Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Remonty/Inwestycje» Tramwaj na Kampus UJ» Tramwaj na Kampus UJ 2012-05-27

Tramwaj na Kampus UJ 2012-05-27

«Poprzednie zdjęcie: Tramwaj na Kampus UJ 2012-06-17
Następne zdjęcie: Tramwaj na Kampus UJ 2012-05-27»

Tramwaj na Kampus UJ 2012-05-27

Data zrobienia zdjęcia: 27 maja 2012 roku (niedziela)
Opis: Budowa parkingu P+R.
Słowa kluczowe: linia_tramwajowa budowa tramwaj_na_Kampus_UJ inwestycja Kraków Bobrzyńskiego Czerwone_Maki
Data dodania zdjęcia: 27.05.2012 12:13, Wyświetleń: 2006, Pobrań: 38, Wielkość pliku: 238.7 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/350 sec(s)
Wartość przysłony: F/11
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 27.05.2012 09:38:09
Długość ogniskowej: 18mm

Ostatnie komentarze

Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
27.05.2012 12:18
Chyba imitacji P+R, prawdziwe P+R są w Warszawie.
Offline Sudi
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
27.05.2012 12:24
Nie chciałem być już tak dosadny 😉
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
27.05.2012 12:38
Jak duży będzie to parking? Biorąc pod uwagę duże okoliczne osiedla to powinien posiadać chyba naście tysięcy miejsc.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.05.2012 14:24
A skąd wiecie już, czy będzie prawdziwy czy nie? O "prawdziwości" decyduje to jak będzie zorganizowany, a nie jak duży i jak wyglądający.

1) Dla kogo parking? Czy dla wszystkich, czy tylko dla posiadających bilety KM? Jakie bilety - jednorazowe też?
2) Jaka opłata? Zawarta w bilecie, czy w postaci abonamentu dokupowanego do biletu, czy osobna opłata?
3) W jaki sposób będzie zorganizowana kontrola korzystania, czy strzeżony?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
27.05.2012 15:44
Najprawdopodobniej będzie analogicznie jak na P+R ZTMu w Warszawie.
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.05.2012 16:37
No, to nie ma co narzekać. To idea P+R w dobrej postaci - parking tylko dla tych, którzy chcą brać udział w pewnym modelu (sprawdzonym na świecie) i bez dodatkowych dla nich kosztów.

A że nie będzie to węzeł Młociny, to już trudno, od czegoś trzeba zacząć.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
27.05.2012 17:03
Zgodnie z projektem:
Parking:
Ilość wszystkich miejsc parkingowych: 182
Ilość miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych: 4
Dodatkowo przy portierni miejsce dla 20 rowerów.

Z projektu wynika również, że wjazd i wyjazd będzie ze szlabanami.

Można oczywiście z góry narzekać, że to mało. Z mojego punktu widzenia 182 miejsca to o 182 więcej niż zero. I już samo to jest plusem (o którym "zapomniano" na Płaszowie czy Krowodrzy).

@Unrealgod
Nie przesadzaj.
CAŁA dzielnica VIII Dębniki liczy niecałe 60tys mieszkańców. W tym CAŁY szeroko rozumiany Ruczaj, ale i Podwawelskie (oczywiście również Skotniki, Kostrze, Tyniec itp). A Ty piszesz o "dużych okolicznych osiedlach" - których? Zdecydowana większość z tych 60tys mieszka owszem, przy trasie tego tramwaju - ale skoro mieszkają "przy trasie" to raczej nie będą jechać samochodem na Czerwonych Maków żeby tam zostawić samochód i przesiąść się na tramwaj (którym następnie przejadą obok swojego bloku). Bo chyba nie sądzisz, że z Europejskiego ktoś pojedzie samochodem na ten P+R... Realnie mogą z P+R korzystać osoby ze Skotnik i/lub okolic plus ze Skawiny. Bo już z Polany Żywieckiej bliżej i wygodniej do Borku Fałęckiego.
Offline gs
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.05.2012 17:10
Jeśli będzie to P+R tylko dla przesiadających się, 182 miejsca starczą. Osób, które naprawdę zdecydują się mieć auto i bilet miesięczny nie ma tak dużo.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
27.05.2012 18:12
Parking mogą zastawić pracownicy biurowców i mieszkańcy osiedli, jeśli dostęp do niego będzie wolny.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
27.05.2012 19:13
AndrzejK napisał(a):
Osób, które naprawdę zdecydują się mieć auto i bilet miesięczny nie ma tak dużo.

No to akurat prawda. Jak ktoś już ma auto to na prawdę rzadko chce jeździć w inny sposób. A poziom komunikacji zbiorowej niestety u nas nie zachęca.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
27.05.2012 19:40
pilot1123 napisał(a):
Parking mogą zastawić pracownicy biurowców i mieszkańcy osiedli, jeśli dostęp do niego będzie wolny.
Przecież napisałem powyżej:
gs napisał(a):
Z projektu wynika również, że wjazd i wyjazd będzie ze szlabanami.


Unrealgod napisał(a):
No to akurat prawda. Jak ktoś już ma auto to na prawdę rzadko chce jeździć w inny sposób.
Gdyby tak było to parkingi P+R byłyby zbędne. A te, które istnieją świeciłyby pustkami.
Unrealgod napisał(a):
A poziom komunikacji zbiorowej niestety u nas nie zachęca.
Powiedz mieszkańcom Płaszowa i Krowodrzy, że te samochody które zajmują w ciągu dnia miejsca parkingowe na osiedlach przyległych do pętli to fatamorgana. Bo przecież "poziom komunikacji zbiorowej niestety u nas nie zachęca".
Sam zresztą robię dokładnie tak samo - tyle tylko, że zostawiam samochód w Borku (Zakopianka). I znam więcej osób, które tak robią.
Uważasz, że jesteśmy masochistami bo "poziom komunikacji zbiorowej niestety u nas nie zachęca"?
Offline gs
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
27.05.2012 19:55
Unrealgod napisał(a):
Jak ktoś już ma auto to na prawdę rzadko chce jeździć w inny sposób.

Bredzisz. Znam mnóstwo osób, które mają auto, a codziennie poruszają się po mieście KZ lub rowerem. Autem jeżdżą jeśli muszą coś przewieźć / na większe zakupy / w nocy / gdzieś poza miasto.

Unrealgod napisał(a):
A poziom komunikacji zbiorowej niestety u nas nie zachęca.

Poziom KZ? Jest jaki jest, wszystko zależy skąd i dokąd jedziesz. Z takiej KG masz rewelacyjny dojazd w wiele miejsc, ale już np. na Rybitwy mało kto się KZ wybierze. Nie ma co uogólniać.

Za to na pewno jesteśmy daleko w tyle pod względem niezawodności funkcjonowania KZ i informacji pasażerskiej w takich przypadkach, a także sposobu układania rozkładów jazdy. Ostatnio niestety również pod względem przestrzegania rozkładów jazdy przez prowadzących:/

Co do parkingu, to ja bym się bardziej bał o miejsca dla rowerów. Sporej ilości osób z Ruczaju i okolic na rowerze do centrum może się nie chcieć jechać, niemniej podjechać niewielką odległość na pętlę i jechać dalej tramwajem juz tak. Zresztą to będzie imho najwygodniejszy sposób dostania się na pętlę w tym rejonie🙂 Tyle, że taki parking powinien być zadaszony i monitorowany. 20 miejsc to byłaby jakaś kpina, ale tam ponoć ma być tego jednak więcej.
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.05.2012 20:59
Są ludzie, którzy chcą w Krakowie realizować model P+R, choć im się to utrudnia nie dając parkingów przy pętlach. Tak jest na Krowodrzy i Płaszowie. Parking na Ruczaju ma pewne szanse, choć jeśli będzie tylko dla przesiadkowiczów, to 182 miejsca się raczej nie będą zapełniać.

Poziom KM - Szubak to dobrze podsumował. Ja natomiast będę z uporem maniaka powtarzał, że komunikację w Krakowie zabija nie podejmowanie nawet próby układania rozkładów jazdy z sensem.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
27.05.2012 22:08
Ależ one są układane z sensem. Tyle, że jedynie pod przewoźnika, bo pasażerów ma się w d... To jest właśnie absurd sytuacji, gdzie przewoźnik będący jedynie wykonawcą usługi może sam dowolnie układać sobie rozkłady.
Offline szubak