Opis brzmi, jak by to było coś złego. Można pewnie zostawić taki skład na pamiątkę ale wymiana na coś nowszego (nie mylić z "nowoczesnego"😉 to chyba była koniecznością od lat.
No wymieniają na nowsze składy. Ale nie wiem czy warto zostawiać taki skład jako muzealny. Po wycofaniu ostatniej sztuki, WKD planuje modernizację sieci elektrycznej na napięcie 3kV, czyli takie jak na kolei. Więc ten skład stanie się zimnym pomnikiem.
Ale myślę, że nie byłoby wielkim problemem wymienić (może zmodernizować ? ) silniki w EN94 z 600V na 3000V. Co prawda byłoby to mało oryginalne, ale pudło zostało by to same. Tylko ciekawe co wtedy z EN80.
Chyba prościej by dorobić uniwersalne przetwornice 3kV na 600V do EN94 i EN80. Jakieś EN94mogły by wtedy robić za robocze pojazdy jeśli takowych, kolejnych potrzebują.
Ale kombinujecie. Babcia jak i EN94 będą jeździły. Babcia co prawda tylko po lokomotywowni w Grodzisku ale będzie.
Co do Pes to one fabrycznie są przystosowane do 3kV po prostu jeżdżą na 600V i jakoś to działa.