Dziękuję 😉 Co do wymiany taboru - wiesz, tabor szynowy z definicji jest znacznie bardziej długowieczny. Do tego autobusy jest znacznie taniej wymienić od tramwajów - porównaj koszt nowego przeguba (ok. 800 tysięcy) z kosztem nowego Bombardiera (ok. 10 mln zł). Sądzę że najcięższy okres KM ma za sobą, teraz jeszcze tylko musi przetrwać kryzys ekonomiczny a potem powinno być już coraz lepiej 😉
Teoretycznie tak, tylko problem polega na tym że czasem widać marzenia niektórych decydentów by po wymianie autobusów zakończyć program modernizacji taboru km, a tramwaje zlikwidować (patrz Gliwice, Gorzów czy ostatnio Elbląg).
Nie wrzucaj Elbląga do jednego wora z tamtymi. Elbląg będzie rozwijał sieć, to pewne. Co do tej likwidacji - może jest uzasadniona?
Co najwyżej brakiem miejsca na drogę szybkiego ruchu (bodaj obwodnicę), którą chcą puścić właśnie przez Bażantarnię, czyli tamtejszy park i tereny rekreacyjne...