ED250-001
«Poprzednie zdjęcie: ED250-001
ED250-001
|
|
Ostatnie komentarze
Przemek Użytkownik Komentarzy: 801 13.08.2013 00:46 |
Tyle było puszenia się, że nie będzie można wejść bez przeszkód na peron żeby go pooglądać a tu sobie z SA135-009 wysiadłem dokładnie na peronie trzecim 😉
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 13.08.2013 08:20 |
Na Skyscrapercity w wątku [Wrocław] Który to już raz? można zobaczyć kilka zdjęć z tej prezentacji 🙂
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 13.08.2013 12:26 |
Fotki z tej prezentacji można zobaczyć wszędzie 😛
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 13.08.2013 12:40 |
Powiew współczesności na polskich torach.
Ciekawe czy IC rozważało zakup złomowanych obecnie TGV pierwszej generacji? Wzorem MPK Kraków, można by kupić zachodni złom tanio i mimo niezbędnego dostosowania do polskich warunków (inne napięcie zasilania) i tak pewnie sporo zaoszczędzić w porównaniu do tych nowych składów. Podczas prezentacji, po odmalowaniu, wyglądały by równie kosmicznie - nowocześnie jak to Pendolino. |
|
pilot1123 Użytkownik Komentarzy: 622 13.08.2013 14:04 |
Galaktyczny Dziobak.😁
Przeróbka z 1,5kV może nie jest kosztowna, pytanie, czy stan techniczny pojazdów pozwala na dłuższą eksploatację. Wymagania dla takich maszyn są wyższe, niż dla zardzewiałych kibli.😛 |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 13.08.2013 15:13 |
Pamiętaj że te złomowane jednostki, do końca eksploatowane były z prędkościami większymi niż te możliwe do osiągnięcia na naszej sieci. Wystarczyło by im więc obniżyć prędkość maksymalną do powiedzmy 200km/h (z racji wieku) i powinny jeszcze trochę posłużyć (za wiki, najstarsze, niemodernizowane jednostki mają V-max 270km/h).
|
|
Przemek Użytkownik Komentarzy: 801 13.08.2013 15:55 |
http://youtu.be/ll4B-eTFw_o?t=3m10s - ale się afiszowali...
|
|
Ziner Użytkownik Komentarzy: 648 13.08.2013 18:43 |
Daremny dziennikarzyna...
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 13.08.2013 19:00 |
Raczej "żetelny". O ile można w ogóle nazwać tego człowieka dziennikarzem, a nie partyjnym propagandystą.
|
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3737 13.08.2013 19:18 |
Po co nam to, jak nie ma się to gdzie rozpędzić z ludźmi do Vmax eksploatacyjnej ?
|
|
Łukasz W. Użytkownik Komentarzy: 126 13.08.2013 19:33 |
Na razie nie ma gdzie, ale kiedyś będzie jak znalazł.
|
|
Rewizor Użytkownik Komentarzy: 55 13.08.2013 19:50 |
To nie jest prawdziwe Pendolino, ponieważ
1. Pendolino to po włosku wahadełko polski nie posiada wahadełka czyli na zakrętach zwalnia 😲 2. Przy minus 25 Celcjusza to nie może nie jeździć podobno przy minus 20 jeszcze zipi 3. Dzieki temu PKP IC zbankrutuje tak jak LOT przy dreamlinerach za duże koszty Newag robi taniej EZT i polscy robotnicy mieliby prace 4 ten dziennikarz robił sobie żarty on jest z Gazety Polskiej z TV Republika, czyli to Kabaret |
|
Łukasz W. Użytkownik Komentarzy: 126 13.08.2013 20:20 |
Rewizor napisał(a): To nie jest prawdziwe Pendolino, ponieważ 1. Pendolino to po włosku wahadełko polski nie posiada wahadełka czyli na zakrętach zwalnia 😲 ... To, że nazywa się Pendolino nie znaczy, że musi mieć "wahadełko", żeby być prawdziwym Pendolino. To tak jakby powiedzieć, że prawdziwa Syrenka musi mieć syrenę w bagażniku. |
|
Maciek_143 Użytkownik Komentarzy: 35 13.08.2013 20:32 |
piotr102n napisał(a): ED250 to już oficjalne oznaczenie serii? Elektryczny Dalekobieżny, a 250 to zapewne od prędkości maksymalnej? Możliwe ale EZT czy lokomotywom nie nadaje się oznaczeń pochodzących od prędkości maksymalnej. |
|
Przemek Użytkownik Komentarzy: 801 13.08.2013 21:13 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Rozumiem, że podnieta dziennikarzyn TVN-u jest na miejscu i jedynie słusznym tokiem rozumowania?Raczej "żetelny". O ile można w ogóle nazwać tego człowieka dziennikarzem, a nie partyjnym propagandystą. |
|
MaraS Użytkownik Komentarzy: 324 13.08.2013 21:14 |
Oznaczenie Alstomu to EMU250, dlatego Polskie to ED250 😉
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 13.08.2013 21:27 |
No ale jest to niestety kolejny pojazd na polskiej kulei, którego oznaczenie niby podąża za starymi (naprawdę rozsądnymi) zasadami PKP, ale w praktyce dobrane jest ono całkiem z kosmosu.
|
|
Maciek_143 Użytkownik Komentarzy: 35 13.08.2013 21:47 |
Dokładnie, wszystkie pojazdy powinny być oznaczane po kolei tak jak dawniej elektrowozy 😉
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 13.08.2013 21:58 |
Przemek napisał(a): Rozumiem, że podnieta dziennikarzyn TVN-u jest na miejscu i jedynie słusznym tokiem rozumowania? A napisałem coś takiego? Żeby uniknąć nieporozumień - nie uważam tego rządu i ugrupowań go tworzących za zbawców i obrońców kraju przed ciemnogrodem itp, itd. Prędzej za gromadę mniej lub bardziej niekompetentnych osobników, których jedynym celem jest utrzymanie jak najdłużej lukratywnych posadek, a największym zmartwieniem spadające słupki w sondażach. Ale to nie oznacza że będę bezkrytycznie zachwycał się lenistwem i niekompetencją "dziennikarzy" "ujawniających straszliwą sensację" |
|
Rewizor Użytkownik Komentarzy: 55 13.08.2013 22:32 |
Łukasz W. napisał(a): Rewizor napisał(a): To, że nazywa się Pendolino nie znaczy, że musi mieć "wahadełkoTo nie jest prawdziwe Pendolino, ponieważ 1. Pendolino to po włosku wahadełko polski nie posiada wahadełka czyli na zakrętach zwalnia 😲 ... Nie ma byc troche lepszy niz zwykla lokomotywa z PKP IC, ale kosztuje prawie 3 mld to kpina z ludzi przed wojna byla bereza kartuska dla takich ludzi zmarnowali nasza kase, ale to PO i beton z PKP zarabia po 150 tysiecy na miesiac, a nic nie wie o kolei oprocz legitamacji partyjnej Ten pendolino hucpa i kpina i kolejny temat zastepczy Newag robi o wiele tanszy tabor przystosowany do naszych tragicznych torow. |
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 13.08.2013 22:41 |
No ale tak się składa, że jest "trochę lepszy niż zwykła lokomotywa z IC". Np. z Krakowa do Wawy, po remoncie dojazdu do CMK w zasięgu składu wagonowego z Husarzem jest czas 2:25.
Tu ma być 2:15. Warto było dać 2,5 mld ... 😉 |
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 13.08.2013 22:44 |
Maciek_143 napisał(a): Dokładnie, wszystkie pojazdy powinny być oznaczane po kolei tak jak dawniej elektrowozy 😉 Ale właśnie magia tego starego systemu polegała na tym, że nie było to po prostu nadawanie kolejnych numerów. Oznaczenia liczbowe również były zależne od kilku parametrów pojazdu. |
|
pilot1123 Użytkownik Komentarzy: 622 14.08.2013 01:54 |
Na filmiku widać, że min. Nowak nie ma pojęcia o kolei, bo chce wejść do "lokomotywy". Mnie to najbardziej zbulwersowało. 😛
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 14.08.2013 09:41 |
AndrzejK napisał(a): Krakowa do Wawy, po remoncie dojazdu do CMK w zasięgu składu wagonowego z Husarzem jest czas 2:25. Tu ma być 2:15. Warto było dać 2,5 mld ... 😉 Wszędzie na świecie szybkie koleje odnoszą sukces bo są najszybszym możliwym środkiem transportu na danej czasie. Lata temu, zanim wybudowano dwupasmową obwodnicę Kielc, z Warszawy do Krakowa objechałem w 2:17. Niespecjalny wyczyn, jechałem zwyczajnym samochodem. Znam ludzi którzy tę trasę pokonują w czasach poniżej 2h. Biorąc pod uwagę stawki w IC to na tej trasie fajerwerków nie będzie. Już dla dwójki ludzi w samochodzie, będzie się bardziej opłacało olać pociąg. Tym bardziej że nawet pendolino pod drzwi nas nie zawiezie. |
|
Maciek_143 Użytkownik Komentarzy: 35 14.08.2013 11:22 |
vear napisał(a): Maciek_143 napisał(a): Dokładnie, wszystkie pojazdy powinny być oznaczane po kolei tak jak dawniej elektrowozy 😉 Ale właśnie magia tego starego systemu polegała na tym, że nie było to po prostu nadawanie kolejnych numerów. Oznaczenia liczbowe również były zależne od kilku parametrów pojazdu. Zgadzam się. Chodziło mi o to, że był porządek. Na przykład lokomotywy dwuczłonowe mają ozaczenie ET4x typowe tylko dla nich ze względu na ich parametry. Kolejne typy lokomotyw otrzymywały jednak oznaczenie zgodnie z kolejnością: ET40, ET41, ET42. Podobnie było również z lokomotywami typowo pasażerskimi czy towarowymi. 😉 |
|
Ziner Użytkownik Komentarzy: 648 14.08.2013 14:07 |
Tak, zwłaszcza jeśli chodzi o EU43, EU44 i EU45.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 06.11.2013 13:22 |
Może trochę odgrzeję komentarze pod tym zdjęciem, ale aktualnych jeszcze nie ma.
Wczoraj miałem okazję pooglądać na żywo. Nie jestem specjalnie przekonany. Martwią mnie przestrzenie między wagonami/członami. Niby przestrzeń nie wielka ale jednak. Jest tam sporo przewodów, co oczywiste. Pytanie jak bardzo będą wrażliwe na śnieg. A śniegu będzie tam się sporo dostawać. Tym bardziej że na zakrętach, boki się wychylają i będą łapać jeszcze więcej powietrza i śnieżnego pyłu. |
|
Wolf673 Użytkownik Komentarzy: 125 06.11.2013 13:33 |
Zachwyt wielu osób taki, jak Luxtorpeda w latach 30. co najmniej...
|
|
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 06.11.2013 16:49 |
Bo to jest Luxtorpeda, tylko XXI wieku.
W ogóle mnie to dziwi, cos co jest powszechne za zachodzie, u nas budzi takie wielkie emocje. Gdzie by nie pojechał, to czekają na niego tłumy aby go zobaczyć. To pokazuje jak jeszcze Polska jest zacofana w kolejnictwie. No ale co się dziwić, jak od czasów samej II WŚ nic po naszych torach nie pojechało niż EU06,07,09 i złomiaste wagony. |
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 06.11.2013 20:14 |
Zakup tego pojazdu z tego zacofania nas bynajmniej nie wyciągnie. Bo jak przyspieszenie o pojedyncze minuty na 2 liniach w kraju może z czegokolwiek kogokolwiek wyciągnąć?
|
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3737 06.11.2013 21:38 |
Unreal: Rynek Kolejowy pisał, że Pendolino PICu nie nadaje się do jazdy w zimie 😛
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 07.11.2013 09:34 |
@TOMAS8112: A co takiego ma ten EZT czego nie było już w XXw?
Wychylne nadwozie to jest coś z czym w GB eksperymentowano już w latach 70 o ile dobrze pamiętam. Oczywiście Pendolino PKP IC nie posiada tej opcji. Japońskie szybkie koleje Shinkansen to lata 60, francuskie TGV też zaczynają się rozwijać w tamtym okresie. Tyle że oni już mierzyli w prędkości 250-300 a nie jak w przypadku tego naszego max 250 i to dopiero jak się zmodernizuje jakiś odcinek torów do takiej prędkości. Pewną nowoczesnością Pendolino jest fakt że nie ma osobnych lokomotyw, tylko tworzy EZT, więc ma więcej miejsc dla pasażerów w relacji do długości. Ma natomiast osobne wózki dla każdego członu, więc opory toczenia są większe i więcej elementów do obsługi. Jeździłem kiedyś samochodem który mógł osiągać taką (250km/h) prędkość. Jego zaleta nad tym składem była taka, że mogłem bez konsekwencji raz się rozpędzić do prędkości maksymalnej (łamiąc przepisy, nie przeczę). U nas może kiedyś te pociągi rozwiną skrzydła. Niestety, jeżeli nie będą posiadać całkiem odrębnej sieci, to taka prędkość zaowocuje szybkim dogonieniem jakiegoś spóźnionego EN57 na regio, który się wszędzie zatrzymuje a wyprzedzić się nie da. @Dominiak: Jak na niego patrzę teraz, to faktycznie, pod spodem tylko spoiler, żadnego pługa przed pierwszym wózkiem nie ma. Więc na zawiane śniegiem tory nie specjalnie, nie mówiąc już o zaspach, czy przejazd jako pierwszy pociąg danego dnia po nocnych opadach... |
|
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 07.11.2013 10:49 |
Unrealgod@ dlatego napisałem że to co jest powszechne na zachodzie u nas budzi zdziwienie i emocje. Prawda, wychylne pudło, to nie jest nowa technologia. Dodam tylko, że we Włoszech ETZy tego typu często się pojawią na trasach Regio, na bardziej górzystych i krętych liniach kolejowych. Natomiast połączenia klasy Intercity u nich obsługują ETZy typu ETR 1000, lub ETR 500.
|
|