SU42-538
SU42-538
|
|
Ostatnie komentarze
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 05.10.2012 14:25 |
||
vear Administrator Komentarzy: 2462 05.10.2012 14:49 |
Niedawno natrafiłem na artykuł trafnie opisujący kierunek nie tylko polskiej kolei, ale systemu transportu w ogóle.
W obecnej sytuacji politycznej, ten odcinek Transwersalnej faktycznie ma mały sens. Gdyby chyrowski węzeł leżał po polskiej stronie, zapewne cały region by na tym zyskał dzięki lepszej dostępności przez Przemyśl i Niżankowice. Póki Ukraina jest nie tylko poza UE, ale jest krajem oględnie mówiąc "specyficznym", nie ma większych szans nawet na eksterytorialne pociągi tranzytowe (które istniały tam za czasów ZSRR). Do tego na przejściu w Krościenku... nie ma możliwości odprawy pociągów towarowych. Podejrzewam, że ta lista i tak nie zostanie prędko zrealizowana, a jest to raczej głośny krzyk o zmianę podejścia do finansowania infrastruktury kolejowej z budżetu (które niedawno postanowiono ograniczyć względem i tak już żałosnych pieniędzy). |
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 05.10.2012 15:12 |
Nie brakuje takich wypowiedzi, choć ta podaje ciekawe przykłady 😉
Natomiast Jasło-Rzeszów i Jasło-Zagórz się trochę robią. Mam nadzieję, że nie po to by dać tam 3 pary o 3.00, 5.00 i 19.00 😉 |
|
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 05.10.2012 15:23 |
Byłem w tych okolicach w sierpniu i aż się normalnie serce kraje jak to się tam wszystko degraduje. Mam nadzieję, że jednak nie będą nic wycinać, bo za 10 lat mogą tego bardzo żałować. W sumie jakby IC przełamało się i puściło pociąg choćby do Zagórza, to myślę, że wiele ludzi by z niego korzystało.
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 05.10.2012 15:50 |
Jeden pociąg do Zagórza by żadnej roli kolei nie przywrócił w tamtym regionie 😉 Co innego kilka sensownych par regio. Ale i to nie ma gwarancji powodzenia.
|
|
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 05.10.2012 18:59 |
Doradzają PKP PLK rozbiórkę linii na Krościenko...
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 05.10.2012 19:06 |
O tym pisałem na początku. Chyba, że masz coś nowszego.
|
|
Tablice informacyjne głoszą, że pociągi sezonowe do Łupkowa wrócą w 2013.
Natomiast Zagórz - Krościenko - granica państwa znalazła się na liście do rozbiórki.
Uprzedzając pytania o tę sławetną już listę: http://www.rynek-kolejowy.pl/35507/4_tys_km_linii_do_likwidacji_+_czyli_restrukturyzacja_w_wykonaniu_PLK_cz1.htm
W tekście jest link.
Potem to dementowali, ale widać, nad którymi liniami chmury są najczarniejsze 😉
http://www.rynek-kolejowy.pl/35517/PLK_dementuje_Nie_planujemy_rozbiorki_linii_kolejowych.htm