Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Bombardier NGT8» Bombardier NGT8 #2061

Bombardier NGT8 #2061

«Poprzednie zdjęcie: Bombardier NGT8 #2057
Następne zdjęcie: Bombardier NGT8 #2064»

Bombardier NGT8 #2061

Data zrobienia zdjęcia: 10 maja 2013 roku (piątek)
Opis: Skrzyżowanie przy Filharmonii.
Słowa kluczowe: Bombardier NGT8 #2061 MPK_Kraków Kraków Filharmonia linia_13 Franciszkańska NGT8MPK
Data dodania zdjęcia: 10.05.2013 13:11, Wyświetleń: 2180, Pobrań: 13, Wielkość pliku: 469.1 KB
Dodał: thomas_
IPTC Info
Byline: Tomasz Bielecki
Date created: 10.05.2013
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 40D
Czas ekspozycji: 1/640 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 10.05.2013 11:59:51
Długość ogniskowej: 10mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
10.05.2013 15:12
Te wagony wyglądają jak niedokończone. Pomalowali na niebiesko i zapomnieli o detalach.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
10.05.2013 15:21
Niby jakich detalach? One chyba już od Bombardiera przyszły niebieskie.
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
Coffee
Gość

10.05.2013 17:04
B4 napisał(a):
Niby jakich detalach?

Słupki okienne i panele dachowe.
 
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
10.05.2013 17:20
Wyglądają JAKBY były niedokończone. Niezbyt udany schemat malowania, a raczej jego brak. Dawno to stwierdziłem, ale przy tym zdjęciu mnie jakoś znów uderzyło.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
10.05.2013 17:55
Mi osobiście podoba się tak jak jest. Nie rozumiem idei robienie jakiś pasków/wzorków na pojazdach, które i tak za kilka lat pójdą w reklamy :/
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
10.05.2013 18:14
Nie mówię, że to jakiś dramat 😉 Ale może jakiś detal by trochę ożywił.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
adekpabianice
Użytkownik

Komentarzy: 21
10.05.2013 18:56
Ja tam bym się cieszył że wgl są tramwaje niskopodłogowe.... a nie użalał się nad jakimś schematem malowania
Offline adekpabianice
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
10.05.2013 18:59
Na szczęście w Krakowie niska podłoga nie wywołuje euforii 🤣
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
10.05.2013 19:23
adekpabianice napisał(a):
Ja tam bym się cieszył że wgl są tramwaje niskopodłogowe.... a nie użalał się nad jakimś schematem malowania

Mało tego większość wagonów w Krakowie jest w 90% niebieska i nikt nie płacze...
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
10.05.2013 19:50
No właśnie, w 90%, a nie w 98%. I nie płaczę. Nie uważam tego nawet za istotne. Ale jeśli wypowiedziałem się o tym malowaniu, to się wypowiedziałem bo mam takie zdanie. Zresztą kilka osób, z którymi o tym rozmawiałem je podziela.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
10.05.2013 21:37
Przyglądając się dzisiaj NGT8, zacząłem się zastanawiać, co by można zmienić w malowaniu, ale jakoś nie widzę oczywistych miejsc na czarne czy białe elementy. Malowanie jest ok, może jakiś artysta wymyśliłby coś bardziej polotliwego, ale większa szansa, że by to spartolił. 😛

Rozumiem, że ta dyskusja to czepianie się pierdół, no ale jak mamy fajny tramwaj, to można podczepiać się pierdół. 😛
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
bjasinski
Użytkownik

Komentarzy: 57
11.05.2013 00:59
Fajny, jak fajny.. Konstruktorzy i designerzy spartolili. O ile poprzednie bombki mają zespolone kabiny z konstrukcją, to NGT8 ze względu na kształt ma ją jako osobny element, przez co nie jeździ do tunelu i nie pojedzie na linii "50" (a najbardziej by tam odpowiadał). Gdyby doszło do wykolejenia w tunelu, to nie ma go jak wstawić, bowiem mocowanie kabiny do konstrukcji mogłoby nie wytrzymać i wóz by stracił mordkę. Taki manewr jak na zdjęciu nie przejdzie
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=32611&mode=search
Offline bjasinski
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
11.05.2013 01:09
bjasinski napisał(a):
Fajny, jak fajny.. Konstruktorzy i designerzy spartolili. O ile poprzednie bombki mają zespolone kabiny z konstrukcją, to NGT8 ze względu na kształt ma ją jako osobny element, przez co nie jeździ do tunelu i nie pojedzie na linii "50" (a najbardziej by tam odpowiadał). Gdyby doszło do wykolejenia w tunelu, to nie ma go jak wstawić, bowiem mocowanie kabiny do konstrukcji mogłoby nie wytrzymać i wóz by stracił mordkę. Taki manewr jak na zdjęciu nie przejdzie
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=32611&mode=search

Dziwne, bo wagon ma dopuszczenie do jazdy w tunelu. Nawet ostatnio były kierowania 14 przez tunel.
Offline thomas_
bjasinski
Użytkownik

Komentarzy: 57
11.05.2013 01:37
thomas_ napisał(a):
bjasinski napisał(a):
Fajny, jak fajny.. Konstruktorzy i designerzy spartolili. O ile poprzednie bombki mają zespolone kabiny z konstrukcją, to NGT8 ze względu na kształt ma ją jako osobny element, przez co nie jeździ do tunelu i nie pojedzie na linii "50" (a najbardziej by tam odpowiadał). Gdyby doszło do wykolejenia w tunelu, to nie ma go jak wstawić, bowiem mocowanie kabiny do konstrukcji mogłoby nie wytrzymać i wóz by stracił mordkę. Taki manewr jak na zdjęciu nie przejdzie
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=32611&mode=search

Dziwne, bo wagon ma dopuszczenie do jazdy w tunelu. Nawet ostatnio były kierowania 14 przez tunel.


Ostatnio rozmawiałem z kolegami z Podgórza i mi powiedzieli, że jest obawa o takie wydarzenie i w związku z tym nie kieruje się do stałej obsługi liniowej w tunelu tych wagonów. Wiem, że kursowały w tunelu, ale co się będę kłócił? Ostatni raz jak się wykłócałem, że kumpel nie ma racji (chodziło o zakaz cofania na danej pętli), to piwo przegrałem, bo mi zdjęcie info z tablicy przyniósł i zonk. Ale ta nieścisłość mnie zaintrygowała, czuję że można piwko wygrać 😏
Offline bjasinski
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
11.05.2013 01:43
bjasinski napisał(a):
Fajny, jak fajny.. Konstruktorzy i designerzy spartolili. O ile poprzednie bombki mają zespolone kabiny z konstrukcją, to NGT8 ze względu na kształt ma ją jako osobny element, przez co nie jeździ do tunelu i nie pojedzie na linii "50" (a najbardziej by tam odpowiadał). Gdyby doszło do wykolejenia w tunelu, to nie ma go jak wstawić, bowiem mocowanie kabiny do konstrukcji mogłoby nie wytrzymać i wóz by stracił mordkę. Taki manewr jak na zdjęciu nie przejdzie
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=32611&mode=search

Myślę, że gdyby było dokładnie tak jak napisałeś to śmiem wątpić czy by został w ogóle dopuszczony do ruchu. Moim zdaniem byłyby na pewno jakiś problemy zwłaszcza prawne bo w końcu każdemu tramwajowi, niezależnie czy ufok czy wiedeniec może się zdarzyć sytuacja podobna do tej na zdjęciu, które zalinkowałeś. Co prawda jest zawsze dźwig ale właśnie na owym linku z jakiegoś powodu(myślę, ze uzasadnionego) użyli innej metody. Opływowe kształty, kształtami ale czy motorniczemu na prawdę jest potrzebna aż tak duża przestrzeń? Jakoś w NGT6 jest normalna, tak jakby mu tą kabine logicznie zmniejszyć i nikt nie narzeka, tak samo drzwi. Wydaje mi się, ze te duże kabiny to wymysł MPK bo przy drzwiach dla motorniczego jest interkom, a przecież sam ze sobą gadać nie będzie 😉
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
11.05.2013 02:26
bjasiński: Ciekawe co piszesz to, w takim razie powiedz mi po co wagon ma z przodu oznaczenia miejsc w których montuje się podnośniki? Na ozdobę?
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
bjasinski
Użytkownik

Komentarzy: 57
14.05.2013 02:25
Wniosek dla mnie z tego taki: nie wierz we wszystko co mówią "świeżaki".
Offline bjasinski