochodem. Znam ludzi którzy tę trasę pokonują w czasach poniżej 2h.

Biorąc pod uwagę stawki w IC to na tej trasie fajerwerków nie będzie. Już dla dwójki ludzi w samochodzie, będzie się bardziej opłacało olać pociąg. Tym bardziej że nawet pendolino pod drzwi nas nie zawiezie.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Maciek_143
Użytkownik

Komentarzy: 35
14.08.2013 11:22
vear napisał(a):
Maciek_143 napisał(a):
Dokładnie, wszystkie pojazdy powinny być oznaczane po kolei tak jak dawniej elektrowozy 😉

Ale właśnie magia tego starego systemu polegała na tym, że nie było to po prostu nadawanie kolejnych numerów. Oznaczenia liczbowe również były zależne od kilku parametrów pojazdu.

Zgadzam się. Chodziło mi o to, że był porządek. Na przykład lokomotywy dwuczłonowe mają ozaczenie ET4x typowe tylko dla nich ze względu na ich parametry. Kolejne typy lokomotyw otrzymywały jednak oznaczenie zgodnie z kolejnością: ET40, ET41, ET42. Podobnie było również z lokomotywami typowo pasażerskimi czy towarowymi. 😉
Offline Maciek_143
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
14.08.2013 14:07
Tak, zwłaszcza jeśli chodzi o EU43, EU44 i EU45.
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
06.11.2013 13:22
Może trochę odgrzeję komentarze pod tym zdjęciem, ale aktualnych jeszcze nie ma.

Wczoraj miałem okazję pooglądać na żywo. Nie jestem specjalnie przekonany.
Martwią mnie przestrzenie między wagonami/członami. Niby przestrzeń nie wielka ale jednak. Jest tam sporo przewodów, co oczywiste. Pytanie jak bardzo będą wrażliwe na śnieg. A śniegu będzie tam się sporo dostawać. Tym bardziej że na zakrętach, boki się wychylają i będą łapać jeszcze więcej powietrza i śnieżnego pyłu.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wolf673
Użytkownik

Komentarzy: 125
06.11.2013 13:33
Zachwyt wielu osób taki, jak Luxtorpeda w latach 30. co najmniej...
Offline Wolf673
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
06.11.2013 16:49
Bo to jest Luxtorpeda, tylko XXI wieku.

W ogóle mnie to dziwi, cos co jest powszechne za zachodzie, u nas budzi takie wielkie emocje. Gdzie by nie pojechał, to czekają na niego tłumy aby go zobaczyć.
To pokazuje jak jeszcze Polska jest zacofana w kolejnictwie. No ale co się dziwić, jak od czasów samej II WŚ nic po naszych torach nie pojechało niż EU06,07,09 i złomiaste wagony.
Offline TOMAS8112
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
06.11.2013 20:14
Zakup tego pojazdu z tego zacofania nas bynajmniej nie wyciągnie. Bo jak przyspieszenie o pojedyncze minuty na 2 liniach w kraju może z czegokolwiek kogokolwiek wyciągnąć?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
06.11.2013 21:38
Unreal: Rynek Kolejowy pisał, że Pendolino PICu nie nadaje się do jazdy w zimie 😛
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
07.11.2013 09:34
@TOMAS8112: A co takiego ma ten EZT czego nie było już w XXw?
Wychylne nadwozie to jest coś z czym w GB eksperymentowano już w latach 70 o ile dobrze pamiętam. Oczywiście Pendolino PKP IC nie posiada tej opcji.
Japońskie szybkie koleje Shinkansen to lata 60, francuskie TGV też zaczynają się rozwijać w tamtym okresie. Tyle że oni już mierzyli w prędkości 250-300 a nie jak w przypadku tego naszego max 250 i to dopiero jak się zmodernizuje jakiś odcinek torów do takiej prędkości.
Pewną nowoczesnością Pendolino jest fakt że nie ma osobnych lokomotyw, tylko tworzy EZT, więc ma więcej miejsc dla pasażerów w relacji do długości. Ma natomiast osobne wózki dla każdego członu, więc opory toczenia są większe i więcej elementów do obsługi.

Jeździłem kiedyś samochodem który mógł osiągać taką (250km/h) prędkość. Jego zaleta nad tym składem była taka, że mogłem bez konsekwencji raz się rozpędzić do prędkości maksymalnej (łamiąc przepisy, nie przeczę).
U nas może kiedyś te pociągi rozwiną skrzydła. Niestety, jeżeli nie będą posiadać całkiem odrębnej sieci, to taka prędkość zaowocuje szybkim dogonieniem jakiegoś spóźnionego EN57 na regio, który się wszędzie zatrzymuje a wyprzedzić się nie da.

@Dominiak: Jak na niego patrzę teraz, to faktycznie, pod spodem tylko spoiler, żadnego pługa przed pierwszym wózkiem nie ma. Więc na zawiane śniegiem tory nie specjalnie, nie mówiąc już o zaspach, czy przejazd jako pierwszy pociąg danego dnia po nocnych opadach...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
07.11.2013 10:49
Unrealgod@ dlatego napisałem że to co jest powszechne na zachodzie u nas budzi zdziwienie i emocje. Prawda, wychylne pudło, to nie jest nowa technologia. Dodam tylko, że we Włoszech ETZy tego typu często się pojawią na trasach Regio, na bardziej górzystych i krętych liniach kolejowych. Natomiast połączenia klasy Intercity u nich obsługują ETZy typu ETR 1000, lub ETR 500.
Offline TOMAS8112