Strona główna» Komunikacja w Polsce» Łódź» Łódź - Tramwaje» Duewag M6S/M8S» Duewag M8S #61

Duewag M8S #61

«Poprzednie zdjęcie: Duewag M6S #306
Następne zdjęcie: M6S #324»

Duewag M8S #61

Data zrobienia zdjęcia: 28 maja 2011 roku (sobota)
Opis: Łódź, zajezdnia Helenówek.

Wielkiego pożytku MKT z tego wagonu raczej nie miało, a dziś wagon ruszył w swoją ostatnią drogę - w częściach na złom
Słowa kluczowe: Duewag Düwag M8S #61 MKT_Łódź Łódź Helenówek zajezdnia
Data dodania zdjęcia: 25.03.2012 13:39, Wyświetleń: 2125, Pobrań: 10, Wielkość pliku: 231.5 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/500 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.7
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 28.05.2011 13:20:34
Długość ogniskowej: 30mm

Ostatnie komentarze

Marcin_FTŚ
Gość

25.03.2012 13:45
Cóż, więcej stał niż jeździł i ponoć był za mocny na tamtejsze podstacje.
 
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
25.03.2012 14:10
Na złom? Przecież wygląda jakby dopiero co przyjechał...
Offline Butelka
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
25.03.2012 14:12
No ale nie przyjechał. To wagon z 1976r.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
25.03.2012 15:28
Przecież wyraźnie mówię że chodzi mi o jego stan...
Offline Butelka
Andrzej
Użytkownik

Komentarzy: 139
25.03.2012 18:41
Dziwi mnie, że go MPK Kraków nie wzięło na podmiankę do popalonego N8S, albo że nie został skanibalizowany na części do M6S należących jeszcze do MKT.
Offline Andrzej
MaraS
Użytkownik

Komentarzy: 324
25.03.2012 19:54
Na 46 jak jeździł to podstacje wywalały, a po za tym miał coś z przetwornicami lub silnikami, nie pamiętam dokładnie.
Offline MaraShttps://www.facebook.com/PhotoMetalFactory/
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
25.03.2012 21:24
W takim razie to podstacje były wadliwe. Silniki mogły być (przypuszczalnie) uszkodzone przez zbyt niski prąd zasilający albo zbyt niskie napięcie.
Offline Butelka
MaraS
Użytkownik

Komentarzy: 324
25.03.2012 21:44
Podstacje na 46 nie wytrzymują 2x 805Na, to co dopiero mówić o M8S.
Offline MaraShttps://www.facebook.com/PhotoMetalFactory/
Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
25.03.2012 21:57
Butelka napisał(a):
W takim razie to podstacje były wadliwe. Silniki mogły być (przypuszczalnie) uszkodzone przez zbyt niski prąd zasilający albo zbyt niskie napięcie.

Jakim cudem silniki mogą zostać uszkodzone za niskim prądem/napięciem? Chyba na odwrót.
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
25.03.2012 23:02
Z prądem faktycznie przesadziłem, ale jakimś cudem silniki na 3kV DC nie mogą zostać zasilone 600V DC. Można przypuszczać (powtórzę jeszcze raz: przypuszczać) że 805Na mają szerszą tolerancję napięć niż M8S.
Offline Butelka
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
26.03.2012 15:17
@Butelka- ten fakt wcale by mnie nie zdziwił- wystarczy przypomnieć sobie co działo się kiedy wiedeńczyki wprowadzano. Zachodnie wozy nie są do takich wahań napięcia przystosowane- w Krakowie trzeba je było mocno regulować, a co dopiero w Łodzi.

A co do silników- nie dziwię się, że były problemy z ich zasileniem, jeśli mowa o 3kV. Tylko, czy to nie troszkę za dużo jak na linię tramwajową?
Offline busik105
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
26.03.2012 15:27
Butelka napisał(a):
Z prądem faktycznie przesadziłem, ale jakimś cudem silniki na 3kV DC nie mogą zostać zasilone 600V DC.

Mogą, problemem jest tylko wyższe napiecie (izolacje).
Silniki kolejowe, np. w EU07 zasilane są napięciem 750 oraz 1500 V (zależnie od połączenia). A jak jest potrzeba to i 110 V wystarczy - na warsztacie gdy wywiąże się wózek, a zachodzi potrzeba obrócenia zestawu, czy wirnika można zrobić to podając na silnik napięcie 110 V z prostownika do ładowania akumulatorów.
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
Dziki
Użytkownik

Komentarzy: 356
26.03.2012 17:47
Po pierwsze-przetwornica tegoż pojazdu źle tolerowała spadki napięć. Była naprawiana ale jedynym wyjściem byłaby jej wymiana na Polską z Eniki. Tyle, że wagon był jedynie na wypożyczeniu od niemieckiego pośrednika który żądał kosmicznej kwoty za ten wagon więc nic dziwnego, że MKT nie chciało zainwestować w nie swój pojazd.
Offline Dziki