Z prądem faktycznie przesadziłem, ale jakimś cudem silniki na 3kV DC nie mogą zostać zasilone 600V DC. Można przypuszczać (powtórzę jeszcze raz: przypuszczać) że 805Na mają szerszą tolerancję napięć niż M8S.
@Butelka- ten fakt wcale by mnie nie zdziwił- wystarczy przypomnieć sobie co działo się kiedy wiedeńczyki wprowadzano. Zachodnie wozy nie są do takich wahań napięcia przystosowane- w Krakowie trzeba je było mocno regulować, a co dopiero w Łodzi.
A co do silników- nie dziwię się, że były problemy z ich zasileniem, jeśli mowa o 3kV. Tylko, czy to nie troszkę za dużo jak na linię tramwajową?
Z prądem faktycznie przesadziłem, ale jakimś cudem silniki na 3kV DC nie mogą zostać zasilone 600V DC.
Mogą, problemem jest tylko wyższe napiecie (izolacje).
Silniki kolejowe, np. w EU07 zasilane są napięciem 750 oraz 1500 V (zależnie od połączenia). A jak jest potrzeba to i 110 V wystarczy - na warsztacie gdy wywiąże się wózek, a zachodzi potrzeba obrócenia zestawu, czy wirnika można zrobić to podając na silnik napięcie 110 V z prostownika do ładowania akumulatorów.
Po pierwsze-przetwornica tegoż pojazdu źle tolerowała spadki napięć. Była naprawiana ale jedynym wyjściem byłaby jej wymiana na Polską z Eniki. Tyle, że wagon był jedynie na wypożyczeniu od niemieckiego pośrednika który żądał kosmicznej kwoty za ten wagon więc nic dziwnego, że MKT nie chciało zainwestować w nie swój pojazd.