Strona główna» Kolej» Kolej na Świecie» Czechy» 162-114

162-114

«Poprzednie zdjęcie: 380-010
Następne zdjęcie: Petřín funicular II»

162-114

Data zrobienia zdjęcia: 30 kwietnia 2012 roku (poniedziałek)
Opis: Ołomuniec, dworzec główny.

Austriacy mają RailJet, Czesi za to mają RegioJet - prywatnego przewoźnika obsługującego na w pełni komercyjnych zasadach pociągi na trasie Havířov (Žilina - 1 para dziennie) - Praha, hl. n.
Pociągi są zestawione z wagonów odkupionych od kolei austriackich, zaś prowadzone są lokomotywami serii 162 odkupionymi od Ferrovie Nord Milano (FNM).

Zaś na dworcu głównym w Ołomuńcu codziennie można zobaczyć co najmniej jedną z nich oczekującą na zatrudnienie.

A tak na marginesie - Poczta Polska prowadzi jeszcze jakieś przewozy przesyłek koleją?
Słowa kluczowe: 162 162-114 Student_Agency RegioJet Ołomuniec Olomouc Olomouc_hlavní_nádraží Czechy Republika_Czeska Česká_republika 990px
Data dodania zdjęcia: 07.05.2012 07:54, Wyświetleń: 1943, Pobrań: 9, Wielkość pliku: 295.5 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/500 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 30.04.2012 10:26:42
Długość ogniskowej: 53mm

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
07.05.2012 08:05
Ostatni kurs wagonu pocztowego odbył się nie cały rok temu.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
07.05.2012 09:01
No nie, o tym że wagony pocztowe w składach nie kursują to wiem, chodziło mi raczej o pociągi pocztowe
Offline Wypalacz Rafał
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
07.05.2012 09:06
Jaki wniosek? wyremontujcie tory, pendolino samo się jakies pojawi... Dlaczego na kolei wszystko musi się robić od nie tej strony, co trzeba?
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
07.05.2012 11:16
Kluczowe pytanie: czy on ma wspólny bilet z CzD? Czyli jak jadę z Cieszyna do Pragi, to czy kupuję jeden bilet w Cieszynie, podjeżdżam jakimkolwiek osobowym do Hawierzowa i potem tym do Pragi?

I widzę, że ma obowiązkową, ale chyba darmową rezerwację miejsc.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
07.05.2012 11:39
Nie orientuję się bo nie korzystałem, ale raczej nie - zwłaszcza że w Ołomuńcu i w Ostrawie mają własne kasy biletowe.

Najlepiej wyślij im maila z tymi pytaniami.
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
07.05.2012 12:59
Tak czy siak mam mieszane uczucia. Podbierać klientów narodowemu przewoźnikowi na głównej magistrali każdy może. Niech pojeździ z Kromieryża do Zborowic przez Kotojedy.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
07.05.2012 13:08
No to przecież oni chcieli zacząć działalność właśnie od obsługi linii lokalnych, tylko władze Czech w ostatniej chwili wycofały się z liberalizacji i zdecydowały na przedłużenie monopolu ČD. Poza tym ČD po uruchomieniu pociągów RegioJet znacznie poprawiły jakość obsługi pasażerów w swoich pociągach na tej samej trasie - co jak mi się wydaje, nie jest niczym złym.
Choć sytuacja zrobi się jeszcze ciekawsza jak swoje przewozy rozpocznie LeoExpress
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
07.05.2012 13:34
Liberalizacja na kolei... Niech się nie wymknie spod kontroli. Osobne bilety, rozkład każdy sobie... Wyścig na głównych liniach, zamykanie bocznych. Wreszcie pogorszenie bezpieczeństwa.

Oczywiście tak nie musi być 😉 Ale nie udawajmy, że z kolejowych przewozów pasażerskich da się robić wolny rynek.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
07.05.2012 13:48
I tak brzmi lepiej niż to co u nas jest. Ruch lokalny i tak dawno umarł, a podejście do pasażera jest "niech się cieszy że coś przyjedzie może".
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
07.05.2012 14:13
AndrzejK napisał(a):
Liberalizacja na kolei... Niech się nie wymknie spod kontroli. Osobne bilety, rozkład każdy sobie... Wyścig na głównych liniach, zamykanie bocznych. Wreszcie pogorszenie bezpieczeństwa.


Rozkładów na kolei i tak się nie da pisać całkiem dowolnie (w przeciwieństwie do busiarstwa) - musi je zatwierdzić zarządca infrastruktury.
Zamykanie bocznych linii - cóz, niestety i do nich to dotarło. Czekając na prognozę pogody w tamtejszej TV obejrzałem sobie akurat materiał o przeróbce jednej z linii lokalnych na scieżkę rowerową 🙁

AndrzejK napisał(a):
Oczywiście tak nie musi być 😉 Ale nie udawajmy, że z kolejowych przewozów pasażerskich da się robić wolny rynek.


Ale też i nie udawajmy że kolej zawsze musi być deficytowa i dotowana dając tym samym wodę na młyn różnym korwinistom i innym, pożal się Boże, liberałom.

Zwłaszcza że ČD i tak mają sporą przewagę nad konkurencją - gęstą sieć połączeń lokalnych, z których raczej nie skorzystają klienci RegioJet i LeoExpress - ponieważ będzie się to wiązało z koniecznością zakupu dodatkowego biletu.
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
07.05.2012 14:22
A nie będzie tak, że prywatni przewoźnicy "komercyjni" będący ulubieńcami owych liberałów, uprawiając busiarstwo kolejowe na magistralach osłabią CzD? A słabsze CzD to słabsza kolej lokalna.

A rozkłady jazdy da się napisać tak, że przestanie istnieć SYSTEM. Wszystko będzie się zgadzać, zarządca zatwierdzi, ale misterny system przesiadkowy gdzieś zaginie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
07.05.2012 14:26
Cóż, ryzyko jest. Wpływu nie mamy żadnego. Pozostaje nam zatem jedynie obserwować rozwój sytuacji.
Offline Wypalacz Rafał
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
07.05.2012 15:38
AnderzejK: Chcesz poczytać jak się tworzy rozkład kolejowy? 😛
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
07.05.2012 15:56
Dominiak napisał(a):
AnderzejK: Chcesz poczytać jak się tworzy rozkład kolejowy? 😛

Ja chętnie poczytam 😉
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
07.05.2012 16:19
KLIK Proszę, na stronie PKP PLK są dodatkowe procedury opisane też.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
07.05.2012 16:24
Jeśli na głównych liniach się opłaca to dlaczego nie? To tylko wpływa na poprawę jakości usług. Do linii lokalnych i tak trzeba dopłacać, ale na zarabiających liniach prywaciarz najprawdopodobniej pojedzie taniej i wygodniej.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
07.05.2012 17:10
Ja wiem, że rozkład jazdy nie tworzy się od ręki 😉 Ale nawet zastosowanie się do wszystkich procedur nie wyklucza, że rozkład w skali regionu/kraju będzie z punktu widzenia podróżnych do niczego.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
07.05.2012 19:59
W lotnictwie jest w pełni wolny rynek i rzygać mi się chce ilekroć próbuję choćby znaleźć połączenie - bo dla zwykłego pasażera nie ma jednego "oficjalnego" rozkładu lotów, a'la kolejowy rozkład (wspólny dla całej Europy), tylko tysiąc powstałych na wolnym rynku wyszukiwarek. Nie wiadomo czy da się zaplanować przesiadkę, każdy ma inne standardy obsługi, każdy ma całkiem inną taryfę (ba, nawet w obszarze działania jednego przewoźnika tak naprawdę nigdy nie wiadomo ile bilet będzie kosztował, bo zmienia to tysiąc niekoniecznie jawnych czynników).
Obawiam się, że wkrótce na kolei możemy mieć coś podobnego. Zyskamy może w mnogości połączeń, ale stracimy finansowo, przez ostateczną śmierć integracji taryfowej.
Aha - nie mają sensu dywagacje o niszczeniu ruchu lokalnego na rzecz magistral. To są dwa odmienne segmenty rynku i istnienie tego pierwszego zależy nie od przewoźników, a od zamawiających te lokalne przewozy.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
07.05.2012 21:29
A co ma do ruchu wyszukiwarka? Są lepsze wyszukiwarki i są gorsze wyszukiwarki. Tak jak u nas w przypadku na przykład komunikacji autobusowej. Jedni obejmują tylko PKSy, inni tylko nie PKSy. Jak chciałem jechać w Bieszczady na weekend, to 2 godziny szukałem czym się tam dostać, po czym i tak wyszło że dla 2 osób najbardziej opłaca się... samochodem.
Co do taryfy, brzmi jak jakiś socjalistyczny relikt w ramach gospodarki planowanej. Oczywiście, cena musi być wcześniej podana i jawna, ale jak komuś się opłaca oferować jakąś usługę taniej, to jako pasażer - klient tylko się z tego cieszę. To konkurencja rozwija rynek (patrz USA) planowanie wszystkiego, taryfy, normy - nic dobrego z tego nie wynika.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
08.05.2012 19:36
Ma to, że brak jest standardów obsługi pasażerskiej. Na naszej rozwalonej kulei przynajmniej jeszcze da się w każdej kasie kupić bilet na każdy pociąg (nie licząc może pojedynczych przypadków pociągów międzynarodowych, ale to aż tak nie boli). W lotnictwie już nie.
Przytoczony przez ciebie przykład z komunikacją autobusową to dla mnie decydujący argument za tym, by z wszelkiej maści PKSów, czy innych busów, nie korzystać w ogóle. Pomijam tu już kwestie komfortu, jakkolwiek osobiście nie lubię dłuższych podróży autobusem. Nawet jeśli znajdzie się jakieś połączenie, to nigdy nie wiadomo czy ten autobus na pewno jedzie, nie wiadomo w jakiej cenie (no, jedno akurat wiadomo - jak sam napisałeś - niezbyt konkurencyjnej w stosunku do samochodu), nie wiadomo czy to autobus z prawdziwego zdarzenia, czy też Sprinter, i tak dalej... O ile komuś się będzie w ogóle chciało szukać przez dwie godziny połączenia, bo jadąc w Bieszczady nie zastanawiałbym się, tylko chwycił za własne kluczyki od auta... Rynek się "rozwinął" do tego stopnia, że żeby się w nim odnaleźć, trzeba mieć albo dużo samozaparcia do przeglądania ofert, albo po prostu nie mieć innego wyboru...
Przemilczę już kwestię busów-widmo, kursujących na zasadzie "coś tam czasem jeździ".
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
08.05.2012 20:42
Dodałbym, że rozkłady jazdy busów są czasem nieznane nawet w odpowiednich urzędach, bo choć jest obowiązek ich składania, mogą być zmienione z dnia na dzień. A standardy informacji pasażerskiej na przystankach w praktyce nie istnieją. Dzięki "liberalizacji i deregulacji" przewozów autobusowych rynek ten pogrążył się w chaosie i dezinformacji.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
09.05.2012 06:24
AndrzejK napisał(a):
Tak czy siak mam mieszane uczucia. Podbierać klientów narodowemu przewoźnikowi na głównej magistrali każdy może. Niech pojeździ z Kromieryża do Zborowic przez Kotojedy.


Na Słowacji obsługuje osobówki z Bratislavy do Komarna + relacje pośrednie 🙂
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
barttek
Użytkownik

Komentarzy: 180
26.08.2012 19:52
Tylko on robi konkurencję dotowanym przewozom, działając samemu bez dotacji. Czytałem z pół roku temu wywiad z Jancurą (właściciel Student Agency (RegioJeta)) i plany są połączeń międzynarodowych do Hamburga z Pragi w kooperacji z DB....
Offline barttek
mokum
Użytkownik

Komentarzy: 99
27.08.2012 09:58
Akurat połączenie Bratysława - Komarno jest dotowane.
Offline mokummokum at pestka.info