Strona główna» Komunikacja na Świecie» Czechy» Ostrava» SOR EBN 10.5 #5001

SOR EBN 10.5 #5001

«Poprzednie zdjęcie: Tatra T400 #26
Następne zdjęcie: Škoda 17Tr #3902»

SOR EBN 10.5 #5001

Data zrobienia zdjęcia: 5 maja 2012 roku (sobota)
Opis: Ostrawa, zajezdnia trolejbusowa.

Ciekawe czy - w świetle artykułu z "Dziennika Polskiego" zamieszczonego na fejsbukowym profilu MPK - będziemy mieli okazję zobaczyć ten pojazd na linii "134".
Niewątpliwie byłoby to interesujące, choć może lepiej poza sezonem letnim.
Słowa kluczowe: SOR EBN 10.5 #5001 Dopravní_podnik_Ostrava DP_Ostrava DPO Ostrava Ostrawa Czechy Republika_Czeska Česká_republika 990px Den_otevřených_dveří_v_DPO dzień_otwarty 60_lat_trolejbusów_w_Ostrawie 60_let_trolejbusů_v_Ostravě
Data dodania zdjęcia: 15.07.2012 19:14, Wyświetleń: 1654, Pobrań: 9, Wielkość pliku: 263.2 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/1000 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.7
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 05.05.2012 09:30:44
Długość ogniskowej: 26mm

Ostatnie komentarze

Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
15.07.2012 20:16
Na 134 ma być Urbino Electric.
Offline Sudi
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.07.2012 20:45
Tak czy tak - pomysł jest durny.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.07.2012 20:54
kuba203 napisał(a):
Tak czy tak - pomysł jest durny.


Ale który pomysł, ten z przerabianiem istniejących autobusów? Czy ten ze sprowadzeniem na testy Solarisa?
Offline Wypalacz Rafał
Coffee
Gość

15.07.2012 21:20
Szczerze mówiąc, to oba...
 
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
15.07.2012 22:18
Ten autobus akumulatorowy powinien przyjść na testy, ale w zimie. I to najlepiej mroźnej.
Zdechł by w połowie podjazdu na drugim kółku, i po problemie.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
16.07.2012 20:56
Oba pomysły są durne. Gdzie to będzie ładowane? Objeździ całą dniówkę bez ładowania na mieście? W Pradze jest linia obsługiwana autobusami akumulatorowymi - rozkład przewiduje jedną brygadę, ale autobusy są dwa, bo zmieniają się co kółko - jeden jedzie, a drugi się ładuje 😈
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
16.07.2012 21:03
Nie lepsze by były trolejbusy z silnikiem spalinowym (przekładnia elektryczna, jak w pociągach)? W centrum miasta druty, jeździ na prąd i nie smrodzi, poza centrum jedzie na spalinowym
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.07.2012 21:31
Trolejbus nie potrzebuje pełnej sieci, może połowę drogi jechać i ładować się z sieci jednocześnie, resztę na akumulatorach (w Rzymie takie rozwiązanie jest).
Tyle że u nas nie chcą trolejbusów a system oparty w całości na akumulatorach. Ale na to jeszcze przynajmniej 10 lat technologia nie pozwoli.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
16.07.2012 21:37
Bo też i trolejbusy niosą za sobą konieczność zbudowania infrastruktury - a to kosztuje.

Żeby nie było wątpliwości - też wolałbym trolejbusy, zwłaszcza że, jak słusznie zauważył Unrealgod, dzisiejsza technika nie wymaga już układania sieci trakcyjnej wszędzie tam gdzie tenże trolejbus miałby pojechać, czyli np. z trasy linii 134 z/do zajezdni mógłby spokojnie pojechać na bateriach...
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.07.2012 22:01
Znaczy 134 to akurat lipna trasa do elektryfikacji. Najbardziej energochłonny fragment to byłby podjazd, trzeba by więc parę kilometrów w trudnym terenie elektryfikować a korzystała by z niego jedna linia i to taka która nie jeździ często.
To lepiej zelektryfikować Aleje i inne główne ciągi komunikacyjne gdzie jeździ pełno autobusów z różnych linii, wtedy z jednej sieci korzystało by pełno trolejbusów. Tam gdzie jeździ tylko jedna linia może by taki trolejbus na akumulatorach dociągnął (z możliwością nasto-minutowego doładowania na pętli).
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
16.07.2012 22:26
Jakoś nie wydaje mi się, żeby przy tak intensywnym używaniu, baterie pociągnęły długo.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000