Strona główna» Imprezy komunikacyjne i kolejowe» Pożegnanie GT6» MAN GT6 #187

MAN GT6 #187

«Poprzednie zdjęcie: MAN GT6 #188

MAN GT6 #187

Data zrobienia zdjęcia: 1 grudnia 2012 roku (sobota)
Opis: Kraków, pętla Walcownia. W dniu dzisiejszym nastąpiło pożegnanie wagonów GT6, w którym brały udział wszystkie trzy zdolne do ruchu wagony - #187 z Zajezdni Nowa Huta i #188 i #189 z Zajezdni Podgórze. Impreza była pełna spodziewanych i niespodziewanych atrakcji, także ogromne podziękowania dla organizatorów 😉

Jednocześnie chciałbym tutaj pożegnać nasze poczciwe wagony z Norymbergi. Były eksploatowane przez MPK Kraków w latach 1994-2012, wniosły zupełnie nową jakość podróży w przewozach tramwajowych w naszym mieście. Były to jedne z najwygodniejszych i najmniej awaryjnych wozów w krakowskim MPK. Przewiozły miliony pasażerów. Pozwoliły odbudować park taborowy krakowskiego MPK w stosunkowo trudnym okresie transformacji.

Dziękujemy!
Słowa kluczowe: MAN GT6 #187 MPK_Kraków Kraków Walcownia Mrozowa Pożegnanie_GT6 1024px
Data dodania zdjęcia: 02.12.2012 03:25, Wyświetleń: 2923, Pobrań: 34, Wielkość pliku: 435.1 KB
Dodał: czatowiec
IPTC Info
Byline: Picasa
EXIF Info
Nazwa aparatu: FUJIFILM
Model aparatu: FinePix S1600
Czas ekspozycji: 1/125 sec(s)
Wartość przysłony: F/3.6
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 01.12.2012 14:53:36
Długość ogniskowej: 7.6mm

Ostatnie komentarze

kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
02.12.2012 05:18
Cóż takiego nowego wniosły, w porównaniu choćby z wagonami T4, które były u nas 5 lat wcześniej?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
02.12.2012 11:26
Nowa jakość - dziękowanie wagonom 🤣 .
Offline Sudi
ALBert
Użytkownik

Komentarzy: 547
02.12.2012 14:14
Impreza była naprawdę fantastyczna, a przesiadki z jednego wagonu do drugiego ( choć niezamierzone ), były jak najbardziej na miejscu 😉
Offline ALBertalbertf at interia.pl
Stratys
Użytkownik

Komentarzy: 52
02.12.2012 15:05
np. fotokomórki w drzwiach
Offline Stratyskkoster at wp.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
02.12.2012 15:15
kuba203 napisał(a):
Cóż takiego nowego wniosły, w porównaniu choćby z wagonami T4, które były u nas 5 lat wcześniej?

Odegraływ sumie nawet nieco bardziej znaczącą rolę od składów T4+B4, bo było ich więcej, jeździły dłużej, a wraz z doczepami B4 jeździły na najważniejszych liniach. No i to dzięki nim zawdzięczamy szybką w porównaniu do innych miast kasację stodwójek. I jakby nie patrzeć GT6 jest nieco nowocześniejszy od T4, choćby w kwestii sterowania rozruchem i innymi paroma szczegółami 🙂

Sudi napisał(a):
Nowa jakość - dziękowanie wagonom 🤣 .

A Ty umiesz tylko krytykować 😈 Wiem że Ty już się nie utożsamiasz z MKM-ami, ale czepiać się wszystkiego nie musisz - np. ostatnie stodwójki zarówno u Nas jak i we Wrocławiu woziły pożegnalne napisy i jakoś nikt tego nie komentował w negatywny sposób "A co zrobił tramwaj dla miasta?" 😏
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 493
02.12.2012 15:34
Stratys napisał(a):
np. fotokomórki w drzwiach

T4 też miały fotokomórki. 😛
Offline Słońce
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
02.12.2012 17:15
czatowiec napisał(a):
I jakby nie patrzeć GT6 jest nieco nowocześniejszy od T4, choćby w kwestii sterowania rozruchem i innymi paroma szczegółami 🙂


Ok, ale napisałeś, że wniosły zupełnie nową jakość podróży. Więc ja się pytam, co konkretnie? Sklejkowe zydle, na których nie dało się usiedzieć dłużej niż kilka minut?

Przepraszam, jeśli kogoś urażę, ale nie mogę czytać wszechobecnych lamentów za tymi parchami. Mogę powiedzieć tylko tyle: nareszcie!
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
02.12.2012 17:25
kuba203 napisał(a):
Ok, ale napisałeś, że wniosły zupełnie nową jakość podróży. Więc ja się pytam, co konkretnie? Sklejkowe zydle, na których nie dało się usiedzieć dłużej niż kilka minut?


Oj, nie da się ukryć że oryginalne siedzenia w tych wagonach to faktycznie szału nie robiły.

Przy okazji mała uwaga do mouseta - jednak Pawią GT6 jeździły:

http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=22692

czyli nie trafiły na jedynie Mały Płaszów i do tunelu 😉
Offline Wypalacz Rafał
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
02.12.2012 17:27
kuba203 napisał(a):
Ok, ale napisałeś, że wniosły zupełnie nową jakość podróży. Więc ja się pytam, co konkretnie?

Ot choćby naprawdę pojemny wagon, w którym zimą jest naprawdę ciepło.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 493
02.12.2012 17:28
Pawią jeździły też raz na "19" z okazji Wszystkich Świętych. 😉 Co do Małego Płaszowa, to również może być nieprawda, bo w maju 2011 jak był remont na Limanowskiego i "7" jeździła do Dajworu obsługiwana GT6, raz podobno przy okazji tradycyjnego zatrzymania na Dajworze (samochód) skierowano ją właśnie na Płaszów.
Offline Słońce
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
02.12.2012 17:53
vear napisał(a):
w którym zimą jest naprawdę ciepło.


Latem też 😈 Sęk w tym, że inne wagony też są pojemne i też jest w nich ciepło, więc to nie są żadne cechy właściwe tylko dla GT6.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1100
02.12.2012 18:44
A dzięki Rafale za pamięć, sam je tam fotografowałem. Co do WŚ to musiałby, ktoś rozstrzygnąć statystycznie, ale powinno być zaliczone, jednak to kursy liniowe, a nie wypadki, pochody itp.
Offline mousetklub428 at wp.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
02.12.2012 19:45
kuba203 napisał(a):
Latem też 😈 Sęk w tym, że inne wagony też są pojemne i też jest w nich ciepło, więc to nie są żadne cechy właściwe tylko dla GT6.

Nie powiedziałbym, że w 105Na jest w zimie ciepło😉
Offline szubak
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
02.12.2012 19:49
kuba203 napisał(a):
Latem też 😈 Sęk w tym, że inne wagony też są pojemne i też jest w nich ciepło, więc to nie są żadne cechy właściwe tylko dla GT6.

Nie zgodzę się, w GT6 ogrzewanie było niezwykle wydajne i skuteczne, które zawsze ogromnie sobie ceniłem - nawet bardziej niż to w NGT6, w których to czasem z nagrzewnic lei zimne powietrze. W 105Na w zimie było, jest i będzie zimno, w E1 połowa grzejników nie działa a w N8 i EU8 ogrzewanie jest mało wydajne.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.12.2012 19:55
Ja też się nie zgodzę. Jak chodzi o ogrzewanie GT6 nie miało sobie równych. Bywało nawet za gorąco 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
02.12.2012 20:15
kuba203 napisał(a):
Latem też 😈 Sęk w tym, że inne wagony też są pojemne i też jest w nich ciepło, więc to nie są żadne cechy właściwe tylko dla GT6.
W połowie lat 90. składów równie pojemnych i jednocześnie ciepłych co GT6+B4 nie było.
M_Szymkowiak napisał(a):
w E1 połowa grzejników nie działa

Przecież w E1 te kaloryferki pod ścianami to tylko dodatek do dwóch potężnych nagrzewnic.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
02.12.2012 20:32
Panowie, takie dyskusje można prowadzić w nieskończoność, każda ze stron ma trochę racji, prawdą jest jednak, że ilość pieniędzy włożona w GT6 byłaby mniejsza niż reanimowanie w nieskończoność 102Na. Są one także cichsze, ale i bezpieczniejsze od Konstalów. Mają pojemność większą niż Wiedeńczyki, jeśli już z nimi porównujemy, a gdy GT6 przychodziły przecież nawet o nich nie śniliśmy. Nie mówię już o tym, że nie wszystkie składy zastępowały 2x102Na, ale część wchodziła za 2x105Na, a to przecież podwyższenie komfortu podróży.
Offline busik105
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
03.12.2012 05:32
szubak napisał(a):
Nie powiedziałbym, że w 105Na jest w zimie ciepło😉


Jak inaczej niż celowym działaniem naszego MPK wytłumaczyć fakt, że w innych miastach w 105Na jest zimą ciepło?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
03.12.2012 07:23
kuba203 napisał(a):
Jak inaczej niż celowym działaniem naszego MPK wytłumaczyć fakt, że w innych miastach w 105Na jest zimą ciepło?

Tak, na pewno specjalnie nasze MPK montowało mało wydajne ogrzewanie by przekonać pasażerów do używek, bardzo inteligentne i podstępne działanie...
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
03.12.2012 10:09
kuba203 napisał(a):
Jak inaczej niż celowym działaniem naszego MPK wytłumaczyć fakt, że w innych miastach w 105Na jest zimą ciepło?

Do czego Ty zmierzasz, mówiąc o "celowym działaniu"? 😛 Jak o kilka spraw można obwinić MPK, to jeżeli chodzi o szczelność okien i drzwi w 105Na, MPK Kraków niczemu winne nie jest 😛
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
03.12.2012 12:46
Akurat zgodzę się z Kubą bo montowanie badziewnych nagrzewnic za dobre ogrzewanie które było wzdłuż wagonu to głupota. A jeżeli już to najlepsze są te nagrzewnice w kształcie czarnej skrzynki zamontowane na podłodze.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
03.12.2012 15:00
Pod koniec GT6 były już mocno rozklekotane, nadeszła ich pora. Jeśli mają być zastępowane takimi tramwajami, jak NGT8, to niech odchodzą.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.12.2012 15:14
pilot1123 napisał(a):
Pod koniec GT6 były już mocno rozklekotane, nadeszła ich pora. Jeśli mają być zastępowane takimi tramwajami, jak NGT8, to niech odchodzą.


Na pisanie o GT6 w czasie przeszłym dokonanym jest jeszcze nieco za wcześnie - dziś wyjechały oba, na swoje stałe brygady na "23" 😛
Offline Wypalacz Rafał
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
03.12.2012 16:34
kuba203 napisał(a):
Jak inaczej niż celowym działaniem naszego MPK wytłumaczyć fakt, że w innych miastach w 105Na jest zimą ciepło?

Nawet, gdyby było oryginalne ogrzewanie, to i tak w 105Na jest zimno. I tutaj mści się to, co jest przewagę tego typu wagonów w innych sytuacjach, jak brak fotokomórek, duża ilośc drzwi, duże okna etc.

Natomiast to co montuje mpk to jest faktycznie kpina 😉
Offline szubak