Strona główna» Komunikacja na Świecie» 33100

33100

«Poprzednie zdjęcie: Stadler Variobahn #211
Następne zdjęcie: Volvo 7700 #1208»

33100

Data zrobienia zdjęcia: 11 lipca 2013 roku (czwartek)
Opis: Tytułowy skład T-bane, oklejony w motyw liściasty, dojeżdża do stacji Holmenkollen by za kilka minut zameldować się na stacji docelowej Frognerseteren.
Słowa kluczowe: Siemens Oslo T-bane metro 33100 Norwegia
Data dodania zdjęcia: 04.08.2013 23:13, Wyświetleń: 6043, Pobrań: 121, Wielkość pliku: 370.5 KB
Dodał: blue&red
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon PowerShot SX50 HS
Czas ekspozycji: 1/125 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 80
Data utworzenia: 11.07.2013 17:19:06
Długość ogniskowej: 50.898mm

Ostatnie komentarze

gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
03.09.2013 23:06
Zastanawiam się, jak rozwiązali kwestie bezpieczeństwa związane z trzecią szyną. Przebudowa miała miejsce kilka lat temu (patrząc na zdjęcia Gógla w wakacje 2009) - wcześniej linia na Holmenkollen miała zwykłą sieć trakcyjną, a pojazdy podwójne odbieraki - na stacji Froen przepinał się z trzeciej szyny na pantograf. To jest to jeszcze jakoś odseparowane (brak chodników po sąsiedzku itp), ale np. tutaj: http://goo.gl/maps/BPdS5 ?
Offline gs
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
04.09.2013 09:50
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
04.09.2013 20:54
No ale te zdjęcia nie wyjaśniają zastosowania (lub nie) rozwiązań które zabezpieczą choćby przed tym, żeby dziecko wracając powiedzmy ze szkoły nie weszło i z ciekawości nie sprawdziło "co jest pod spodem". W miejscach, gdzie miałem okazję jeździć napowietrznym metrem poza przystankami było ono w pełni ogrodzone - co można uznać za pewną formę zabezpieczenia - żeby wejść na tory trzeba zeskoczyć z peronu. Tu masz przejścia i przejazdy w tym samym poziomie - czyli w zasadzie dostęp jest znacznie swobodniejszy - co uzasadniało stosowanie zasilania napowietrznego.
I jeszcze jedno, co mi się nasunęło oglądając inne zdjęcia: co w zimie, jak np. wszystko śnieg zasypie?
Offline gs
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
04.09.2013 21:02
Nie wiem czy zastosowano to akurat w tym systemie, ale zdarzają się zabezpieczenia polegające na niepodawaniu napięcia na trzecią szynę jeśli nie jest w całości zasłonięta przejeżdżającym pociągiem. Chroni to zarówno ludzi przed porażeniem, jak i układ przed zwarciem wynikającym z ewentualnego śniegu.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
04.09.2013 21:33
No i to by właśnie była odpowiedź na moje pytanie 🙂
Swoją drogą to nie wiem, czy gdziekolwiek poza tą linią w Oslo są na liniach metra przejazdy i przejścia w jednym poziomie. Bo nawet w Oslo pozostałe linie, z których większość prowadzonych jest po powierzchni są chyba w pełni odseparowane od innego ruchu.
Offline gs