Strona główna / Komunikacja w Krakowie / Autobusy / Jelcz M083C / Autosan M09LE / Autosan M09LE #DA110

Autosan M09LE #DA110

«Poprzednie zdjęcie: Autosan M09LE #DA109
Następne zdjęcie: Jelcz M083C #DA105»

Autosan M09LE #DA110

Data zrobienia zdjęcia: 8 sierpnia 2013 roku (czwartek)
Opis: Ulica Klasztorna, od poniedziałku brygadę 110-01 przejęła zajezdnia Wola Duchacka. Żeby autobus nie wyjeżdżał na pusto na aleję Przyjaźni, zaczyna pracę kursem na linii 163. Dodaję jako ciekawostkę.
Słowa kluczowe: Autosan Sancity M09LE #DA110 Kraków Klasztorna MPK_Kraków łączenie ciekawostki_brygadowe linia_163
Data dodania zdjęcia: 08.08.2013 18:36, Wyświetleń: 2389, Pobrań: 1, Wielkość pliku: 280.9 KB
Dodał: aster
IPTC Info
Date created: 08.08.2013
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon PowerShot G7
Czas ekspozycji: 1/250 sec(s)
Wartość przysłony: F/4.8
Data utworzenia: 08.08.2013 06:00:33
Długość ogniskowej: 44.4mm

Ostatnie komentarze

solarisbus
Użytkownik

Komentarzy: 364
08.08.2013 20:57
Wola na 110 :O Rozumiem, że to dlatego, że potrzebny jest tam Sancity/Libero...
Offline solarisbus
aleks123
Użytkownik

Komentarzy: 44
08.08.2013 22:32
Wiesz może o której ma odjazd z Rżąki ?
Offline aleks123
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4102
08.08.2013 22:47
5:23 z Rżąki zapewne.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 88
08.08.2013 23:38
solarisbus napisał(a):
Wola na 110 :O Rozumiem, że to dlatego, że potrzebny jest tam Sancity/Libero...

Nie, po prostu Bieńczyce są uparte jak osioł i będą się rękami i nogami bronić przed posłaniem tam Solarisa. Lepiej go wysłać na "131" czy "161" by tam woził tlen..

Na trasie "110" nie ma żadnych przeciwwskazań do obsługi 12-metrowcami, co więcej takie pojazdy kursują na tej linii w weekendy (jedna z nielicznych linii gdzie w weekendy jest pojemniejszy tabor niż w dni powszednie)..
Offline Cukier
vear
Administrator

Komentarzy: 2394
09.08.2013 09:16
Zejdź na ziemię. Co niby ma zajezdnia do taboru kierowanego na daną linię, w czym miałaby być uparta?
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Burdzio
Użytkownik

Komentarzy: 98
09.08.2013 13:14
To, że Cukier zawsze musi mieć jakiś argument dla swojej nielogicznej filozofii :P
Offline Burdzio
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 88
09.08.2013 15:00
W tym że ani na "131" ani na "161" ani na "146" (w sezonie zimowym) nie ma żadnego uzasadnienia by posyłać 12-metrowce. A MPK jednak to robi, co świadczy o tym że w Bieńczycach po prostu brakuje krótkich pojazdów typu Vero. Teraz doszła linia "422" więc skądś trzeba było krótkie wozy pozyskać, bo pod szpitalem nic innego nie wykręci, bo tak tam ciasno. Trafiło na "110", byłem więc przekonany że zabrane Vero zastąpi SU12 z Bieńczyc, co w przeciwieństwie do choćby "131" miałoby jakieś uzasadnienie bo linia "110" w Vero często jeździ przepełniona. Często miałem okazję nią jeździć popołudniami i nierzadko już pod Teatrem Ludowym (w stronę Wadowa) pojazd zapełniał się tak, że pod Lidlem czy na Darwina wejście graniczyło z cudem.

MPK mnie jednak nie pierwszy już raz zaskoczyło i zrobiło coś czego nikt się nie spodziewał. Gdzie Wola Duchacka a gdzie Węgrzynowice..
Offline Cukier
vear
Administrator

Komentarzy: 2394
09.08.2013 15:09
Ponawiam pytanie, bo chyba nie rozumiesz - co ma zajezdnia do tego, jaki tabor ląduje na danej linii?
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 88
09.08.2013 16:44
Ja również ponawiam pytanie jaki jest sens by Wola obsługiwała linię położoną tak daleko od ul. Sławka, która na dodatek niemalże przejeżdża koło bram PB? Jeśli chodziło o zachowanie ilości brygad przez daną zajezdnię to można było się wymienić jakąś strefówką krowoderską albo coś..

A zajezdnia ma z taborem jednak pewien związek, bo skoro w Bieńczycach brakło krótkiego taboru na "110" to zamiast wysłać inny tabor (SU12) zmieniono zajezdnię na taką gdzie krótki tabor się znalazł.. A w identycznej sytuacji na linii "131" gdzie brakło Vero jakoś nikt się nie zdecydował na przejęcie tej linii przez Wolę i wejście tam Libero/Sancity tylko po prostu rzucono Solarisy. Dlaczego na "110" nie można było podobnie ?
Offline Cukier
hejho7
Użytkownik

Komentarzy: 508
09.08.2013 17:08
ZIKiT stwierdził że na tej linii kursował będzie midi-bus, więc tak ma być, MPK nic nie może zrobić, a że Libero/SanCity są większe od Vero, to skoro był tam tłok, to chyba właśnie dlatego go tam wysłano ;)
Offline hejho7mat.hejmo at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5511
09.08.2013 17:36
"Kto bogatemu zabroni" - motto ZIKiTu.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 88
09.08.2013 17:43
Na "131" czy do niedawna "161" też trafiły Solarisy dlatego że ZIKiT zarządził że tam ma być 12m (?) Coś nie sądzę..
Offline Cukier
hejho7
Użytkownik

Komentarzy: 508
09.08.2013 17:56
kmkrakow.pl napisał(a):
W zawieranych z operatorami umowach ZIKiT określa warunki świadczenia usług komunikacyjnych W zawieranych z operatorami umowach ZIKiT określa warunki świadczenia usług komunikacyjnych – w umowach zdefiniowane są m.in. parametry usługi takie jak: trasy linii, częstotliwość kursowania pojazdów linii, pory dnia objęte obsługą, praca przewozowa w poszczególnych trakcjach; wymagania jakościowe; parametry i wyposażenie techniczne taboru itp. a także warunki wyliczania i wypłaty wynagrodzenia za wykonywane usługi.

Wielkość to też jest parametr pojazdu :p.
Offline hejho7mat.hejmo at gmail.com
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 88
09.08.2013 20:07
Tak, ale chyba nikt nie zabroni MPK posłać taboru większego niż ma w umowie. Gdyby MPK sobie na lewo oszczędzało i puszczało Vero tam gdzie powinien być 12m to faktycznie można by mieć o to pretensje*. Tymczasem większy zamiast mniejszego - dlaczego nie, zwłaszcza że ZIKiT płaci dokładnie tyle samo za wzkm niezależnie czy wykona go Vero czy przegub :)

No i ten cytat nie wyjaśnia mojego pytania dlaczego w związku z deficytem Vero w Bieńczycach dało się na linię "131" czy "161" posłać 12metrowce, a na "110" już nie?

* W związku z powstaniem "422" brygada tej linii ma łączenie z "211". Ciekawe czy umowa z gminą Niepołomice dopuszcza podsyłanie mniejszych wozów, bo dziwne że do tej pory jeździły wyłącznie 12metrowce, mimo że nie brakowało w okolicy linii z którymi można by zrobić łączenie i zaoszczędzić posyłając Vero do Chobotu..
Offline Cukier
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4496
09.08.2013 20:12
Cukier napisał(a):
Ciekawe czy umowa z gminą Niepołomice dopuszcza podsyłanie mniejszych wozów


Wystąp o udostępnienie informacji publicznej, to się dowiesz, skoro Cię to ciekawi.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
solarisbus
Użytkownik

Komentarzy: 364
09.08.2013 23:32
No właśnie się zastanawiałem skąd na 131 Solarisy od końca czerwca xd
Offline solarisbus
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 88
10.08.2013 01:16
Wraz z wejściem rozkładów wakacyjnych na "131" kursują Solarisy. W zeszłym roku od początku września do marszrutyzacji (17.11) kursowały też na "161". Podobnie jak na "146" przez całą zimę, gdzie 12metrowiec ma uzasadnienie tylko w sezonie letnim (kąpielisko w Przylasku).
Offline Cukier
hejho7
Użytkownik

Komentarzy: 508
10.08.2013 05:09
Cukier napisał(a):


* W związku z powstaniem "422" brygada tej linii ma łączenie z "211". Ciekawe czy umowa z gminą Niepołomice dopuszcza podsyłanie mniejszych wozów, bo dziwne że do tej pory jeździły wyłącznie 12metrowce, mimo że nie brakowało w okolicy linii z którymi można by zrobić łączenie i zaoszczędzić posyłając Vero do Chobotu..

Ale przecież są to tylko dwa ostatnie weekendowe kółka, kiedy potoki nie są już tak duże, więc 12-metrowiec nie ma sensu (co pewnie zostało uzgodnione z gminą). To samo masz np. wieczorem na 143/243, kiedy jeździ tam Libero z 643-01, albo np. rano w niedzielę na 220 masz Vero 240-01, mimo iż powinna tam jeździć CLLka/SU12 (w których tez nie raz jest tłok), ale jednak na kurs w niedziele o 5:00 dają wolskiego Vero, bo zawsze jedzie tam nie więcej niż 10 osób, czesem nie ma nawet 5...
A co z 194, na którym już przed 21 są same 12metrowce?
Offline hejho7mat.hejmo at gmail.com
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3340
10.08.2013 12:06
Gmina Niepołomice i tak się pewnie raduje, zaoszczędzi trochę grosza na Midibusie.
Offline Sudi
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 88
10.08.2013 12:13
hejho7 napisał(a):
A co z 194, na którym już przed 21 są same 12metrowce?

No trochę się na pewnym forum naczytałem o tym jakie są one niezabieralne wieczorami bo MPK robi sobie lewe oszczędności i posyła 12metrowce..

Sudi napisał(a):
Gmina Niepołomice i tak się pewnie raduje, zaoszczędzi trochę grosza na Midibusie.

Szczególnie że stawka dla MPK i tak jest uśredniona i się płaci dokładnie tyle samo za Vero co za 12metrowca i w przypadku linii aglo w tym roku ta stawka wynosi 6,11 zł/wkzm :)
Offline Cukier
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3730
10.08.2013 14:50
Cukier napisał(a):
No trochę się na pewnym forum naczytałem o tym jakie są one niezabieralne wieczorami bo MPK robi sobie lewe oszczędności i posyła 12metrowce

Dawno się tak nie uśmiałem :D Weź skończ już...
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
vear
Administrator

Komentarzy: 2394
10.08.2013 16:25
Cukier napisał(a):
Ja również ponawiam pytanie jaki jest sens by Wola obsługiwała linię położoną tak daleko (...)

I cóż takiego złego się dzieje z tego powodu, bo nie rozumiem...? Mieliśmy już Bieńczyce na 203, może być i Wola na 110, tym bardziej, że jak już zauważono, wyjazd do Huty odbywa się przez łączenie.

Cukier napisał(a):
A zajezdnia ma z taborem jednak pewien związek, bo skoro w Bieńczycach brakło krótkiego taboru na "110" to zamiast wysłać inny tabor (SU12) zmieniono zajezdnię na taką gdzie krótki tabor się znalazł..

To może inaczej, bo widzę, że trzeba jak do dziecka. Zajezdnia jest WYKONAWCĄ. Uparta może być tylko w dobrym realizowaniu zleconej pracy.

Cukier napisał(a):
Szczególnie że stawka dla MPK i tak jest uśredniona i się płaci dokładnie tyle samo za Vero co za 12metrowca i w przypadku linii aglo w tym roku ta stawka wynosi 6,11 zł/wkzm :)

Zorientuj się może jak wygląda finansowanie komunikacji aglomeracyjnej nie przez ZIKIT, tylko przez gminy ościenne.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 487
10.08.2013 22:02
A nawet, jakby nie było tego łączenia, to i tak nie ma tragedii, bo z Woli są wyjazdy o podobnej długości, np. na bronowickie linie strefowe. Poza tym, warto tu wspomnieć, że kiedyś już jeździło wolskie Vero na "110" i wyjeżdżało do Huty jako... "502".
Offline Słońce
solarisbus
Użytkownik

Komentarzy: 364
10.08.2013 23:59
Offline solarisbus