Strona główna» Kolej» Lokomotywy spalinowe» SU42» SU42-538

SU42-538

«Poprzednie zdjęcie: SU42-533
Następne zdjęcie: SU42-527»

SU42-538

Data zrobienia zdjęcia: 3 lipca 2010 roku (sobota)
Opis: Polsacik z pociągiem osobowym do Łupkowa w jednym z najpiękniejszych miejsc na linii łupkowskiej, nieopodal przystanku osobowego Wysoczany. Niestety, dokładnie w chwili przejazdu pociągu słońce się na nas wypięło (a żeby było jeszcze lepiej, dzień później, łapiąc tam brutto, historia się powtórzyła), choć miodność okolicy pozostała.
Słowa kluczowe: SU42 SU42-538 D29-107 Bieszczady Wysoczany PR Przewozy_Regionalne osobowy 1024px
Data dodania zdjęcia: 05.10.2012 14:01, Wyświetleń: 1972, Pobrań: 31, Wielkość pliku: 332.7 KB
Dodał: vear
IPTC Info
Date created: 03.07.2010
EXIF Info
Nazwa aparatu: NIKON CORPORATION
Model aparatu: NIKON D40X
Czas ekspozycji: 1/160 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.3
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 03.07.2010 15:45:22
Długość ogniskowej: 42mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
05.10.2012 14:25
Przejechałem ostatnio wzdłuż prawie całej "Łupkowianki" autobusem, zatrzymaliśmy się m.in. w tym miejscu 😉 Moim zdaniem najładniejsza w polskich Karpatach.

Tablice informacyjne głoszą, że pociągi sezonowe do Łupkowa wrócą w 2013.

Natomiast Zagórz - Krościenko - granica państwa znalazła się na liście do rozbiórki.

Uprzedzając pytania o tę sławetną już listę: http://www.rynek-kolejowy.pl/35507/4_tys_km_linii_do_likwidacji_+_czyli_restrukturyzacja_w_wykonaniu_PLK_cz1.htm

W tekście jest link.

Potem to dementowali, ale widać, nad którymi liniami chmury są najczarniejsze 😉

http://www.rynek-kolejowy.pl/35517/PLK_dementuje_Nie_planujemy_rozbiorki_linii_kolejowych.htm
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
05.10.2012 14:49
Niedawno natrafiłem na artykuł trafnie opisujący kierunek nie tylko polskiej kolei, ale systemu transportu w ogóle.

W obecnej sytuacji politycznej, ten odcinek Transwersalnej faktycznie ma mały sens. Gdyby chyrowski węzeł leżał po polskiej stronie, zapewne cały region by na tym zyskał dzięki lepszej dostępności przez Przemyśl i Niżankowice. Póki Ukraina jest nie tylko poza UE, ale jest krajem oględnie mówiąc "specyficznym", nie ma większych szans nawet na eksterytorialne pociągi tranzytowe (które istniały tam za czasów ZSRR). Do tego na przejściu w Krościenku... nie ma możliwości odprawy pociągów towarowych.

Podejrzewam, że ta lista i tak nie zostanie prędko zrealizowana, a jest to raczej głośny krzyk o zmianę podejścia do finansowania infrastruktury kolejowej z budżetu (które niedawno postanowiono ograniczyć względem i tak już żałosnych pieniędzy).
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
05.10.2012 15:12
Nie brakuje takich wypowiedzi, choć ta podaje ciekawe przykłady 😉

Natomiast Jasło-Rzeszów i Jasło-Zagórz się trochę robią. Mam nadzieję, że nie po to by dać tam 3 pary o 3.00, 5.00 i 19.00 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
05.10.2012 15:23
Byłem w tych okolicach w sierpniu i aż się normalnie serce kraje jak to się tam wszystko degraduje. Mam nadzieję, że jednak nie będą nic wycinać, bo za 10 lat mogą tego bardzo żałować. W sumie jakby IC przełamało się i puściło pociąg choćby do Zagórza, to myślę, że wiele ludzi by z niego korzystało.
Offline Sudi
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
05.10.2012 15:50
Jeden pociąg do Zagórza by żadnej roli kolei nie przywrócił w tamtym regionie 😉 Co innego kilka sensownych par regio. Ale i to nie ma gwarancji powodzenia.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
05.10.2012 18:59
Doradzają PKP PLK rozbiórkę linii na Krościenko...
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
05.10.2012 19:06
O tym pisałem na początku. Chyba, że masz coś nowszego.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl